Αρχείο

Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ.



Και σ' αυτό προβληματικοί?!


Τι πήγε στραβά με μας? Γιατί άργησε ακόμη και η σεξουαλική επανάσταση στην Ελλάδα? Λέω να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή για να μπορέσουμε να μιλήσουμε εμπεριστατωμένα για το εδώ και τώρα, την Ελλάδα και το Σήμερα. Follow me!


Ο Alfred Kinsey, ο αφανής πυροδότης της σεξουαλικής επανάστασης ξεκίνησε τις μελέτες του από το 40 ακόμη, όπου ήταν και η πρώτη φορά που κλήθηκαν οι άνθρωποι να μιλήσουν ανοιχτά αλλά και με επιστημονική χροιά για τη σεξουαλική τους ζωή. Το τι χαμό δημιούργησε μπορούμε όλοι να το φανταστούμε...! Ο σοφός Kinsey λοιπόν είπε ότι για να καταλάβεις τη βαθιά κουλτούρα και μαζική ψυχοσύνθεση μιας χώρας, αρκεί να μελετήσεις την πορνογραφία της. Από το 60 και μετά το σεξ έπαψε -στην Αμερική και στην Ευρώπη τουλάχιστον- να είναι ταμπού και να παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφήμιση, το μάρκετινγκ (προσωπικοτήτων κατά βάση) και την ψυχαγωγία. Φτάνουμε λοιπόν επιγραμματικά στο 2011 όπου η σεξουαλική μόδα τείνει στο "κατάλληλο-επιθυμητή η γονική συναίνεση" και στην -περιστασιακή- γυναικεία ομοφυλοφιλία.

Τι γίνεται όμως όλα αυτά τα χρόνια στην Ελλάδα? Υπάρχει πρόβλημα? Και αν υπάρχει, γιατί υπάρχει?

Νομίζω ότι ακόμη και οι νεώτεροι από μας αντιλαμβανόμαστε έστω τα απομεινάρια της πατριαρχικής ελληνικής κοινωνίας, άλλοι τα ζούμε ακόμη. Για τα τυπικά -και τους σκεπτικιστές!- ας δούμε λίγο το σεξουαλικό-κοινωνικό παρελθόν μας.

Πήγαινε πίιιιισω....!

Πίσω στις ταινίες της Βουγιουκλάκη, στο γάμο των γονιών και των παππούδων μας και στο θρυλικό πλέον "καμάκι" των Ελλήνων του '80 (το οποίο περιγράφεται εξαιρετικά στο ντοκιμαντέρ "κολοσσοί του έρωτα", το προτείνω!). Τότε που ο προορισμός της Ελληνίδας ήταν ο γάμος και του Έλληνα η εξουσία. Και να που τα πράγματα άλλαξαν εντελώς από το 90 και μετά, παρ' όλα αυτά η σημερινή μας σεξουαλική συμπεριφορά έχει ένα κατιτί ελληνικό!

Στους άντρες είναι σχετικά προφανές ότι έχει μείνει το κατάλοιπο στην εξουσία. Ο Έλληνας έχει την εξουσία να την πέσει σε όλες και όταν οι γυναίκες του πουν όχι στο 99%(και θα δούμε γιατί!) θα ρίξει το φταίξιμο οπουδήποτε αλλού εκτός από τη δικιά του μέθοδο και τρόπους. Αποζητά το ρόλο του κυνηγού  και στα πρώτα ραντεβού θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για κρατήσει το ρόλο του κύριου, του άντρα, το πάνω χέρι. Κάθε του σεξουαλική επιτυχία θα γίνει "πρωτοσέλιδο¨στους κύκλους του όπου θα σερβιριστεί με κάθε λεπτομέρεια (και λίγη παραπάνω). Υπάρχει η άποψη ότι ο Έλληνας άντρας αν κάνει σεξ και δεν το πει πουθενά είναι σαν να μην το έκανε καθόλου.
Ο Έλληνας θεωρεί κατοχυρωμένο του δικαίωμα το απροκάλυπτο μάτι -"αφού δε σε βιάζω, δε σε προσβάλλω"- και δε θα κάνει τίποτα για να το κρύψει από κανένα. Το μάτι στην Ελλάδα είναι σαν αποδεικτικό στοιχείο ανδρισμού και καθιέρωσης alpha male.
Να ένα ζήτημα που απασχολεί τελικά περισσότερο τον άντρα στην Ελλάδα από την καθαυτή ευχαρίστηση του σεξ: Ο αγώνας για το alpha male. Ο Έλληνας έχει μεγαλώσει από μικρός σε ένα περιβάλλον όπου είναι βασιλιάς (Ελληνίδα μάνα το τεκμήριο μου!), πάντα στο επίκεντρο και με τη συνήθεια να γίνονται όλα με τον τρόπο του. Βγαίνοντας από το στενό οικογενειακό περιβάλλον αρχικά απαιτεί και μετά διεκδικεί από όλο του τον περίγυρο την ίδια συμπεριφορά. Αυτό που τους χαρακτηρίζει εν γένει είναι το σύμπλεγμα madonna whore (



. Η γυναίκα που έχουν δίπλα τους θέλουν να αναλαμβάνει μετά από κάποιο καιρό χρέη μάνας. Να τους μαλώνει, να τους προσέχει, να τους βάζει όρια  γιατί έτσι έχουν μάθει να τους συμπεριφέρονται οι γυναίκες του περιβάλλοντός τους.
 


