Αρχείο

Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011

Featherweight’s madness.

Η συγκεκριμενη στηλη ειναι πιλοτικη και για σημερα θα φιλοξενησει ολα αυτα που δεν θα μπορουσαν να συμπεριληφθουν σε ενα mainstream αρθρο που δεν θελει να αναψει φωτιες, αλλα μονο για αυτην τη φορα ομως. Σαν ιδεα ειναι να υπαρξουν μια σειρα απο φιλικες και μη καποιες φορες, συμβουλες ή παροτρυνσεις για το πως θα πρεπε να συμπεριφερομαστε σαν συνειδητοποιημενοι οδηγοι, περιλαμβανοντας αναλογα με τη στιγμη απο τη σωστη συντηρηση των αυτοκινητων μας μεχρι και συμβουλες βελτιωσης. Περιμενουμε το feedback σας (ο Mr. Editor το ξερει καλυτερα το παιχνιδι βεβαια) και αναλογα θα πορευθουμε.
Η λιστα με τα pocket rockets συμπληρωθηκε μονο με υπερτροφοδοτουμενα αμαξακια και αυτο γιατι ειναι trendy και αρκετα οικονομικα, ενω εχουν αποδειξει πολλακις στις μερες μας οτι τελικα μπορουν και να αποτελεσουν α replacement for displacement. Ομως εχοντας στα χερια σου μια καλη βαση σαν αυτες το μυαλο σου παει στο πονηρο, οποτε εδω παρουσιαζω που παει το δικο μου πονηρο μυαλο οταν αντικριζω τις συγκεκριμενες κατασκευες.

Abarth 500: Με ενα πρωτο σταδιο το μονο που θα καταφερεις ειναι μπολικος παραπανω θορυβος σε ενα αυτοκινητο που απο το εργοστασιο ακουγεται σαν ιαπωνικη φτερουγα με 76αρα εξατμιση. Αν πραγματικα θες το κατιτις παραπανω μεταμοσχευσε turbo και μπεκ απο το Grande Punto Essesse παρεα με intercooler, turbo-back εξατμιση 63,5 mm, ελευθερη εισαγωγη και αναπρογραμματισμο εγκεφαλου για το νεο setup και τα 220+ αλογα ειναι στην τσεπη σου.

Skoda Fabia RS: Ακουγεται οτι μονο με την τοποθετηση ενος καλου Water/Methanol kit παιρνει ακομη και 25+ αλογα στις μεσαιες. Αν θες να το παιξεις safe με ενα απλο πρωτο σταδιο, παρεα με intercooler ακουμπας με το καλημερα τα 230 PS (οπου τελειωνει και η ωφελιμη παροχη αερα της K03) και αυτο για να εισαι πραγματικα safe κατω απο ολες τις συνθηκες καθοτι η ιπποδυναμη αυτη εμφανιζεται καλλιστα μονο με προγραμμα και εισαγωγη. Σκεψου τωρα να πεταγες το ρημαδι το DSG7 και να εβαζες ενα 6αρι μηχανικο απο Golf V 2.0 FSI παρεα με μπλοκε...Just sayin

Mitsubishi Colt Ralliart: Μαζι με το ονομα, ο 4G15 πηρε και τις χαρες απο τον μεγαλο αδελφο αφου μονο με επωνυμο kit εισαγωγης τσιμπαει 25 αλογα στροφαλο απο τα αρχικα 150, ενω με catback εξατμιση και αναπρογραμματισμο ξεπερνα, ανετα, τα 200 και επιπλεον υπαρχει λυση για την απενεργοποιηση του M-ASTC (το συστημα ευσταθειας της Mitsubishi). Εχουν παρουσιαστει και εφαρμογες με σφυρηλατα σωθικα, μεγαλο turbo και λοιπα ντραβαλα αλλα μετα χανει πολυ τον στριφτερο χαρακτηρα του και δεν ενδυκνειται. Επιπλεον το 2005, στο Tokyo Auto Salon παρουσιαστηκε ενα Colt προηγουμενης γενιας με wide body kit και ολη την τετρακινητη προικα απο ενα Evolution VI αλλα παει μακρια το θεμα...

Opel Corsa Gsi: Η εργοστασιακη κατασταση του αυτοκινητου δεν ειναι ιδιαιτερο θεμα καθοτι ο γνησιος καυτης ολο και κατι θα βαλει στο OPC του, κατι το οποιο θα εχει το ιδιο αποτελεσμα και στο Gsi του μεταξυ μας. Με ενα πρωτο σταδιο, μαζι με intercooler (το εργοστασιακο εμφανιζει heat soak ακομη και με νορμαλ setup) πιανεις ευκολα τα 230+ αλογα με πληρη αξιοπιστια και καρτα καυσαεριων ενω κατα καιρους εχουν εμφανιστει και πολυ πιο hardcore καταστασεις που βεβαια, θα ξαναπω, χαλανε τον στριφτερο χαρακτηρα του μοντελου. Με καλη αναρτηση, μπλοκε, τουλαχιστον ενα πολυπιστονο σετακι εμπρος φρενα και το πρωτο σταδιο ξεπερνας κατατις την τιμη του OPC αλλα εχεις ενα fully customizable αυτοκινητο ακριβως στα μετρα σου.



Featherweight (featherweight@rouamat.com)

Κουβέντες του Στροφαλοθαλάμου: Pocket Rockets

“If you have ten thousand regulations you destroy all respect for the law.”

Winston Churchill











Just a means to an endΗ κυρια στρατηγικη της κυβερνησης μεχρι και σημερα ακολουθει το δογμα που λεει οτι ολα γινονται για καποιο σκοπο και επειδη ειναι ιερος θα πρεπει να σεβαστουμε τις δυσκολιες που θα αντιμετωπισουμε μεχρι να φτασουμε εκει, κατι σαν το ταξιδι του Μωυση με τη διαφορα οτι στο τελος δεν θα περπατησουμε στην Εδεμ αλλα στα χαλασματα του Jeffrey. Σ’αυτο το μοτιβο κινειται και η πολιτικη που ακολουθηθηκε και στον τομεα του αυτοκινητου τελειωνοντας μια και καλη αυτο που αρχισε ο Καραμανλης. Επειδη ομως ειναι μαλλον απιθανο να εκλειψουν τα γκαζια και ο κοσμος θα συνεχισει να κινειται με ή χωρις τα αντιρρυπαντικα μετρα του καθεστωτος, αυτη την εβδομαδα θα μιλησουμε για μικρα, φτηνα, οικονομικα γκαζια που θα μπορουσαν να βρισκονται καλλιστα ακομη και στο «γκαραζ» καποιου που δεν κανει φορολογικη δηλωση. Τα κριτηρια επιλογης λοιπον ειναι περαν απο την γνωμη του γραφοντος, το μικρο μεγεθος, η οικονομια σε βενζινη και φορους, το fun to drive αλλα και η τιμη τους που θα κυμανθει κατω απο τις 20.000€.

Point of ViewΕδω φυσικα θελω να δηλωσω οτι τα κριτηρια προσπαθηθηκε να κρατηθουν στο οσο το δυνατον πιο αντικειμενικο γινεται και να περιοριστει ο παραγοντας featherweight, αν και σας εχουμε μια εκπληξη που θα χαρουμε να ακουσουμε τη γνωμη σας σχετικα με αυτην. Η προσπαθεια γινεται για να αναδειχθουν συγκεκριμενα χαρακτηριστικα ενος οχηματος, που θεωρουνται κατα τον γραφοντα επικαιρα και οχι για να προβληθουν κατασκευαστες οχηματων ή εξαρτηματων.


Abarth 500, the scorpion kingΞεκιναμε απο το πιο ακριβο και πιο μικρο της παρεας και αυτο γιατι ειναι το μοναδικο bijoux με turbo βενζινοκινητηρα και shift light στον standard εξοπλισμο. Κατα βαση ειναι μερος ενος πολυ καλοσχεδιασμενου πλανου προωθησης των προϊοντων της νεας εποχης Fiat, ομως για πολλους ειναι η ξεγνοιαστη, νοσταλγικη αναδρομη στην αθωοτητα των 50’s με μπολικες δοσεις τεχνολογιας αλλα οχι απαραιτητα σημερινης. Ειναι βασισμενο στο πατωμα του Panda MkII διατηρωντας την ιδια αρχιτεκτονικη αναρτησης αλλα με το drivetrain ενος  Grande Punto T-Jet. Παρα την μηχανολογικη απλοτητα, η φροντιδα των μηχανικων οσον αφορα το γενικοτερο στησιμο αποδεικνυεται απο το γεγονος οτι ενα αυτοκινητο με μεταξονιο παρομοιο με μιας super touring μοτοσυκλετας μπορει και στριβει εντυπωσιακα καλα (με καμποσες δοσεις υπερστροφης μαλιστα...) ενω καταφερνει να βαζει τη συναμη του κατω  συνεπικουρουμενο απο το ηλεκτρομπλοκε του (o tempora, o mores…καποτε Q2 σημαινε Torsen). Συνισταται ανεπιφυλακτα αν η αρχικη τιμη αγορας δεν ειναι θεμα ενω ο T- Jet ειναι αρκουντως οικονομικος αλλα και βελτιωσιμος.


Skoda Fabia RS, green mean fury… Κανονικα θα εβαζα το Ibiza αλλα το συγκεκριμενο μοντελο του ομιλου αποτελει bug αν συνυπολογισεις τιμη, εξοπλισμο και επιδοσεις σε σχεση με τα αλλα αντιστοιχα. Το πενταθυρο αμαξωμα σε μενα δεν λεει κατι αλλα εδω η Peugeot ετρεχε με coupe-cabrio στο WRC και παρολ’αυτα κερδιζε. Μια Skoda Fabia ηταν το τελευταιο αυτοκινητο με το οποιο ετρεξε ο αειμνηστος Colin McRae στο WRC οποτε εχει ξεχωριστη θεση στην καρδια μου. Απο την αλλη εχει ξεχωριστη θεση και το γεγονος οτι στην τιμη του FR παιρνεις τα καλα φρενα και τον καλο TSi με αντιστοιχο στησιμο των Polo GTi και Ibiza Cupra ενω σαν εξτρα εχεις την πρακτικοτητα ενος πενταθυρου αμαξωματος (αποψεις ειναι αυτες αλλα οχι απαραιτητα δικες μου). Η βασικη διαταξη κινητηρα-μεταδοσης-αναρτησης παραμενει ιδια με τα αντιστοιχα μοντελα του Group VAG αλλα εδω το αυτοκινητο στηθηκε απο το αγωνιστικο τμημα της Skoda που συμμετεχει στο WRC και ειναι αρκετα πιο καθαροαιμο ενω εχεις σαν επιλογη την απενεργοποιηση του ESP. Επιπλεον ειναι το μονο της παρεας με αυτοματο κιβωτιο στον standard εξοπλισμο με paddles πισω απο το τιμονι και 7 σχεσεις αλλα χωρις το launch control του 6ταχυτου DSG. Για εμενα το καλυτερο value for money σε αυτην την κατηγορια και το ισχυροτερο φαβορι στα δικα μου μετρα.


Mitsubishi Colt Ralliart, honey I shrunk the Evo… Και μονο στο ακουσμα του κωδικου του κινητηρα του, 4G15, ανατριχιαζεις. Μπορει να μην κουβαλαει την απειρη τεχνογνωσια που αποκτηθηκε απο το πολυνίκες Lancer WRC και να περιοριζεται σε μια τυπικη για super mini διαταξη αναρτησης και μεταδοσης, αλλα οπωσδηποτε ειναι ενα αξιοζηλευτο συνολο που μπορει ο εσωτερικος σχεδιασμος να παραπεμπει στα 90’s αλλα και η απολαυση πισω απο το τιμονι του ειναι αντιστοιχη με γρηγορα μοντελα του τοτε. Εξωτερικα, μετα το προσφατο facelift (sic, 1++ χρονος), παραπεμπει στο νεο Evo αλλα συνεχιζει να βασιζεται στην κοινη πλατφορμα Mercedes/Mitsubishi για τα Smart Forfour/Colt αντιστοιχα, απ’οταν ακομη η Daimler-Chrysler κατειχε το 40% του ομιλου Mitsubishi, ενω ο κινητηρας του δεν βασιζεται σε καποιον απο τους new age MIVEC αλλα στον υποτετραγωνο της προηγουμενης γενιας Colt με το MIVEC μονο στον εκκεντροφορο εισαγωγης. Το στησιμο του δεν ειναι απολυτο αλλα εχει πολυ sport αισθηση και μπορει να γινει αρκετα υπερστροφικο αν απενεργοποιησεις το συστημα ελεγχου ευσταθειας, κατι που δεν υπαρχει απο την αλλη σαν επιλογη. Αν θελεις κατι πραγματικα primitive, με την καλη εννοια, χωρις περιττες ανεσεις, μπλιμπλικια και εντυπωσιασμους ειναι το αυτοκινητο για σενα.


Opel Corsa Gsi, a censored OPC… Το συκρεκριμενο ακρωνυμιο κοσμησε πολλα γρηγορα Opel πριν την ελευση του OPC, ενω στα 90’s τα Astra Gsi ντυθηκαν στα χρωματα της ΕΛ.ΑΣ. για ενα μικρο διαστημα. Στην ουσια παιρνεις ενα OPC απαλλαγμενο απο το κραυγαλεο bodykit, τους 17αρηδες , τα θεϊκα Recaro και τα μεγαλα φρενα εμπρος και κρατας εναν detuned Z16LET, το ιδιο 6αρι κιβωτιο, βασικα φρενα και μια πολυ καλη βαση για περαιτερω εξελιξη. Απο πλευρας στησιματος δεν εχεις τις track ready αναβαθμισεις του OPC αλλα ειναι σιγουρα πιο κοντα στο sport απ’οτι στο GT. Μπορει να φαινεται ημιτελες σε σχεση με το μεγαλο μοντελο αλλα ειναι απο τα πιο pure συνολα της αγορας, με πολυ λογικη τιμη και τρελο potential ενω εχει σαν εξτρα την πληρη απενεργοποιηση ολων των ηλεκτρονικων βοηθηματων. Εαν τα χρηματα για την αγορα του εργοστασιακα αναβαθμισμενου OPC ειναι πολλα, εχεις την πεποιθηση οτι μπορεις να το αναβαθμισεις αργοτερα και δεν σε πειραζει το limp των εξτρα κυβικων, τοτε απλα πηγαινε στην πρωτη αντιπροσωπεια Opel, ακουγεται μαλιστα οτι κανουν και τρελες προσφορες.

Sumem upΗ λιστα θα μπορουσε να ειναι μακροσκελεστατη αλλα απο την μια ο περιορισμενος χωρος που μου δινει ο Mr. Editor απο την αλλη το γεγονος οτι τα turbo τα κανουν ολα και συμφερουν, μειναν απ’εξω οι ατμοσφαιρικοι ομολογοι και καποια πολυ ωραια μοντελα μικροτερης αλλα και μεγαλυτερης κατηγοριας. Θα επανελθουμε ομως την αλλη εβδομαδα και ελπιζω να καλυψουμε τις αναγκες σε γκαζια, φτηνα ή οχι (who am I to say) ολων και θα κανουμε και πιο εμπεριστατωμενη αναλυση της αγορας. Καλες βολτες, καλη εβδομαδα και μπορει η κυβερνηση να θελει να κανουμε οικονομια ακομη και στα ονειρα αλλα δεν θα τους περασει...




Featherweight (featherweight@rouamat.com)