Αρχείο

Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010

Once you go green, you never go back... part I

Η αληθεια ειναι οτι ανεκαθεν, το μικρο μυαλουδακι των απανταχου πολιτικαντιδων, βασανιζοταν απο
σκεψεις που ποτε, μα ποτε, δεν ειχαν σχεση με την ιδιοτελεια και την προσωπικη ευχαριστηση. Καθε
αλλο, μαλιστα, οι ηγετες ανα τους αιωνες, επικεντρωνονταν σε κατι τοσο μεγαλο, που του δωσαν δυο
λεξεις και τεσσερις συνολικα συλλαβες ωστε να αντεξει το βαρος της σημασιας αυτου. Και η αυτου
μαγαλειοτις του νοηματος και στοχου καθε ηγεμονα και καθοδηγητη του ανθρωπινου γενους, ειναι ενα
και το όνομά του βαρυ σα μεταπολεμικη Mercedes-Benz, κοινο καλο. Η εννοια αυτου τετοια, που
κοινου, καλου καγαθου, μη ηγεμονα νους δεν χωρα, γι’αυτο και καθεις μας θνητος, πρεπει να
ακολουθει πιστα τις εντολες χωρις να ερευνα αλλα να κοιμαται παντα ησυχος γιατι καποιος για εκεινον
μεριμνα, εκεινον και ολες τις γενεες και γειτονίες του. Ειπαμε κοινα και καλα. Λαθος! Η βασικη αρχη της
καταπιεσης ειναι η ενοχη. Και ο μεγαλος δυτικος γεναρχης, εχει μπολικη απο αυτη. Σχεδον καθε μεγαλη
ιδεολογικη, τεχνολογικη και ουτω καθεξης, αλλαγη στον κοσμο που διοικει ο δυτικος κρυβει κι απο
λιγη. Το ενοχικο συνδρομο του λευκου δεν εχει σταματημο και η λογικη χανεται μεσα σε αυτη του την
προσπαθεια να αλλαξει τα πεπραγμενα για να ειναι ολοι γενικα, κοινα, καλα! Η ιδεα και μονο της
αλλαγης των συνθηκων διαβιωσης, ειτε αυτες ειναι η πλουτοκρατεια, ειτε η γεωμορφια, ειτε η
κυριαρχια, ειτε, πολυ περισσοτερο, το κλιμα, σε συνδυασμο παντα με το τεραστιο εγω και την σταθερη
πεποιθηση οτι ο πλανητης μπορει να αλλαξει απο την απειροελαχιστη ύπαρξή του, ο ανθρωπος νοιωθει
ενοχος. Και καθε φορα που καποιος νοιωθει ενοχος, τρομοκρατειται. Και αυτο αγαπητοι, φερνει μονο
κακο...ή και ηλιθιοτητα. Oi κλιματικες αλλαγες ειναι βασανο δεκαετιων τωρα, για κοινους και μη ανδρες,
και για να μην κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας, ειναι και το θεμα του αρθρου σημερα. Πισω στα
μακρινα και τιμημενα 70s, ακομη, τοτε που η γη ητανε παρθενα, χωρις βγαλμενα φρυδια και fake
πλατινε μαλλι, ξεκινησε να γενναται το ερωτημα αν τελικα η καυση ορυκτων καυσιμων θα εχει,
μακροχρονια, επιπτωσεις στο κλιμα.Και καπου αναμεσα στο πρωτο-εμφανιζομενο acid, τις
αντιπολεμικες διαδηλωσεις και την βαρια φιλοσοφια γεννηθηκε η οικολογια, το πρωτο πνευματικο
παιδι των,τοτε, χιππιδων και νυν αγυρτηδων πολιτικων και πασης φυσεως πνευματικων (sic)..διποδων.
Η αληθεια είναι πως οσο η επιστημονικη κοινοτητα επαιζε το ρολο της και μεχρι ένα βαθμο ασχολουταν
σημαντικα με τη βελτιωση της τεχνολογιας για τη βελτιωση της ζωης μας, τα πραγματα πηγαιναν καλα
και θα μπορουσε κανεις να πει ότι, θα βλεπαμε το μελλον να διαγραφεται λαμπρο. Και αυτό ειναι το
strike two! Ενα από τα κυρια γνωρισματα των ανθρωποειδων, την εξουσια εχοντα, είναι η ελλειψη
