Αρχείο

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Featherweight’s madness, melting hot tires screaming Vol. 22



Καλοκαιρι, τζιτζικια φωναζουν, τριζονια σε πρηζουν, ο κοσμος γδυνεται, η ξεγνοιασια και η ανεμελια παιρνουν τη θεση του αγχους, ολοι περνουν καλα και ο σημαντικοτερος λογος για ολα αυτα ειναι ο ηλιος. Ενα αλλο πραγμα για το οποιο ειναι υπευθυνος ο ηλιος ειναι το καθολα ενοχλητικο τσιριγμα των ελαστικων των αυτοκινητων αλλα και η ελλειψη προσφυσης. Για ολα υπαρχει ομως μια λογικη εξηγηση. Ο ηλιος και γενικοτερα τα αστρα στον συμπαν μας ειναι μια τεραστια παραδοξοτητα made in God, αφου η ακτινοβολια που θεωρητικα εκπεμπυν μονο ακτινοβολια δεν ειναι και επειδη προκαλει πολλα παραπανω απο αυτα που θα μπρουσε να προκαλεσει ενα ηλεκτρομαγνητικο κυμα. Long story short, η διεγερση που προκαλει η εκθεση στον ηλιο, στην ασφαλτο αλλα και τα ελαστικα ειναι καθολα αθεμιτη μεχρι και το σταδιο του καταστροφικου. Αν πιαναμε πρωτα την ασφαλτο, αυτη τρωει τα ελεη του Θεου καθε καλοκαιρι καθως πρεπει να αντεξει περαν απο τα συνηθη βαρη της (τα φορτια του βαρους των οχηματων, το ιδιομορφο της γεωμορφιας του ελληνικου υπεδαφους, τον διαφορετικο συντελεστη διαστολης των τσιμεντενιων μπαλωματων μεσα της και τις τσιγγουνιες οσον αφορα την υποδομη απο τους τρισμεγιστους Ελληνες εργολαβους/συντηρητες) επιπλεον, την εξατμιση της υγρασιας που μαζευει επειδη δεν ξενεριζει καλα οταν βρεχει, τη θερμοκρασιακη διαφορα μεταξυ εδαφους και υπεδαφους αλλα και το πολυ λογικο της διαφορετικης θερμοχωρητικοτητας των συστατικων της που εχει σαν ανομοιογενες μιγμα. Ετσι, πολυ συχνα αντιδρα ατσαλα, αφου η αλλοιωση της επιφανειας της και της συνολικης δομης της, προκαλει μειωση του συντελεστη τριβης με τα ελαστικα ενω εχει τα γνωστα αποτελεσματα κατα την οδηγηση. Ομως το θεμα ειναι ο θορυβος των ελαστικων και εδω υπαρχει μια ακομη καλυτερη εξηγηση. Τα ελαστικα οφειλουν τις ιδιοτητες τους στο γεγονος οτι ειναι...ελαστικα και επιπλεον οτι εχουν μικροτερη σκληροτητα απο τα περισσοτερα στερεα με τα οποια εφαπτονται και μπορουν να λιωσουν ελεγχομενα. Για να μην παμε μακρια το παραμυθι, ο κυριος λογος που παραγουν τον γνωστο θορυβο ειναι επειδη στην ουσια ολισθαινουν πανω στην μαλακωμενη ελληνικη ασφαλτο και εξαιτιας της ηδη αυξημενης απο την κυλιση θερμοκρασιας, ακουμπωντας πανω στην καυτη ασφαλτο δεν ειναι ποτε εντος του θερμοκρασιακου ευρους λειτουργιας τους, ενω ο υπερθερμασμενος, υπερδιογκωμενος αερας ειτε μενει εντος να ταλαιπωρει τζαμπα το ελαστικο, ειτε βρισκει διεξοδο στο περιβαλλον μεσα απο τη, με-σταγανη, βαλβιδα του. Τα δυο τελευταια, παρεα με το γεγονος οτι εχουμε πλευρικη προσφυση κυριως λογω των πλαϊνων των ελαστικων και της καταστασης του αεριου που αυτο περιεχει, μειωνουν την ευσταθεια του αυτοκινητου μας και δινουν αυτη τη λαστιχενια αισθηση οτι το αυτοκινητο κινειται πανω σε ζελε, οταν οδηγουμε κατα τους καλοκαιρινους μηνες. Αρα, οι συμβουλες ειναι πρωτον να μην μασαμε απο θορυβους και ασταθεια, ειναι κατι φυσιολογικο αλλα θελει προσοχη, δευτερον, να αλλαζουμε λαστιχα συχνα (maximum καθε 2 χρονια), τριτον, φυσικα, να μην παραταμε το αυτοκινητο εκτεθημενο στον καυτο ηλιο για ωρες και μετα να απορουμε γιατι χαλασε προωρα το ελαστικο μας και τεταρτο και πολυ σημαντικο, να ελεγχουμε την πιεση και τον ογκο του αεριου εντος του, γιατι αυτο ειναι που κρατα «ορθια» και τεντωμενα τα πλαϊνα του αρα και την προσφυση του στα forte της. Σπασικλας, over and out, καλες αποδρασεις και τα λεμε την αλλη εβδομαδα.




