Αρχείο

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

The game is afoot: Βουλευτές – Κοινή Λογική : 2-0



Αυτή τη βδομάδα αποφάσισα να μην γράψω για games ή για τουρνουά αλλά για ένα νομοσχέδιο που όπως φαίνεται θα κάνει  τη χώρα μας αρνητικό πρωταγωνιστή σε όλα τα media που ασχολούνται με την τεχνολογία,σε όλα τα gaming communities και αρκετά ξένα πρακτορεία (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3744016.stm).
Όσοι είναι θαμώνες σε ένα internet cafe θα γνωρίζουν για εκείνον το νόμο  που απαγόρευε την εγκατάσταση και την λειτουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. Σύμφωνα με τον νόμο εκείνο, όλοι, από τον κάθε πιτσιρικά που κατείχε ένα Game Boy μέχρι τους ίδιους που ψήφισαν τον νόμο, ήταν εν δυνάμει παράνομοι επειδή είχαν προεγκατεστημένα παιχνίδια στον υπολογιστή τους. Τελικά κάτι η Ευρωπαϊκή Ένωση που μας τράβηξε το αυτί κάτι οι προσπάθειες των Ελλήνων gamers μαζί με τους ιδιοκτήτες Net-cafe έπεισαν τους δικαστικούς και ο νόμος 3037/2002 κρίθηκε αντισυνταγματικός.

Φαίνεται όμως ότι το πάθημα δεν έγινε μάθημα και τώρα η κυβέρνηση θέλει να απαγορεύσει την εγκατάσταση και χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών στα internet cafe. Γιατί στα internet cafe; Επειδή όλα τα παράνομα μαγαζιά,τα “φρουτάκια” δηλαδή,για να λειτουργήσουν βγάζουν άδεια ως καταστήματα παροχής Ίντερνετ.

Δεν έχω internet cafe και ούτε προσπαθώ να υπερασπιστώ τους ιδιοκτήτες τους. Είμαι σίγουρος ότι το σωματείο τους και οι νομικοί τους ξέρουν καλύτερα πως να ενεργήσουν. Επίσης δεν θέλω να θεωρούνται παράνομοι οι gamers γιατί περνούν το χρόνο τους σε ένα χώρο που μπορεί να υποστηρίξει το hobby τους. Για τους gamers τα Ίντερνετ Cafe αποτελούν ότι για τους ποδοσφαιρόφιλους το γήπεδο και sports cafe μαζί. Φανταστείτε να απαγορευόταν η διεξαγωγή αγώνων στα γήπεδα ή προβολή αγώνων στα cafe/καφενεία επειδή υπάρχει ένας κύκλος παρανόμου στοιχήματος βασισμένος στο ποδόσφαιρο ή οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Τέλος θέλω τα video games να πάψουν να θεωρούνται ως κάτι αξιόμεμπτο την στιγμή που άλλες χώρες όπως η Κίνα τα έχουν αναγνωρίσει ως επίσημα sport.




Χαρίλαος Χυτάς
cchitas@rouamat.com

The Geek Limbo: Batman Live? Really?



Ήλπιζα ότι μετά την παταγώδη επιτυχία της μεταφοράς του Spiderman στο σανίδι του Broadway σε μορφή musical οι παραγωγοί να αποθαρρυνθούν από το να επαναλάβουν ένα τέτοιο εγχείρημα. Αλλά όχι. Δεν άντεξαν. Σειρά έχει ποιος άλλος…



Θεέ δώσε μου δύναμη!

Δεν αμφιβάλλω ότι μετά τις ταινίες Batman του Christopher Nolan με την πιο ρεαλιστική προσέγγιση είναι αναπόφευκτο να ξαναδούμε μια πιο χρωματιστή live-action εκδοχή του Batman. Αλλά μία ζωντανή περιοδεύουσα παράσταση δε πιστεύω πως είναι η καλύτερη απάντηση. Βέβαια χωρίς να δούμε δείγμα του δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε…



αλλά come on!

Το σενάριο του θα περιέχει ιστορίες όπως η προέλευση του Robin και συμπλοκές με γνωστούς εχθρούς του Batman όπως ο Joker, η Poison Ivy, η Catwoman, ο Riddler και ο Penguin. Το Batman Live ξεκινάει παραστάσεις τον Ιούλιο με αφετηρία το Manchester και μετά τη Βρετανική περιοδεία σειρά έχουν οι ΗΠΑ. Σχέδια για Ελλάδα δεν υπάρχουν και για να πω την αλήθεια, αυτό με ανακουφίζει λίγο...



Βαγγέλης Σωφρονάς
vsofronas@rouamat.com

Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Γεννητούρια


 Ένα μικρό τερατάκι 3,2 κιλών και 50 εκατοστών γεννήθηκε την Τρίτη το μεσημέρι. Το μικρό αυτό αγοράκι ναι μεν ήρθε στον κόσμο σε μια εποχή κρίσης, αλλά οι γονείς του έχουν αρκετά λεφτά για να μην το καταλάβει ούτε δευτερόλεπτο. Μιλάω για το παιδάκι της Φαίη Σκορδά και του Γιώργου Λιάγκα. Μπορεί όντως να μην νιώσει τίποτα από οικονομική κρίση αλλά από κρίση προσωπικότητας δεν ξέρουμε, κι αυτό γιατί με τέτοια μορφή μπαμπά δεν πας και πολύ μπροστά. Ακούγομαι κακιά αλλά ο ίδιος έχει αναφερθεί σε πολλούς συναδέλφους του με κακία και έχουν γίνει αρκετά σκηνικά με πολλούς διάσημους. Από την άλλη η μαμά Φαίη είναι πολύ ήσυχη, ένα απλό κορίτσι από το Κιλκίς, που ανέβηκε σιγά σιγά στην τηλεόραση και έχει φτάσει σε σημείο να κάνει φοβερή δουλειά αφού κάθε πρωί μαζεύει η καημένη ότι μπορεί από τα λογάκια που φεύγουν από το στόμα του άντρα της. Με λίγα λόγια έγιναν για πρώτη φορά γονείς και όπως ανέφερε ο γιατρός της Φαίης ήταν και οι δύο πολύ ψύχραιμοι. Βρισκόταν και ο σύζυγος μέσα στο χειρουργείο και μάλιστα μια άκρως ανατριχιαστική λεπτομέρεια έκοψε και τον ομφάλιο λώρο, ιου! Επίσης ανέφερε ότι η συγκίνηση που είδε στα πρόσωπά τους δεν εκφράζεται με τίποτα, και μου φαίνεται απολύτως λογικό. Τους τελευταίους δύο μήνες  ακούστηκε πως στο πλευρό της Φαίης ήταν και οι γονείς της που είχαν κατέβει στην Αθήνα από το Κιλκίς για να την βοηθάνε σε ότι χρειαστεί. Όπως και στο μαιευτήριο την επισκέφτηκαν συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες όπως ο Ουγγαρέζος που ήταν εκεί για ότι ζητήσει. Εδώ και μέρες φαινόταν πως είναι έτοιμη να γεννήσει και να σας πω την αλήθεια είχα πειστεί ότι δεν θα γεννήσει ποτέ τελικά, αφού κάθε μέρα έλεγε ότι έχει μπει στον ένατο μήνα και το μωρό δεν το βλέπαμε. Για να δυσκολεύτηκε τόσο πολύ να βγει το μωρό κάτι είχε καταλάβει μάλλον για τον πατέρα του, δεν εξηγείται αλλιώς. Ξέρω στάζω μέλι αλλά τώρα θα φανεί η αξία του, που θα λείπει η Φαίη από την εκπομπή. Τι θα κάνει τώρα που δεν θα μπορεί να χαλαρώνει στον καναπέ όταν θα λένε τα ζώδια, που θα φοβάται για ότι κι αν πει γιατί κανείς δεν θα είναι εκεί να τα μαζέψει! Το μόνο καλό θα είναι που θα δοκιμάζει (τρώει) όλα τα φαγητά που μαγειρεύουν χωρίς να τον κράζουν, τουλάχιστον όχι στον αέρα. Κρίμα πάντως που γεννήθηκε τώρα που δεν έχουν εκπομπές λόγω της μεγάλης εβδομάδας γιατί ανυπομονώ να τον δω να βγάζει όλη την εκπομπή μόνος του. Να τους ζήσει και να 'ναι πάντα γερό και καλή Ανάσταση σε όλους μας!






Πηνελόπη
penelope@rouamat.com

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Κουβέντες του στροφαλοθαλάμου: Η επιστροφή του θρύλου!


“It’s much easier to drive without having any accidents.”

-         Sir, Alec Issigonis







Εν αρχη ητο ο Ελληνας... Πισω στα παλια, πριν βγαλουμε μαλλια και πολυ πριν γεννηθουμε, υπηρχε μια ελληνικης καταγωγης οικογενεια στη Σμυρνη της Μικρας Ασιας, που συνεργαστηκε με το Βρετανικο κρατος για την κατασκευη του Τουρκικου σιδηροδρομου. Η τεχνογνωσια και ο πλουτος που αποκτηθηκε απο αυτη την «κολλεγια», χρησιμοποιηθηκε για να ανατραφει σωστα η επομενη γενια, να ξενοσπουδασει στις Αγγλιες και να παραγει ακομη μια γενια. Η τελευταια ειναι και η πιο σημαντικη, αφενος γιατι εφυγε απαξ και δια παντος απο τη Μεσογειο μετα την καταστροφη της Σμυρνης και αφετερου επειδη η ιδιατερη αγαπη της για τη μηχανολογια και τη βασιλισσα παρηγαγε μερικα απο τα πιο δημοφιλη και τεχνολογικα εξελιγμενα βρετανικα αυτοκινητα. Το ονομα της αυτου μεγαλειοτη ηταν Alexander Arnold Constantine Issigonis.



Mini symbolΟ εν λογω κυριος περα απο γ@μ* τα παιδια, ηταν λατρης των lightweight κατασκευων, των πειραματισμων με νεες τεχνολογιες (ενα Austin Seven με αρκετες «προσωπικες πινελιες» απο τον Ισηγονη και καμποσες νικες σε αγωνες ηταν ο λογος που πρωτοπροσληφθηκε στην Austin), των μικρων και οικονομικων κινητηρων, της πληρους εκμεταλλευσης του διαθεσιμου χωρου και γενικοτερα οπαδος του ολου efficiency εφιαλτη του σημερα. Στα 50’s και εν μεσω μιας ακομη πετρελαϊκης κρισης, του ζητηθηκε απο την British Motor Company, στην οποια εργαζοταν εκεινη την εποχη, να κατασκευασει ενα μικρο, μη-ενεργοβορο οχημα μεταφορας εως και 5 ενηλικων (newsflash, δεν ειναι το μεγεθος που μετραει αλλα το πως το εκμεταλλευεσαι) για τις μαζες και fiatMinifiat lux» ειναι το αντιστοιχο του δικου μας «γενηθητω φως»). Η αποδοχη του Mini απο τον κοσμο ηταν τετοια, που στα σχεδον 40 χρονια παραγωγης του πουληθηκαν σχεδον 5.3 εκατομμυρια αυτοκινητα, ενω σημαδεψε ανεξητιλα τα 60’s, γινομενο το βρετανικο αντιστοιχο του VW Beetle. Μικρο, οικονομικο, στυλατο, trendy, καταφερε να κερδισει ατομα ολων των ηλικιων και απο ολες τις ταξεις (ενα Austin Mini - Minor ηταν το δωρο γενεθλιων του Peter Sellers, απο τη συζυγο του) ενω εξυπηρετησε και με το παραπανω, τους σκοπους για τους οποιους δημιουργηθηκε, αφου πραγματι καλυπτε ολες τις αναγκες μεταφορας μιας οικογενειας, χωρις να ζηταει κατι περισσοτερο απο τα καθιερωμενα. Αλλα το χαρακτηριστικο που εβαλε το συγκεκριμενο αυτοκινητο βαθια στις καρδιες των απανταχου petrolheads, ηταν η μαγικη του ικανοτητα να στριβει χωρις αυριο και να νικα κατα κρατος οποιαδηποτε κατασκευη ακομα και απο το Zuffenhausen. Καταφερε να κερδισει 3 χρονιες το Rally Monte Carlo, να διακριθει στο RAC, αλλα και να κερδισει αναριθμητες διοργανωσεις ανα τον κοσμο.

