Αρχείο

Σάββατο, 11 Ιουνίου 2011

The game is afoot: Ελιτισμός και ευρύ κοινό


Αν το 2010 και το 2011 μείνουν στην ιστορία των E-sport, θα μείνουν ως τα χρόνια που το φαινόμενο του να βλέπεις άλλους παίκτες να παίζουν video games άλλαξε από μια “παρακμιακή” nerdy συνήθεια σε μία τακτική nerdy συνήθεια.

Και ενώ σε χώρες όπως η Νότια Κορέα το φαινόμενο  αυτό έχει εδραιωθεί εδώ και 10 χρόνια με πρωταγωνιστή  το Starcraft, με την άφιξη του Starcraft 2 ο θεσμός του Spectator άνθισε και άρχισε να επηρεάζει το χώρο του PC gaming. Τουρνουά παγκόσμιας κλίμακας αλλά και local ανταμείβουν τους γνωστούς παίκτες με τεράστια χρηματικά ποσά ενώ ο σχολιασμός του streaming έχει γίνει τόσο δημοφιλής που επαγγελματίες σχολιαστές είναι συχνό φαινόμενο.

Όλο αυτό έχει αρχίσει να επεκτείνετε και έξω από τον κόσμο του Starcraft. Δεκάδες χιλιάδες άτομα μπαίνουν σε σελίδες όπως το Justin.tv (όχι αγαπητέ hater,καμία σχέση με τον Bieber) για να παρακολουθήσουν τουρνουά Street Fighter 4,Marvel vs Capcom 3 και Mortal Kombat 9 και όπως φαίνεται ακόμα και τα fighting games έχουν αρχίσει να αποκτούν το δικό τους κοινό. Αλλά και η κοινωνία φαίνεται πως είναι έτοιμη να δεχτεί τα E-sports ως μια αποδεκτή, ηδονοβλεπτική συνήθεια για να περνάς το χρόνο σου,όπως ακριβώς και τα κανονικά σπορ.

Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Αλλά γιατί να κάτσω να σου εξηγήσω; Δεν έχεις καν την δική σου στήλη ή το δικό σου Blog.

Τι σχέση έχει; Ακριβώς. Καμία. Αν όμως έχεις αφιερώσει χρόνο στο να μάθεις ένα παιχνίδι ώστε να φτάσεις σε ένα ανταγωνιστικό επίπεδο τότε σίγουρα θα έχεις δει σχόλια όπως αυτά.

“Το τάδε είναι overpowered” 
“Και γιατί νομίζεις ότι η γνώμη σου μετράει,@$#!%!& σκουπίδι. Ούτε καν Platinum Division δεν είσαι.”

Ναι σίγουρα η γνώμη ενός ατόμου που δεν έχει ιδέα από last hit, ή κάποιου που δεν ξέρει ότι το MK9 έχει κουμπί για block δεν έχει μεγάλη βάση αλλά θα μπορούσαμε να γίνουμε πιο δεκτικοί και ευγενικοί. Αν με ρωτήσεις θα σου πω ότι ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να κερδίσεις και μόνο εκεί βρίσκω τη χαρά του παιχνιδιού. Αλλά μπορώ να καταλάβω κάποιον που είναι καινούργιος σε ένα game ή κάποιον που απλά να περάσει την ώρα μετά από την δουλειά.

Η αλήθεια είναι ότι είναι δύσκολο να γίνεις επαγγελματίας ποδοσφαιριστής ή μπασκετμπολίστας. Αλλά αυτό δεν αποτρέπει το κοινό από το να αγαπήσει το άθλημα. Ίσως γιατί δεν θα αξιολογήσει την γνώμη σου με το αν έχεις παίξει επαγγελματικά ή αν έπαιζες στην ομάδα του σχολείου σου. Ο μέσος οπαδός του ποδοσφαίρου δεν μπορεί να ρίξει μισό σουτ ή να δώσει μια σωστή πάσα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα πάει να παίξει μπάλα με τους φίλους του και ούτε θα τον κράξει κανένας γι' αυτό.