Με αγαπη,

Κουβεντες του στροφαλοθαλαμουMercedes-Benz C63 AMG Coupe, Midnight alibis




“Hi-Yo, Silver! Away!”

-The Lone Ranger












Η Mercedes-Benz συνεδεσε το ονομα της σε καθε ενα απο τα 125 χρονια της (καποιος βλεπει διαφημισεις στην τηλεοραση...) με δυο πραγματα, την πολυτελεια και το κυρος που προσφερει στον ιδιοκτητη, ενιοτε και επιβατη, της. Απο την ιδρυση της εταιρειας μεχρι και σημερα αυτο που το ευρυ κοινο αποζητουσε και απολαμβανε, απο και μεσα σε, μια Mercedes-Benz ηταν αυτο το κατιτις παραπανω που προσφερουν οι τονοι πολυτελειας σε καθε σημειο του αυτοκινητου, οι καινοτομες τεχνολογιες που στιγματιζουν την εκαστοτε εποχη, οι αχανεις χωροι εντος, η ασυναγωνιστη ποιοτητα κυλισης, οι βελουδινοι πολυκυλινδροι κινητηρες και αυτη η αισθηση μελους της βασιλικης οικογενειας του πριγκιπατου που σου προσφερει η οδηγηση ενος τετοιου μηχανηματος. Αυτα ομως για το ευρυ κοινο...


Silver arrowsΠισω στην αρχη του 20ου αιωνα, καπου στο 1930κατι, η Mercedes-Benz επαιρνε μερος σε Grand Prix και κερδιζε πολλα απο αυτα. Σε καποιο qualification, λοιπον, τα αγωνιστικα της δε συμμορφωνοντουσαν με τους κανονισμους περι ελαχιστου βαρους για μολις μερικα κιλα, ετσι οι μηχανικοι της, πηραν την μεγαλη αποφαση να ξυσουν τη βαφη απο τα οχηματα για να μεινουν εντος κανονισμων. Το αστειο της υποθεσης ειναι οτι οχι μονο τελικα προκριθηκαν αλλα κερδισαν τον αγωνα, εκαναν το ασημι το επισημο αγωνιστικο τους χρωμα και κολλησε το παρατσουκλι «ασημενια βελη» στα αγωνιστικα τους. Ενα αλλο «μελανο» κομματι στην, πουπουλενια κατα τα αλλα, ιστορια της Mercedes-Benz ειναι επισης μια μικρη αγωνιστικη ομαδα ονοματι AMG, με εδρα το Affalterbach, ενα χωριο εξω απο την Στουτγκαρδη, που κατα κυριο λογο ασχολειται με αναπτυξη αγωνιστικων κινητηρων και εχει συμπαθεια στα αυτοκινητα με σημα το αστερι. Και λεω μελανο, γιατι ενω κανονικα αφηνεις «τον τρελο στην τρελα του», οι ιθυνοντες του ομιλου Daimler-Benz βρηκαν πολυ συμπαθη την ιδεα της πληρους ενσωματωσης στην μαμα-εταιρεια, αυτης της αγωνιστικης ομαδας με σκοπο οχι μονο τους αγωνες αλλα και τα γρηγορα μοντελα δρομου.

The shorter the betterΗ Mercedes-Benz, πισω στις αρχες του 2001 παρουσιασε μια πιο μαζεμενη και πιο σπορτιφ εκδοση της C-Class, για να προσελκυσει πιο νεαρο κοινο, μαλιστα τοτε εκανε και ενα πειραμα με την αδελφη AMG για να δει τις αντιδρασεις του κοσμου, κατασκευαζοντας και πουλωντας μερικες «επετειακες» C 32 AMG Sportscoupe. Για την W204 του 2007, δεν θα μπορουσε να λειπει μια τετοια εκδοση, παροτι κατα βαση ηταν μια facelift W202 με διαφορετικη περιβολη. Με το facelift της W 204 Coupe ομως, οι αλλαγες επεκταθηκαν και κατω απο το εντυπωσιακο bodywork, προσθετωντας τις απαραιτητες πινελιες τεχνολογιας και ανανεωσης, σε πλαισιο, αναρτηση, φρενα, μεταδοση αλλα και κινητηρες.


AMGs point of viewΓια την AMG τα πραγματα ειναι πολυ απλα, παιρνεις ενα πλαισιο απο τη μαμα εταιρεια, λεγε με Daimler-Benz, πετας εναν κολοσσιαιο V8 κατω απο το καπο, ενα αυτοματο κιβωτιο, ενα σετ καλες αναρτησεις και φρενα και εχεις ετοιμο εναν φονεα γιγαντων σε συσκευασια Mercedes. That simple! Για να ξεκαθαρισουμε κατι εδω, ακουγονται πολλα οτι η Audi ειναι η πρωτη εταιρεια που τοποθετησε V8 κινητηρα σε αυτοκινητο της κατηγοριας “C”, να θυμησω οτι οι, genuine καφτες-καφροι, μηχανικοι της, νεοαποκτηθησας απο την Daimler-Benz, AMG πισω στο 1998, εβαλαν στο αμαξωμα της W 202 μια βελτιωμενη, στα 300+ ps, εκδοση του 4.3 V8 του ομιλου σε ενα αμαξωμα κατατις μεγαλυτερο απο τριθεσιο καναπε, ικανο να καψει τα πισω ελαστικα με τις 3 απο τις 5 συνολικα σχεσεις του κιβωτιου του αυτοκινητου. Αυτα για να λεγεται η αληθεια και να καταλαβουμε τι τρελα κουβαλουν οι ανθρωποι που εργαζονται στο Affalterbach

Sedan catfightΟ γατοκαβγας που κραταει τρεις γενιες τωρα μεταξυ των Γερμανικων uber sedans της Mercedes-Benz και της BMW, επιτελους βρηκε την ισορροπια του, η coupe εκδοση της M3 επιτελους βρηκε τον αντιπαλο της και το ονομα του ειναι C 63 AMG Coupe. Η συνταγη της επιτυχιας ακολουθει και εδω την πεπατημενη για την AMG αλλα και αυτη που χαραξε πρωτη η sedan εκδοση της C 63. Ετσι το spec list που θελει τον, detuned στα 457 ps,  ατμοσφαιρικο 6.3 V8 (με 6.208cc χωρητικοτητα αλλα ειναι θεμα ιστοριας-φορου τιμης στις αγωνιστικες 6.3 V8 SEL) κατω απο το καπο, τα καλα coilovers της AMG παρεα με την εμπρος 3-συνδεσμων και πισω 5-συνδεσμων αναρτηση, με σκληροτερους ελαστικους συνδεσμους, παχυτερες αντιστρεπτικες, διαφοροποιημενες γωνιες τροχων και ανανεωμενη κινηματικη για extra feedback απο το τιμονι και περισσοτερη, κατα κυριο λογο πλευρικη, προσφυση, αλλα και τα φρενα με τους πλευστους, αεριζομενους, διατρητους δισκους σε ολους τους τροχους και τις μονομπλοκ εξαπιστονες και τετραπιστονες δαγκανες για εμπρος και πισω αντιστοιχα, ειναι εδω. Υπαρχουν ομως καποιες λεπτομερειες που κανουν τη διαφορα στο νεο μοντελο...