BMW eraΗ BMC ακολουθοντας το παραδειγμα της υπολοιπης, αλλωτε κραταιας, Βρετανικης αυτοκινητοβιομηαχανιας, (ξε)πουλησε στα 90’s οριστικα τα διακαιωματα και  μεσα παραγωγης της, για να διασωθει η οικονομια του Ηνωμενου Βασιλειου. Ευτυχως και σε αντιθεση με τις υπολοιπες βιομηχανιες που αγοραστηκαν απο Ασιατικα συμφεροντα, τα διακαιωματα του MINI περιηλθαν στην κατοχη της BMW, που εκεινη την εποχη εκανε shopping therapy και αγοραζε whatever it laid its eyes upon. Το 2001, παρουσιαστηκε η νεα γενια MINI και μεταξυ αλλων δραστικων αλλαγων, οπως οτι πλεον η επωνυμια ηταν γραμμενη με κεφαλαια γραμματα, το νεο μοντελο συνδυαζε τη ρετρο φινετσα της  βρετανικης μοδας του ’60, με τη νεα, τοτε, γενια κινητηρων Tritec με τις δεκαεξαβαλβιδες κυλινδροκεφαλες τους και τον ιδιομορφο μονο επι κεφαλης εκκεντροφορο, σε ατμοσφαιρικες και υπερτροφοδοτουμενες εκδοσεις (Prince λεγοτανε οι τελευταιες, αλλα μην προσπαθησετε ποτε να ψυχολογησετε τις ονομασιες που δινουν οι μηχανικοι στα δημιουργηματα τους), ενα αρκετα ακαμπτο πλαισιο (ερμαιο ομως των σκληρων αναρτησεων που το «μαλακωναν» μετα απο μερικες δεκαδες χιλιαδες χιλιομετρα) και την, κλεμμενη απο την E36, πισω Z-axle αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων. Το αυτοκινητο αγαπηθηκε απειρως απο τους «γρηγορους» για την κοφτερη συμπεριφορα του στις στροφες και την απειρη βελτιωσιμοτητα του αλλα τα ραλλυ δεν ηρθαν ποτε και το πλαισιο και η ψαγμενη αναρτηση εμειναν καθαρα για χρηση σε mainstream, σχεδον ιδιωτικες διοργανωσεις και στο δρομο.

Rally Legend RevisitedΠρο διετιας η MINI ανακοινωσε την προθεση της να επεκτεινει τη γκαμα μοντελων της, αναβιωνοντας το Countryman, μια επιμηκυμενη εκδοση του hatchback με 5 αντι για 3 πορτες, μεγαλυτερο χωρο αποσκευων και καποιες εκτος δρομου ικανοτητες, συνεπικουρουμενη απο την τετρακινηση. Αυτο, ομως, που δεν μας ειπε ποτε η MINI, ηταν το γεγονος οτι στο πισω μερος του κεφαλιου τους ειχαν τη δημιουργια μιας αγωνιστικης εκδοσης, βασισμενης στην Countryman (εξ’ου και το πλαισιο με χωρο για τετρακινηση), για να τρεξει στην κατηγορια WRC...του WRC (μπερδεμα οταν η main attraction και μεγαλη κατηγορια του πρωταθληματος εχει το ιδιο ονομα με το πρωταθλημα). Και ενω το πρωτο Mini ηθελε τον John Cooper του για να αποκτησει τη χαμενη δυναμη απεναντι στον ανταγωνισμο, η σημερινη εκδοχη του rally spec ΜΙΝΙ ειναι προετοιμασμενη απο την Prodrive (μια βρετανικη αγωνιστικη ομαδα που εχει εδρα το, γειτονικο στο Cowley, την ιστορικη εδρα της Mini, Banbury και αναριθμητες νικες σε καθε λογης διοργανωσεις, συμπεριλαμβανομενου του WRC με την Subaru) και ειναι πληρως συμφωνη με τους πολυαναμενομενους νεους κανονες της FIA για την κατηγορια, δηλαδη ελαχιστο βαρος με πληρωμα και υγρα τα 1240 kg, υπερτροφοδοτουμενο, αμεσου ψεκασμου κινητηρα 1,6 λιτρων, μηχανικη τετρακινηση με τρια διαφορικα και χειροκινητο σειριακο εξαρι κιβωτιο. Τα πληρωματα των δυο εργοστασιακων MINI Countryman JCW WRC (βαλτε και κανα αρτικολεξο παραπανω, μικρο βγηκε το ονομα) θα διαγωνιστουν για πρωτη φορα στο ραλλυ Σαρδηνιας, στην Ιταλια, που θα πραγματοποιηθει στις 5 - 8 Μαϊου 2011. Οι οδηγοι που επιλεχθηκαν για το ντεμπουτο (λεμε τωρα, αλλα ασχολιαστο) της MINI στο WRC, ειναι οι Dani Sordo και Kris Meeke, ισπανικης και βρετανικης καταγωγης αντιστοιχα, με καμποση εμπειρια στα ραλλυ αλλα οχι και εθνικες υπερπαραγωγες οπως οι προκατοχοι-οδηγοι του Mini Cooper S, Timo Makinen, Rauno Aaltonen, Paddy Hopkirk κτλ. Σημαντικο, βεβαια, για μενα, ειναι το γεγονος οτι περα απο τον μικρο σπανιολο, συμμετεχει ο Ιρλανδος Meeke, που περαν του οτι ξεκινησε σαν σχεδιαστης για την M-Sport (αγωνιστικη ομαδα που υποστηριζει τη Ford στο WRC), ειχε σαν μεντορα το θρυλικο Colin McRae, που περα απο μερικες δεκαδες κατεστραμενα αγωνιστικα των 600.000+€, προσεφερε απειρο θεαμα και οδηγηση που σε γυρνουσε χρονια πισω.

Mission Accomplished? Θα δειξει... Παντως η MINI εκμεταλλευομενη τα τεραστια κεφαλαια της γερμανικης αγκαλιας, την ορεξη των Αγγλων για επανοδο στους αγωνες, τους cheap-friendly κανονισμους της FIA αλλα και την πολυ καλη βαση του νεου MINI, φαινεται να εχει ολα τα εχεγγυα για να συνεχισει την πορεια που χαραξε ο Ισηγονης με το αρχικο Mini και να μεγαλουργησει για ακομη μια φορα, δειχνοντας στον ανταγωνισμο τι σημαινει British Motorsport. Καλο Πασχα, καλες γιορτες και προσοχη στα γελαδερα που βγαινουν στο δρομο αυτες τις μερες.





Υ.Γ.: To αρχικο Mini θα κερδιζε για 4 συνεχομενες χρονιες το Monte Carlo, αλλα το 1966, τα Mini που διαγωνιστηκαν δεν περασαν τα qualifications της FIA και ετσι η νικη δοθηκε στη Citroen. Φετος, η MINI εχει την ευκαιρια να «παρει το αιμα της πισω» απο τους Γαλλους που πηραν ακομη μια νικη στα χαρτια, μεσα απο τα χερια των Βρετανων.

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ.



Και σ' αυτό προβληματικοί?!


Τι πήγε στραβά με μας? Γιατί άργησε ακόμη και η σεξουαλική επανάσταση στην Ελλάδα? Λέω να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή για να μπορέσουμε να μιλήσουμε εμπεριστατωμένα για το εδώ και τώρα, την Ελλάδα και το Σήμερα. Follow me!


Ο Alfred Kinsey, ο αφανής πυροδότης της σεξουαλικής επανάστασης ξεκίνησε τις μελέτες του από το 40 ακόμη, όπου ήταν και η πρώτη φορά που κλήθηκαν οι άνθρωποι να μιλήσουν ανοιχτά αλλά και με επιστημονική χροιά για τη σεξουαλική τους ζωή. Το τι χαμό δημιούργησε μπορούμε όλοι να το φανταστούμε...! Ο σοφός Kinsey λοιπόν είπε ότι για να καταλάβεις τη βαθιά κουλτούρα και μαζική ψυχοσύνθεση μιας χώρας, αρκεί να μελετήσεις την πορνογραφία της. Από το 60 και μετά το σεξ έπαψε -στην Αμερική και στην Ευρώπη τουλάχιστον- να είναι ταμπού και να παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφήμιση, το μάρκετινγκ (προσωπικοτήτων κατά βάση) και την ψυχαγωγία. Φτάνουμε λοιπόν επιγραμματικά στο 2011 όπου η σεξουαλική μόδα τείνει στο "κατάλληλο-επιθυμητή η γονική συναίνεση" και στην -περιστασιακή- γυναικεία ομοφυλοφιλία.

Τι γίνεται όμως όλα αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα? Υπάρχει πρόβλημα? Και αν υπάρχει, γιατί υπάρχει?

Νομίζω ότι ακόμη και οι νεώτεροι από μας αντιλαμβανόμαστε έστω τα απομεινάρια της πατριαρχικής ελληνικής κοινωνίας, άλλοι τα ζούμε ακόμη. Για τα τυπικά -και τους σκεπτικιστές!- ας δούμε λίγο το σεξουαλικό-κοινωνικό παρελθόν μας.

Πήγαινε πίιιιισω....!

Πίσω στις ταινίες της Βουγιουκλάκη, στο γάμο των γονιών και των παππούδων μας και στο θρυλικό πλέον "καμάκι" των Ελλήνων του '80 (το οποίο περιγράφεται εξαιρετικά στο ντοκιμαντέρ "κολοσσοί του έρωτα", το προτείνω!). Τότε που ο προορισμός της Ελληνίδας ήταν ο γάμος και του Έλληνα η εξουσία. Και να που τα πράγματα άλλαξαν εντελώς από το 90 και μετά, παρ' όλα αυτά η σημερινή μας σεξουαλική συμπεριφορά έχει ένα κατιτί ελληνικό!

Στους άντρες είναι σχετικά προφανές ότι έχει μείνει το κατάλοιπο στην εξουσία. Ο Έλληνας έχει την εξουσία να την πέσει σε όλες και όταν οι γυναίκες του πουν όχι στο 99%(και θα δούμε γιατί!) θα ρίξει το φταίξιμο οπουδήποτε αλλού εκτός από τη δικιά του μέθοδο και τρόπους. Αποζητά το ρόλο του κυνηγού  και στα πρώτα ραντεβού θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για κρατήσει το ρόλο του κύριου, του άντρα, το πάνω χέρι. Κάθε του σεξουαλική επιτυχία θα γίνει "πρωτοσέλιδο¨στους κύκλους του όπου θα σερβιριστεί με κάθε λεπτομέρεια (και λίγη παραπάνω). Υπάρχει η άποψη ότι ο Έλληνας άντρας αν κάνει σεξ και δεν το πει πουθενά είναι σαν να μην το έκανε καθόλου.
Ο Έλληνας θεωρεί κατοχυρωμένο του δικαίωμα το απροκάλυπτο μάτι -"αφού δε σε βιάζω, δε σε προσβάλλω"- και δε θα κάνει τίποτα για να το κρύψει από κανένα. Το μάτι στην Ελλάδα είναι σαν αποδεικτικό στοιχείο ανδρισμού και καθιέρωσης alpha male.
Να ένα ζήτημα που απασχολεί τελικά περισσότερο τον άντρα στην Ελλάδα από την καθαυτή ευχαρίστηση του σεξ: Ο αγώνας για το alpha male. Ο Έλληνας έχει μεγαλώσει από μικρός σε ένα περιβάλλον όπου είναι βασιλιάς (Ελληνίδα μάνα το τεκμήριο μου!), πάντα στο επίκεντρο και με τη συνήθεια να γίνονται όλα με τον τρόπο του. Βγαίνοντας από το στενό οικογενειακό περιβάλλον αρχικά απαιτεί και μετά διεκδικεί από όλο του τον περίγυρο την ίδια συμπεριφορά. Αυτό που τους χαρακτηρίζει εν γένει είναι το σύμπλεγμα madonna whore (