Αυτός είναι ο λόγος που η αντιμετώπιση της competitive community προς το casual κοινό πρέπει να αλλάξει εάν θέλουμε να αλλάξει η κοινωνικοπολιτική αντιμετώπιση του hobby μας.




Χαρίλαος Χυτάς
cchitas@rouamat.com

The Geek Limbo: Wii U!





Λίγο πριν το κλείσιμο της φετινής E3, η Nintendo έκλεψε την παράσταση παρουσιάζοντας τη νέα της κονσόλα με τίτλο Wii U κερδίζοντας έτσι όχι μόνο τις εντυπώσεις αλλά και το βραβείο για το πιο σαχλό όνομα κονσόλας όλων των εποχών (γουίουυυ!). Δείτε το βίντεο της παρουσίασης παρακάτω.


Η βασική απορία της πλειοψηφίας που είδαν το βίντεο είναι αν μιλάμε για μία νέα κονσόλα η απλά για ένα νέο controller καθώς δεν έγινε η αποσαφήνιση από την Nintendo και πολλοί βιάστηκαν να πουν ότι η Nintendo δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τις προσδοκίες του κόσμου. Προφανώς και μιλάμε για μια νέα κονσόλα, απλώς έγινε η αρχική παρουσίαση του controller και των νέων δυνατοτήτων και τρόπων παιξίματος που προσφέρει. Η κυκλοφορία του Wii U έτσι και αλλιώς, δεν αναμένεται σε λιγότερο από ένα χρόνο οπότε το hardware του και τα games που θα το συνοδέψουν δεν είναι έτοιμα ακόμα. Τα χαρακτηριστικά του Wii U είναι τα εξής αν και μέχρι την κυκλοφορία του ενδέχεται να αλλάξουν:

Γραφικά: Ειδικά σχεδιασμένο chip AMD RV770 (WOLF) που λειτουργεί στα 766Mhz κατασκευασμένο με λιθογραφία 32nm process 1398 Gflops, εφοδιασμένο με 512ΜΒ μνήμης τύπου XDR2.

Επεξεργαστής: Ειδικά σχεδιασμένος IBM Power 6 (FOX) κατασκευασμένος με λιθογραφία στα 32nm. Διαθέτει 4 πυρήνες με καθένα να έχει δυο συμμετρικά hardware threads και η συχνότητα του επεξεργαστή να μπορεί να φτάσει στα 3,5GHz

Οπτικό μέσο
: Ειδικά σχεδιασμένο τύπου δίσκοι (δεν είναι σίγουρο ακόμα άμα μιλάμε για Bluray drive) και συμβατότητα με δίσκους Wii.

Αποθηκευτικό χώρος:
 Δίσκος 2,5'' χωρητικότητας 250/320GB , επεκτάσιμος μέσω καρτών SD/SDHC

Χειριστήρια: 4 USB 2.0 θύρες και συμβατότητα με όλων των τύπων controllers του Wii.

H Nintendo κατά τη γνώμη μου απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι το gaming δεν είναι θέμα γραφικών αλλά νέων εμπειριών. Σίγουρα η Sony και η Microsoft θα κυκλοφορήσουν κονσόλες που θα ξεπεράσουν σε ισχύ το Wii U αλλά από τη στιγμή που το Wii U θα έχει υποστήριξη και από άλλα studio ανάπτυξης παιχνιδιών (πράγμα που συμβαίνει πρώτη φορά), θα δούμε τίτλους που βλέπουμε μόνο σε Xbox και Playstation να προσαρμόζονται στο τρόπο παιξίματος του Wii U προσφέροντας έτσι στους gamers νέες εμπειρίες και όχι μόνο σε πιο family-friendly τίτλους που έχουμε συνηθίσει από το Wii.



Βαγγέλης Σωφρονάς
vsofronas@rouamat.com