Coupe vs. Sedan, σημειωσατε 1... Τα στοιχεια που κανουν την coupe να ξεχωριζει εναντι της τετραθυρης εκδοσης ειναι, περα απο τα προφανη οφελη του μικροτερου μεταξονιου, των πιο μαζεμενων διαστασεων και του μικροτερου βαρους, το γεγονος οτι πλεον εξοπλιζεται με το MCT κιβωτιο που ειδαμε στην ανανεωμενη SL και στο γεγονος οτι το AMG Performance Package περιλαμβανει και επεμβασεις κατω απο το καπο. Ας ξεκινησουμε ομως απο την μεταδοση στην οποια πλεον συμπεριλαμβανεται στον standard εξοπλισμο το μπλοκε (για την ιστορια ενα «αντρικο» με γραναζια και ποσοστο εμπλοκης 40%) διαφορικο και το κουμπι πληρους απενεργοποιησης του ESP. Το highlight της υποθεσης, οπως ειπαμε και πριν, ειναι το MCT που στην ουσια ειναι ενα 7G-Tronic με εναν υγρο πολυδισκο συμπλεκτη στη θεση του κλασσικου μετατροπεα ροπης, για μικροτερο χρονο αλλαγων (στο χειροκινητο προγραμμα εκτελουνται σε 100 milliseconds), πιο κοφτερες αντιδρασεις, υψηλοτερο στραφαρισμα και το, προσωπικο αγαπημενο, launch control. Οσον αφορα τωρα το Performance Package, οι ανθρωποι της AMG ειναι προθυμοι να τοποθετησουν στον κινητηρα του αυτοκινητου σας, ολο το rotating assembly της καλης εκδοσης με τα 500+ ps παρεα με απελευθερωμενη εισαγωγη και εξαγωγη, ωστε να παραγει συνολικα 487 ps αλλα με πολυ καλυτερη αποκριση χαρη στα ελαφρυτερα κινουμενα μερη, την προσεγμενη ζυγοσταθμιση αλλα και την υψηλοτερη σχεση συμπιεσης. Ολα αυτα συνθετουν ενα πολυ εντυπωσιακο tire burner, με φοβερη ευκινησια, ιδιαιτερη συμπαθεια σε στριφτερους δροους και ορεξη για συλλογη scalps βαυαρικων coupe.


Love at first feelΔηλωνω ερωτευμενος με το συγκεκριμενο αυτοκινητο και κυριως με την ωμοτητα των επιλογων των σχεδιαστων του. Δειχνει, ακουγεται και το αισθανεσαι «αντρικιο» στα χερια σου, απο το επικοινωνιακο τιμονι, τον αποσμο ηχο, τα παντοδυναμα φρενα μεχρι και την απλουστευμενη μεταδοση και αναρτηση, ειναι ενα οχημα που επιβεβαιωνει το «toys for big boys». Βεβαια, επειδη αφενος οι πελατες της AMG ειναι τρελοι με βουλα και αφετερου οι μηχανικοι περισσοτερο απο προθυμοι να τους εξυπηρετησουν, ετοιμαζεται μια Black Series edition της coupe εκδοσης για τις αρχες του 2012, ακομη πιο δυνατη, ακομη πιο ελαφρια και ακομη πιο track focused. Night of the long Knives δηλαδη… Μεχρι τοτε, καλες βολτες, καλη εβδομαδα και καλο σελεκτοντιφολτιασμα, ευγενικη χορηγια του πρασινου ηλιου του σοσιαλισμου...




Featherweight (featherweight@rouamat.com)