. Η γυναίκα που έχουν δίπλα τους θέλουν να αναλαμβάνει μετά από κάποιο καιρό χρέη μάνας. Να τους μαλώνει, να τους προσέχει, να τους βάζει όρια  γιατί έτσι έχουν μάθει να τους συμπεριφέρονται οι γυναίκες του περιβάλλοντός τους.
 


Τι θα έλεγε ο Kinsey γι' αυτό?
Στην ελληνική πορνογραφία απεικονίζονται άντρες μεσήλικες, κλασσικές ελληνικές φιγούρες που -αν ρωτήσεις τις γυναίκες- δε θεωρούνται και "κελεπούρια" και γυναίκες νέες, όμορφες με τάση να εξευτελίζονται. Να σημειώσω εδώ ότι εξευτελισμό δε θεωρώ το γεγονός ότι κάνουν σεξ αλλά ότι κάνουν, από την πλευρά ευχαρίστησης της γυναίκας, άνισο σεξ. Δε δίνεται δηλαδή και ιδιαίτερη σημασία στο πως ο ταξιτζής θα ευχαριστήσει τη φοιτήτρια αλλά στο πώς η όμορφη φοιτήτρια στο one night stand της θα θέλει με κάθε τρόπο να ευχαριστήσει ανιδιοτελώς το "φίλο" που δε θα ξαναδεί.


Του λόγου το αληθές?


Και αν θεωρείτε αγόρια μου ότι σας έκρινα σκληρά, κάντε λίγη υπομονή για να δικαιωθείτε για το τρέξιμο που φάγατε τόσα χρόνια από τις Ελληνίδες, ξεκινώντας από τις συμμαθήτριές σας!

Για την Ελληνίδα το σεξ είναι ακόμη ταμπού. Αν κρυφακούσετε συζητήσεις γυναικών στα 20, θα τρομάξετε από τη στάση που έχουν με το σώμα τους(και δεν εννοώ την εικόνα τους) όταν το ίδιο το σώμα βάζει στην ηλικία αυτή προτεραιότητα το σεξ. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι οι Ελληνίδες δέχονται εώς και αποζητούν την ταπείνωση είτε στη σεξουαλική πράξη είτε στη σχέση τους: οι ίδιες έχουν τύψεις που απολαμβάνουν το σεξ και περιμένουν να τιμωρηθούν γι' αυτό από το σύντροφο ή από την ίδια την κοινωνία. Συνεπώς, τους είναι και δύσκολο να ανταποκριθούν στο φλερτ των αντρών με αποτέλεσμα να ζητούν επιβεβαιώσεις συνεχώς μέχρι να ανταποκριθούν εν τέλει και σεξουαλικά.
Ένα άλλο γνώρισμα της Ελληνίδας είναι η ανάγκη της να δικαιολογείται, άλλη μια απόρροια των τύψεών της. Θα αποδώσει τη φυσιολογική σεξουαλική συμπεριφορά της στο αλκοόλ, στην πεσμένη της αυτοπεποίθηση, στους γονείς της, σε πρώην συντρόφους της. Το θλιβερότερο είναι ότι μια τέτοια δικαιολογία περιμένει και ο περίγυρος της αν αρχίσει να δραστηριοποιείται περισσότερο στο σεξουαλικό τομέα. 
Επίσης, η Ελληνίδα συμφωνεί κοινωνικά με τη λογική του νυφοπάζαρου. Η εμφάνιση της Ελληνίδας κραυγάζει σεξ, προκαλεί και η ίδια επιλέγει μέρη που αυτή της η εικόνα θα φανεί όσο περισσότερο και σε όσους περισσότερους γίνεται(βλ. μπουζούκια!).
Παρ' όλα αυτά, αυτή της η εικόνα δίνει το εντελώς αντίθετο μήνυμα από αυτό που θέλει να στείλει. Οι περισσότερες γυναίκες στην Ελλάδα, όταν ψάχνουν για παρτενέρ, στοχεύουν στο "έτερον τους ήμισυ¨ και όχι στην ευχαρίστηση του σεξ. Ωστόσο, πολλές φορές θα το επιλέξουν έχοντας άλλο απώτερο σκοπό  από την ¨ελεύθερη¨ κατάσταση που -ξεκάθαρα- προσφέρει ο παρτενέρ τους. Καταλήγουμε έτσι να έχουμε δύο ανθρώπους που με το ίδιο μέσο αποσκοπούν σε ένα διαφορετικό αποτέλεσμα, κατάσταση η οποία κατά τη γνώμη μου καταλήγει πολύ άδικα και απογοητευτικά και για τους δύο.

Έτσι καταλήγει ο Έλληνας άντρας να μην καταλαβαίνει τι θέλουν οι γυναίκες! ....Και τον δικαιώνω αφού, ο ίδιος τουλάχιστον θεωρώ ότι είναι πολύ ξεκάθαρος από την πλευρά του.

Τι θα έλεγε ο Kinsey γι'αυτό?
Δύσκολη απόφαση αφού κανενός τύπου ελληνικής παραγωγής πορνογραφία δεν απευθύνεται σε γυναίκες. Ωστόσο, ακόμη και η εθνική μας πορνοσταρ προσπαθεί να δικαιολογήσει με όλους τους πιθανούς τρόπους τις δουλειές της: κακοί γονείς, κακοί μάνατζερ, κακοί καμεραμέν που την οδήγησαν στο "βούρκο¨ αποποιούμενη έτσι όλες της τις επιλογές και τις ευθύνες που αυτές πυροδοτούν. Βλέποντας όμως τη στάση των γυναικών που συμμετέχουν καταλήγω και πάλι στο συμπέρασμα ότι η σεξουαλική "ταπείνωση¨ κρατά την πρωτιά.

Η σεξουαλικότητα είναι ένας κοινωνικός ,αφού μιλούμε για αλληλεπίδραση ατόμων, τομέας στον οποίο η ελληνική κοινωνία δεν κατάφερε ακόμη να ωριμάσει καθώς από την απόλυτη πατριαρχική κοινωνία του '80 πηδήξαμε στην απόλυτα φιλελεύθερη κοινωνία του '00 και 20 χρόνια πραγματικά δεν είναι πολλά για τη ριζική αλλαγή μιας νοοτροπίας και κατά συνέπεια μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Ρε μπαμπά.... γιατί σε μας όλα τα δύσκολα?!


Σοφία Πυργιώτη


Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Η ντεμέκ μουσική γωνιά: Wasting Light.


ΚΟΣΜΕ! HE’S BACK!
ΠΟΙΟΣ?

ΑΥΤΟΣ!

Ο κύριος στην εικόνα, για όσους από εσάς δεν γνωρίζετε, είναι ο Dave Grohl. Έγινε διεθνώς γνωστός την περίοδο των 90s ως ο drummer των Nirvana. Στις μέρες μας είναι γνωστός ως ο τραγουδιστής,  ρυθμικός κιθαρίστας και ιδρυτικό μέλος των Foo Fighters.
Πολλά έχουν συμβεί  από την κυκλοφορία του πρώτου τους album Foo Fighters” το 1995. Καταρχάς, όλα τους τα album έχουν γίνει πλατινένια ή  χρυσά, αρκετές φορές σε διαφορές χώρες, (το “In your Honor” του 2005 έγινε πλατινένιο στην Αμερική, διπλά πλατινένιο στην Αγγλία και Ιρλανδία, τριπλά πλατινένιο στην Αυστραλία και τον Καναδά, και χρυσό  στη Σουηδία(?). Όχι και άσχημα έτσι? Ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα της μπάντας όμως  είναι η συναυλία που έδωσε στο Wembley Stadium του Λονδίνου  τον Ιούνιο του 2007 όπου, εμφανίστηκαν για δυο συνεχόμενες ήμερες, μπροστά σε 90.000 άτομα την κάθε μέρα, που είχαν εξαφανίσει τα εισιτήρια της συναυλίας 24 ώρες μετά την κυκλοφορία τους. Με λίγα λόγια έγινε αυτό: 


Πανικός.

Μετά από αυτή τη συναυλία, την όποια ο Dave Grohl χαρακτηρίζει ως “ Η στιγμή που σταμάτησε να είναι ο πρώην drummer των Nirvana και ξέφυγε πλέον από τη σκιά του Kurt Cobain”, η μπάντα έπαθε ένα γενικό τραλαλά και αποφάσισε να επιστρέψει στις ρίζες της. Αρχικά επανένταξε τον πρώην κιθαρίστα τους, Pat Smear, ο όποιος είχε φύγει το 1997 μετά το δεύτερο τους album. Έπειτα αποφάσισαν ότι δεν θέλουν να συνεχίσουν να ηχογραφούν με τα σύγχρονα, ψηφιακά μηχανήματα, όποτε τα βάλανο στην άκρη, βγάλανε τον παλιό τους εξοπλισμό και ξεκίνησαν τις ηχογραφήσεις στο γκαράζ του Grohl. Βαλε και την επιλογή του παραγωγού Butch Vig, ο όποιος διετέλεσε παραγωγός σε album των Garbage, Nirvana, Sonic Youth, L7, The Smashing Pumpkins, The Subways, Muse και Green Day μεταξύ άλλων, και το αποτέλεσμα είναι το Wasting Light.




Η αλήθεια είναι ότι είχα παρά πολύ καιρό να ενθουσιαστώ τόσο με μια καινούργια κυκλοφορία και στις 17 Ιανουαρίου, όπου η μπάντα ανέβασε ένα teaser 30 δευτερολέπτων στην σελίδα της, έκανα σαν 6χρονο που μόλις άνοιξε το Χριστουγεννιάτικο του δώρο και βρήκε ένα PlayStation 3 και 8 παιχνίδια. Στις 12 Φεβρουαρίου βγήκε ένα καινούργιο video clip για το “White Limo” με συμμέτοχη του Lemmy από Motorhead (συμμετέχει μόνο στο video clip, δεν παίζει στο τραγούδι). Σειρά είχε το φανταστικό “Rope” που κυκλοφόρησε ως single στις 23 Φεβρουαρίου. Στις 11 Απριλίου, μετά από μια ζωντανή εμφάνιση στο The Daily Show για την παρουσίαση του δίσκου, το Wasting Light κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο και την επομένη ημέρα ήταν διαθέσιμο στα δισκοπωλεία. Ανακοινώθηκε επίσης, ότι η μπάντα διέλυσε την αυθεντική, αναλογική ηχογράφηση και έκρυψε κομμάτια της μέσα στις θήκες του καινούργιου cd.

Ας δούμε λοιπόν τι έχουν να μας πουν οι Foo Fighters με αυτή την καινούργια κυκλοφορία τους.

Bridge Burning: “These are my famous last words” φωνάζει ο Grohl και ξεκάνει ζεστά το έβδομο studio album των Foo Fighters.  Στο συγκεκριμένο κομμάτι φαίνεται ότι η μπάντα αποφάσισε να πειραματιστεί με πιο “heavy” ήχους. Δυνατή εισαγωγή και κουλέ, μελωδικό αλλά δυνατό ρεφρέν. Η προσθήκη τρίτης κιθάρας φαίνεται ότι συμβάλλει πολύ στον ήχο της μπάντας.

Rope: Ένα ακόμα original τραγούδι για τα δεδομένα της μπάντας. Εισαγωγή και κουλέ που θυμίζουν το “Light Grenades” των Incubus, το rhythm section σπάει κόκαλα με το groove του, ρεφρέν άκρως μελωδικό και ένα σόλο, (που δεν συνηθίζεται από τη μπάντα), απλό και όμορφο. Σε γενικές γραμμές από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου.

Dear Rosemary: Άλλο ένα κομμάτι γεμάτο groove-ατές μελωδίες, αυτή τη φορά με την προσθήκη του Bob Mould στα φωνητικά και τις κιθάρες. Θα τολμούσα να πω ότι το κομμάτι πλησιάζει, μουσικά, τον alternative ήχο από μπάντες σαν τους Arctic Monkeys σε κάποια σημεία αλλά καταφέρνει να κρατήσει τον χαρακτήρα των Foo Fighters.

White Limo: Τι να πω για αυτό το κομμάτι? Από την αρχή μέχρι το τέλος το κομμάτι αγγίζει απάτητα, για την μπάντα, μουσικά πεδία. Παραμορφωμένα, σχεδόν punk φωνητικά, κραυγές, δυνατές κιθάρες και γενικά πολύ “rock star” ύφος. Προσωπικά το λάτρεψα. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Alandria:  Ίσως το αγαπημένο μου κομμάτι από αυτόν τον δίσκο. Ο Grohl σβήνει προσωρινά το Caps Lock στη φωνή του και γραφεί ένα κομμάτι μελωδικό και groove-ατό σε κλασσικό rock μοτίβο. Ύμνος. Και ίσως το επόμενο single του cd.

These Days: Παρόμοιο κομμάτι με το Alandria. Ήρεμη εισαγωγή, όμορφες φωνητικές γραμμές, και ξαφνικά.. CAPS LOCK. Μου θύμισε εποχές  “In your Honor” και συγκεκριμένα μου ήρθε στο μυαλό το “Resolve”.  Ακουστέ το ρεφρέν και θα με καταλάβετε.

Back & Forth: Και αυτό μου θύμισε τα παλιά, αυτή τη φορά την “There is Nothing Left to Lose” εποχή. Δυνατό, χαρούμενο rock κομμάτι, όπως μας είχαν συνηθίσει. Επίσης ο τίτλος του τραγουδιού θα χρησιμοποιηθεί και για το ντοκιμαντέρ με θέμα την καριέρα τους, που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες.

A matter of Time: Όσο πειραματικά ήταν τα 4-5 πρώτα κομμάτια του δίσκου, άλλο τόσο νιώθω ότι με τα τελευταία γυρνάνε στον κλασσικό τους ήχο. Κλασσικές μελωδίες, ίσως το πιο μέτριο κομμάτι στον δίσκο.

Miss the Misery: Άλλο ένα πολύ ωραίο κομμάτι γραμμένο για live.  Άδω κυριαρχούν αποκλειστικά οι μελωδίες, και όχι ο δυναμισμός, αλλά καταφέρνει να γραπώσει τον ακροατή και να τον πείσει να το ακούσει. Δευτέρα φωνητικά από τον Fee Waybill και ένα ακόμα όμορφο σόλο μας προετοιμάζουν για το κλείσιμο του album.

I should have known: Απίστευτο κομμάτι, με τον Novoselic (πρώην μπατίστας των Nirvana) να παίζει μπάσο και ακορντεόν, τον Rami Jaffee στα πλήκτρα και την Jessy Greene στο βιολί. Η εισαγωγή μου θύμισε λίγο τους Black Keys αλλά το υπόλοιπο τραγούδι είναι αριστούργημα.

Walk: Κρυμμένος θησαυρός του album? Το πιστεύω. Όλο το τραγούδι είναι ένα ταξίδι στην ιστορία της μπάντας. Σε κλασσική Foo Fighters γραμμή, απίστευτος ήχος, με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί όλοι οι υπόλοιποι μουσικοί επενδύουν τόσο πολύ στην τεχνολογία για ηχογραφήσεις. Ένας απίστευτος τρόπος να τελειώσει ένα απίστευτο album.
Σε γενικές γραμμές το λάτρεψα. Άμα σας άρεσε η μπάντα θα το λατρέψετε και εσείς. Αν πάλι, δεν σας άρεσε, μια ακρόαση ίσως να σας αλλάξει γνώμη.  Επίσης, εκτός από το ντοκιμαντέρ που ανέφερα παραπάνω, η μπάντα κυκλοφόρησε στις 16 Απριλίου μια συλλογή με διασκευές στα αγαπημένα τους τραγούδια. Δεν το άκουσα ακόμα αλλά ενδεχομένως να αξίζει.

Κλείνοντας θέλω να ξεκινήσω μια παράδoση. Κάθε εβδομάδα που θα γράφω το καινούργιο άρθρο θα φτιάχνω και μια playlist με τραγούδια που ακούω αυτή την περίοδο, καινούργιες και παλιές κυκλοφορίες. Ορίστε η μουσική της εβδομάδας.

Τα λεμέ σε μια εβδομάδα! Take care.


Άρης Μανωλίδης

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Editorial: Αναδιάρθρωση τώρα (?)