Τι θα έλεγε ο Kinsey γι' αυτό?
Στην ελληνική πορνογραφία απεικονίζονται άντρες μεσήλικες, κλασσικές ελληνικές φιγούρες που -αν ρωτήσεις τις γυναίκες- δε θεωρούνται και "κελεπούρια" και γυναίκες νέες, όμορφες με τάση να εξευτελίζονται. Να σημειώσω εδώ ότι εξευτελισμό δε θεωρώ το γεγονός ότι κάνουν σεξ αλλά ότι κάνουν, από την πλευρά ευχαρίστησης της γυναίκας, άνισο σεξ. Δε δίνεται δηλαδή και ιδιαίτερη σημασία στο πως ο ταξιτζής θα ευχαριστήσει τη φοιτήτρια αλλά στο πώς η όμορφη φοιτήτρια στο one night stand της θα θέλει με κάθε τρόπο να ευχαριστήσει ανιδιοτελώς το "φίλο" που δε θα ξαναδεί.


Του λόγου το αληθές?


Και αν θεωρείτε αγόρια μου ότι σας έκρινα σκληρά, κάντε λίγη υπομονή για να δικαιωθείτε για το τρέξιμο που φάγατε τόσα χρόνια από τις Ελληνίδες, ξεκινώντας από τις συμμαθήτριές σας!

Για την Ελληνίδα το σεξ είναι ακόμη ταμπού. Αν κρυφακούσετε συζητήσεις γυναικών στα 20, θα τρομάξετε από τη στάση που έχουν με το σώμα τους(και δεν εννοώ την εικόνα τους) όταν το ίδιο το σώμα βάζει στην ηλικία αυτή προτεραιότητα το σεξ. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι οι Ελληνίδες δέχονται εώς και αποζητούν την ταπείνωση είτε στη σεξουαλική πράξη είτε στη σχέση τους: οι ίδιες έχουν τύψεις που απολαμβάνουν το σεξ και περιμένουν να τιμωρηθούν γι' αυτό από το σύντροφο ή από την ίδια την κοινωνία. Συνεπώς, τους είναι και δύσκολο να ανταποκριθούν στο φλερτ των αντρών με αποτέλεσμα να ζητούν επιβεβαιώσεις συνεχώς μέχρι να ανταποκριθούν εν τέλει και σεξουαλικά.
Ένα άλλο γνώρισμα της Ελληνίδας είναι η ανάγκη της να δικαιολογείται, άλλη μια απόρροια των τύψεών της. Θα αποδώσει τη φυσιολογική σεξουαλική συμπεριφορά της στο αλκοόλ, στην πεσμένη της αυτοπεποίθηση, στους γονείς της, σε πρώην συντρόφους της. Το θλιβερότερο είναι ότι μια τέτοια δικαιολογία περιμένει και ο περίγυρος της αν αρχίσει να δραστηριοποιείται περισσότερο στο σεξουαλικό τομέα. 
Επίσης, η Ελληνίδα συμφωνεί κοινωνικά με τη λογική του νυφοπάζαρου. Η εμφάνιση της Ελληνίδας κραυγάζει σεξ, προκαλεί και η ίδια επιλέγει μέρη που αυτή της η εικόνα θα φανεί όσο περισσότερο και σε όσους περισσότερους γίνεται(βλ. μπουζούκια!).
Παρ' όλα αυτά, αυτή της η εικόνα δίνει το εντελώς αντίθετο μήνυμα από αυτό που θέλει να στείλει. Οι περισσότερες γυναίκες στην Ελλάδα, όταν ψάχνουν για παρτενέρ, στοχεύουν στο "έτερον τους ήμισυ¨ και όχι στην ευχαρίστηση του σεξ. Ωστόσο, πολλές φορές θα το επιλέξουν έχοντας άλλο απώτερο σκοπό  από την ¨ελεύθερη¨ κατάσταση που -ξεκάθαρα- προσφέρει ο παρτενέρ τους. Καταλήγουμε έτσι να έχουμε δύο ανθρώπους που με το ίδιο μέσο αποσκοπούν σε ένα διαφορετικό αποτέλεσμα, κατάσταση η οποία κατά τη γνώμη μου καταλήγει πολύ άδικα και απογοητευτικά και για τους δύο.

Έτσι καταλήγει ο Έλληνας άντρας να μην καταλαβαίνει τι θέλουν οι γυναίκες! ....Και τον δικαιώνω αφού, ο ίδιος τουλάχιστον θεωρώ ότι είναι πολύ ξεκάθαρος από την πλευρά του.

Τι θα έλεγε ο Kinsey γι'αυτό?
Δύσκολη απόφαση αφού κανενός τύπου ελληνικής παραγωγής πορνογραφία δεν απευθύνεται σε γυναίκες. Ωστόσο, ακόμη και η εθνική μας πορνοσταρ προσπαθεί να δικαιολογήσει με όλους τους πιθανούς τρόπους τις δουλειές της: κακοί γονείς, κακοί μάνατζερ, κακοί καμεραμέν που την οδήγησαν στο "βούρκο¨ αποποιούμενη έτσι όλες της τις επιλογές και τις ευθύνες που αυτές πυροδοτούν. Βλέποντας όμως τη στάση των γυναικών που συμμετέχουν καταλήγω και πάλι στο συμπέρασμα ότι η σεξουαλική "ταπείνωση¨ κρατά την πρωτιά.

Η σεξουαλικότητα είναι ένας κοινωνικός ,αφού μιλούμε για αλληλεπίδραση ατόμων, τομέας στον οποίο η ελληνική κοινωνία δεν κατάφερε ακόμη να ωριμάσει καθώς από την απόλυτη πατριαρχική κοινωνία του '80 πηδήξαμε στην απόλυτα φιλελεύθερη κοινωνία του '00 και 20 χρόνια πραγματικά δεν είναι πολλά για τη ριζική αλλαγή μιας νοοτροπίας και κατά συνέπεια μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Ρε μπαμπά.... γιατί σε μας όλα τα δύσκολα?!


Σοφία Πυργιώτη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου