Την προηγουμενη εβδομαδα, μιλησαμε για γενικοτητες και ιστοριες για αγριους, που πανω-κατω απτονταν του....2% του παγκοσμιου πληθυσμου και φλερταραν επικινδυνα με το 0% οσον αφορα το ενδιαφερον. Η αληθεια ειναι οτι παροτι ολα βαιναν καλως μεχρι ενα σημειο, τελευταια υπηρχαν πολλα σημαδια που θα επρεπε να μας προϊδεασουν για το μελλον, οι κινητηρες της Mercedes-Benzστη Formula 1 σταματησαν να σπανε, η Ferrariαφησε να παρει και κανεις αλλος πρωταθλημα, ο Loebσταματησε να κανει σερι στις νικες, η BMWεβγαλε τον 2οturboκινητηρα παραγωγης(ο πρωτος ηταν το 1975 στην 2002tii και σε αντιθεση με τον σχεδον ατμοσφαιρικο N54, ειχε τοσο lagπου λεγανε οτι «πατας γκαζι το 1975 και τουρμπιζει το 2002») και αρκετα αλλα, και μεταξυ μας πιο σοβαρα, οπως η προσφατη πετρελαϊκη κριση, η αδοξη ληξη δυο αμερικανικων-συμφεροντων πολεμων στη μεση ανατολη και η ανοδος ενος «εγχρωμου» ανδρα στην κεφαλη του κοσμου (what? Is it only me? I’m just saying and of course I am so kidding…). Βεβαια, για να αφησουμε τις εξυπναδες κατα μερος, μετα την εφαρμογη του Euro 5 το 2007 και την επικειμενη εφαρμογη του Euro 6 το 2013, θα επρεπε να ειχαμε υποψιαστει που θα το πηγαινε ο κοσμος της αυτοκινητοβιομηχανιας. Η πρασινη λαιλαπα, οπως μου αρεσει να αποκαλω την συγκεκριμενη κακια συνηθεια του κοσμου σημερα να με κρινει γιατι μαρεσει να καιω κατι στον κινητηρα εσωτερικης καυσης του προσωπικου μου μεταφορικου μεσου, δεν θα σταματησει σε τιποτε και μαλλον θα συνεχισει να μας “καιει” για καιρο. Και για να ερθουμε σε πιο χειροπιαστα στοιχεια, θα ηθελα να μιλησω για τον NEDCή αλιως NewEuropeanDrivingCycleή απλα την απαρχη της νεας περιοδου των turbo. Βλεπετε, αυτο που επιβαλλει εν μερει ο NEDCγια να περασει ενα αυτοκινητο την ομολογκασιον ειναι η χρηση κιβωτιου διπλου συμπλεκτη και μικρου κυβισμου κινητηρα με την προσθηκη turbο ( με αλλα λογια να αγαπιομαστε δηλαδη). Οπως και σε καθε προηγουμενη πετρελαϊκη-κοινωνικοπολιτικη κριση του παρελθοντος, η σημερινη θα μας κολλησει και απο ακομη μια , τουλαχιστον, χαρουμενη μ@λ@κια για να μας σωσει απο την επερχομενη ολοκληρωτικη καταστροφη. Ας βαλουμε μια μικρη νοητη ανω τελεια εδω, για να δηλωσω οτι αρχικα ειχα αποφασισει να γραψω μια δακρυβρεχτη, αλλα γεματη παθος(ή και παθη ανεκπληρωτα κυριε συντακτα), ιστορια για το πως τα πραγματα ηταν ωραια τον παλιο καλο καιρο στον πλανητη φραουλα των 8 εργοστασιακων ομαδων στο WRC( Mitsubishi, Subaru, Ford, Peugeot, Citroen, Skoda, Seat) και των θεϊκων V12 και V10 στη Formula 1, αλλα υστερα απο καμποση νικοτινη και συζητηση με κατοικους αλλων πλανητων κατασταλλαξα στο εξης, οτι τα πισωγυρισματα δεν οφελουν σε τιποτα αλλο περα απο τον συντηρητισμο και την απραξια. Και τετοια πραγματα δεν ανηκουν σ’αυτο blog. Ληξη του διαλειμματος λοιπον και επιστροφη στα θρανια. Για να πω την αληθεια πανικοβληθηκα οταν πρωτοδιαβασα για το Euro6 και...σφιχτηκα, τουλαχιστον, οταν διαβασα για τον NEDC, αλλα οπως τραγουδουσαν και οι MontyPython στο LifeofBrian “alwayslookonthebrightsideoflife”. Οποτε ας ξεκινησουμε με τα τα κιβωτια διπλου συμπλεκτη. Τα συγκεκριμενα συστηματα μεταδοσης ειναι μια καλη λυση για τον περισσοτερο μη-σιδεροφαγο πλυθησμο αφου επιτρεπουν τοσο γρηγορες και απαλες αλλαγες που σχεδον δεν τις καταλαβαινεις και επιπλεον (κατα τους κατασκευαστες και νομοθετες) εχουν το πλεονεκτημα να μειωνουν την καταναλωση καυσιμου. Οποτε ειτε θελεις να πηγαινεις χαλαρα χωρις να κουραζεσαι με συμπλεκτες και αλλα σατανικα, ειτε θες να αλωνιζεις τα βουνα χωρις να παρεις ουτε στιγμη τα χερια απο το τιμονι, ειναι μια πολυ καλη επιλογη. Οσο για τα turbo, τι να πει κανεις για τη μαγεια της φτερωτης και για το γεγονος οτι μεχρι προτινος για να την βρεις επρεπε ειτε να εισαι κατοχος ιαπωνικης “φτερουγας” ειτε να απευθυνθεις στην αγορα aftermarket. Συν τοις αλλοις, υπαρχει παντα ο αμεσος ψεκασμος που μπορει να μην συμπεριλαμβανεται στις νορμες σαν απαραιτητη προϋποθεση, αλλα παιζει το ρολο του στην ξυραφενια λειτουργια του κινητηρα απο χαμηλα (σ.σ. λογω του ψεκασμου καυσιμου κατευθειαν στο θαλαμο καυσης μειωνεται η θερμοκρασια στον κυλινδρο και ετσι μειωνεται η ταση για προαναφλεξη, αρα μπορει αφοβα να αυξηθει η σχεση συμπιεσης κατα τη διαρκεια του boost, αρα και να παρει τα ποδαρια του το τουτου ηδη απο το ρελαντι) και στην συγκρατηση των ρυπων, εξισου χαμηλα. Itisawin-winsituationthenfellas. Αλλα επειδη το μεσαιο μου ονομα ειναι γκρινια θα ηθελα να τονισω καποια πραγματα και μετα να βγαλετε τα δικα σας συμπερασματα. Πρωτο, ποσο θα αλλαξει το τοπιο αν ολοι οδηγανε dieselτης κατηγοριας Α ή αμιγως ηλεκτρικα superminis ενω τα χρησιμοποιουν για να πανε στη δουλεια στο κοντινο εργοστασιο παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας απο την καυση λιγνιτη? Διοτι κακα τα ψεματα, αλλα εμφανως καλυτερες οι ιστοριες συνομωσιας, όταν οι οριζωνες της Κινας και οι καλαμποκωνες των Η.Π.Α. παραγουν πιο πολύ διοξειδιο του ανθρακα από τα αυτοκινητα της Ευρωπης, είναι χαζο να κηνυγας τον μεσο χρηστη αυτοκινητου με τα νεα μετρα φορολογιας με βαση τις εκμπομπες CO2 αντι για τις προαναφερθεισες καλλιεργειες. Δευτερο, ποσο φρονιμο ειναι να κυνηγας το προϊον της βιομηχανιας και όχι την ιδια τη βιομηχανια και τα καταλοιπα της, όπως ας πουμε το ToyotaPrius και τις “εξωτικες” διαδικασιες που ακολουθουνται για την κατασκευη του. Πολύ περισσοτερο, πως είναι δυνατον να λυσεις ένα προβλημα χωρις να βρεις και να καταπολεμησεις την αιτια του? Επιπλεον, αν η αιτια των κλιματικων αλλαγων είναι το αυτοκινητο, μηπως το διοξειδιο του ανθρακα δεν ειναι ο ρυπος που θα επρεπε να επικεντρωθουμε? Καθως ειτε λογω της λειτουργιας του κινητηρα, ειτε λογω της ποιοτητας του καυσιμου , ο συγκεκριμενος ρυπος είναι το τελευταιο που θα πρεπει να απασχολει τους ηγετες του κοσμου. Και για να δωσω ενα παραδειγμα, ενας μικρος κινητηρας turbo τελευταιας τεχνολογιας με αμεσο ψεκασμο και highboostsetup, οπως η πληθωρα των σημερινων, δεν προκειται επουδενι λογο, να επιβιωσει με τη χρηση καυσιμου χαμηλων οκτανιων, κι ας ωρυονται οι κατασκευαστες για το αντιθετο, ουτε πολύ περισσοτερο χρησιμοποιωντας καυσιμο κακης ποιοτητας, δηλαδη με προσμιξεις θειου. Και οι δυο παραγοντες είναι καθαρα εξαρτωμενοι από την εκαστοτε κυβερνηση και τον ελεγχο της διακινησης των καυσιμων. Διοτι πολύ ευκολα μπορει ο καθενας να αποφασιζει ότι μικρα αμαξακια, με αναιμικους κινητηρες ειναι η λυση που θα μας οδηγησει σε ενα καθαροτερο μελλον αλλα δεν αναλαμβανει , απο την αλλη, το βαρος της γενικοτερης βελτιωσης των “συνθηκων διαβιωσης” του αυτοκινητου. Απλα, οταν οι δρομοι γινουν καταλληλοι για οικονομικες βολτες, η καλη βενζινη και οι νεες τεχνολογιες προσιτες σε ολους και η συμπεριφορα του κρατους κάθε άλλο παρα φοροεισπρακτικη, θα εχει νοημα η πρασινη λαιλαπα και οι νεες γενιες θα ζησουν στον ονειρικο κοσμο που παρουσιαζει η προπαγανδα του σημερα. Και εδω ερχεται το τριτο και τελευταιο, “rulesaremadetobebroken” λενε οι αγγλοσαξονες και για να πω την αληθεια μετα την παρουσιαση της νεας CL63 AMGδοθηκε μια εντελως νεα σημασια στο νοημα της συγκεκριμενης εκφρασης. Ο ατμοσφαιρικος 6.2 V8 αντικατασταθηκε απο εναν bi-turbo 5.5 V8 για να μειωθουν οι εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα και η καταναλωση καυσιμου. Yupaah… Σιγουρα! Αυτο το λεω απλα για να αποδειξω , αφενος, την ηληθιοτητα και την στενομυαλια των μετρων και φυσικα οτι η ζωη συνεχιζεται εδω στον ομορφο πλανητη μας, με η χωρις νορμες ρυπων και κυκλους οδηγησης βγαλμενους κατευθειαν απο εγχειριδια χαρτογιακαδων. Φραουλα 4 life και καλες βολτες!!
Featherweigt
Υ.Γ.: Μια κινεζικη παροιμια λεει, λυπασαι το καρφι και χανεις τον πολεμο. Αυτό που κανουν σημερα οι ιθυνοντες είναι ένα κλασσικο παραδειγμα αυτου. Αν η ανιδιοτελεια τους δεν περιοριζοταν στο μοιρασμα των κλεψιμαιϊκων με τα τσιρακια τους και απλωνοταν σε ολες τις εκφανσεις της υπαρξης τους, θα βλεπαμε θαυματα…