Θυμάμαι εκείνες τις καλές εποχές που κοιτούσα το ημερολόγιο και σκεφτόμουν τις διακοπές του Πάσχα και το πως και πόσο ωραία θα περάσω. Πολύ παραπάνω δε το αρνάκι και τα κοψίδια, τις λαμπάδες, τα γλέντια και γενικότερα την καλοπέραση και την χαλάρωση. Για να είμαι ειλικρινής και τώρα ακόμα αυτά σκέφτομαι, αλλά με μόνη διαφορά ότι δεν μπορώ να χαλαρώσω τελείως, αφού ακόμη και εν μέσω αυτής της εποχής μιλάμε για αναδιάρθρωση. Αυτό που με εκπλήσσει είναι η επιμονή μερικών ατόμων (κρυφά συμφέροντα much?) στην λογική της αναδιάρθρωσης του χρέους και στην συνεχή ανικανότητα (τυχαίο?) της κυβέρνησης να αποτρέψει τέτοιου είδους φήμες και τις συνέπειες τους.

Την Κυριακή 17 Απριλίου ο πρώην Πρωθυπουργός κ. Κώστας Σημίτης, δήλωσε στην εφημερίδα “Το Βήμα της Κυριακής”, ότι η αναδιάρθρωση τους χρέους είναι πλέον μονόδρομος καθώς αν δεν επιτευχθεί αυτό, θα συνεχίσουμε να έχουμε υποχρέωση, απλά προς τους διεθνείς οργανισμούς που μας “στήριξαν” έναντι των ομολογιούχων τραπεζών του εξωτερικού. Αμέσως επόμενο ήταν λοιπόν τα πολιτικά παρασκήνια να πάρουν φωτιά και τα spreads να τιναχθούν στα ύψη. Συγκεκριμένα μέλη της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ έσπευσαν να κατηγορήσουν τον πρώην Πρωθυπουργό, λέγοντας πως έξω από τον χορό είναι πολύ εύκολο να κάνουμε κρίσεις και οφείλω να συμφωνήσω μαζί τους. Ειδικά ο συγκεκριμένος πολιτικός, ο οποίος μας εξευρωπάϊσε εν μέρει και την ίδια στιγμή μας υπερχρέωσε με Ολυμπιακούς αγώνες και υιοθέτησε μία πολιτική, που αποτελεί μέχρι και σήμερα case study δημιουργικής λογιστικής, θα έλεγα ότι το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να μιλάει εκεί που πρέπει και όσο πρέπει αντιλαμβανόμενος και τις πολιτικές συνέπειες του λόγου του. Στα spreads τώρα, είχαμε 10ετούς ομολόγου να κινείται στις 1080 μονάδες βάσεις, του 5ετούς στις 1582 μονάδες βάσης και τους 2ετους στις 1724 μονάδες βάσης. Αλλά έτσι είμαστε στην Ελλάδα "Sky is our Limit!".

Αυτό που με ανησυχεί ιδιαίτερα βέβαια, είναι το γεγονός ότι όταν τα υπόλοιπα γουρούνια(λογοπαίγνιο ε?) κινούνται στις 650 μονάδες βάσης το πολύ, εμείς το πάμε για ρεκόρ γκίνες! Αυτό λοιπόν που προσπαθώ να καταλάβω είναι γιατί τέτοιο κόλλημα με την χώρα μας;

Σαν να μην μας έφταναν όλα αυτά βέβαια έρχεται η έκθεση της ΤτΕ με νούμερα τα οποία δυσκολεύομαι να πιστέψω για να είμαι ειλικρινής, αφού το 3% ύφεση και κάτι τις παραπάνω από 15% ανεργία όχι μόνο δεν μου φαίνονται αληθινά, αλλά δεδομένης της εικόνας έξω μου μοιάζουν καλά! Σε κάθε περίπτωση ακόμη και ο ίδιος ο κ. Προβόπουλος σημείωσε ότι η αναδιάρθρωση θα απέβαινε επιζήμια για την οικονομία μας εν γένει.

Επειδή όπως ξέρετε δεν μπορώ να αντισταθώ και να μην μιλήσω θέλω να θέσω τα εξής ερωτήματα. Πρώτον, η Ν.Δ., το ΣΥΡΙΖΑ και το ΛΑΟΣ που είναι, πήραν ρεπό για τις διακοπές; Και δεύτερον, μόνο το ΚΚΕ δίνει το παρόν, αλλά ακόμη ένα συλλαλητήριο στην πλατεία Συντάγματος τι μπορεί να επιτύχει πέρα από κυκλοφοριακή συμφόρηση;

Το χειρότερο βέβαια απ' όλα όσα διάβασα αυτές τις μέρες ήταν οι δηλώσεις του κ. Ρόμπερτ Ζέλικ πρόεδρου της Παγκόσμιας Τράπεζας που δήλωσε ότι να μην εκπλαγούμε αν πυροδοτηθεί νέα παγκόσμια κρίση λόγω ραγδαίας αύξησης τιμών στα τρόφιμα! Εγώ θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε σαν Έλληνες να ανησυχούμε αφού ούτε και με τις υπάρχουσες τιμές μπορούμε να τα αγοράσουμε!

Πάσχα έρχεται και ακούω για βροχές και καταιγίδες παντού! Ακόμη και ο καιρός τα έχει μαζί μας μου φαίνεται. Πάντως μην πτοείστε, και στον φούρνο μια χαρά γεύση θα 'χει!

Καλή εβδομάδα και Καλό Πάσχα σε όλους!

Υ.Γ. Εγώ λέω φέτος λέω να συνδυάσουμε θρησκευτικά έθιμα και πολιτικό ακτιβισμό μαζί! Τα αβγά δεν θα είναι κόκκινα αλλά βαμμένα σαν ελληνικές σημαίες! Για την ανάσταση μας βέβαια δεν ξέρω γιατί εγώ αυτή την στιγμή νιώθω πως κλίνουμε περισσότερο σε σουβλισμένο αρνάκι παρά σε μεσσία που θα φέρει την αλλαγή!



Κωνσταντίνος Μουράτης
kmouratis@rouamat.com