ακοης. Ναι κι όμως, μεσα σε όλα τα καλα, που πολύ επιμελως κρυβουν, τα παιδια των λουλουδιων με
τα κουστουμια, στερουνται ακοης ή καλυτερα ικανοτητας ακροασης της κοινης (να τη παλι αυτή η
καταραμενη λεξη) λογικης. Ψαχνοντας απεγνωσμενα για νεα μεσα ελεγχου πληθυσμου, βρηκαν στο
αυτοκινητο, με την ευρεια αποδοχη του από το αμεσο ψηφοφορικο κοινο και το τεραστιο μελλοντικο
potential του τοτε νεου τροχοφορου trend, το νέο τους οπλο. Και καθως τα ειδη εξελισσονται, κατα τον
Δαρβινο, η εξελιξη αυτη τη φορα δεν αφησε απ’εξω κανενα ειδος, ουτε καν την προπαγανδα. Το
αυτοκινητο ειναι ενα ευρεως αγαπητο αντικειμενο ιδιοκτησιας και ακομη πιο ευρεως
χρησιμοποιουμενο gadget, οσο τα χρονια περνανε. Στα λατρεμενα 60’s εγινε συμβολο της ειρηνης και
της διαλλακτικοτητας, οπως το Beatle της VW, στα 70’s εγινε συμβολο της επαναστασης ή και της
γοητειας, ποιος αλλωστε δε λατρεψε τα Mini στο Italian Job ή δεν λαχταρησε μια βολτα με την DB5 του
James Bond, ενω στα 80’s εγινε συμβολο της ευημεριας και υποχειριο αεριτζηδων μανατζεραδων και
απλα το προσπερναμε, ενω και μεχρι την εποχη μας συνεχισαν να παιζουν το ρολο τους στην
διαμορφωση της παγκοσμιας κοινης γνωμης. Ειναι ,επισης , κοινο μυστικο οτι, εαν καποιος θελει να
αλλαξει κατι στην καθημερινοτητα του πολιτη, αρκει μονο να αλλαξει ενα, αντιστοιχα, καθημερινης
χρησης αντικειμενο. Για οσους δεν επιασαν το υπονουμενο, ειναι πολυ ευκολο να αλλαξεις την
καθημερινοτητα καποιου επεμβαινοντας στο καθημερινο μεσο μεταφορας του. Ανεφερα
προηγουμενως την επιστημονικη κοινοτητα αλλα την αφησα στην ακρη. Σημερα, στα πρωτα βηματα
του νεου millennium, και ενώ ολοι κλαινε, οδυρωνται και συνεδριαζουν ανελλιπως, συμφωνα με
μελετες, φαινεται ξεκαθαρα ότι υπαρχει μεν προβλημα αλλα όχι απαραιτητα τοσο μεγαλο, ουτε τοσο
παγκοσμιο και επουδενι λογο, η αιτια του δεν ειναι η «ατομικη» καυση ορυκτων καυσιμων. Εξηγηση:
παρα το τεραστιο πληθος των ιδιωτικης χρησης τροχοφορων και πιθανον λογω του, εξισου, τεραστιου
πληθους πρασινων ηλιθιοτητων, τα ΙΧ και ελαφρα εμπορικα οχηματα, όπως τα ονομαζουν οι φοστηρες,
συνεισφερουν στο 9% του συνολικου προβληματος ενώ για παραδειγμα η παραγωγη ηλεκτρικης
ενεργειας συνεισφερει στο σχεδον 40% και μαζι με, την πασης φυσεως, βιομηχανικη δραστηριοτητα
στο σχεδον 80% της παγκοσμιας εκλεισης CO2. Επισης, θα πρεπει να αναφερουμε οτι ως προβλημα
λαμβανουμε το ανθρωπογενες φαινομενο του θερμοκηπιου και οχι τον κυκλο του διοξειδιου του
ανθρακα, ενα καθημερινο αλισβερισι που γινεται στη φυση. Ακομα μεγαλυτερο ενδιαφερον
παρουσιαζει το γεγονος οτι παροτι χοντρικα το προβλημα των αεριων του θερμοκηπιου επικεντρωνεται
στην ενεργεια και τη βιομηχανικη δραστηριοτητα, ενας αλλος τομεας που παραγει, μεταξυ αλλων πολυ
πιο τοξικων ρυπων, και CO2 ειναι η αγροτικη δραστηριοτητα. Επισης, η καυση ή και αλλοιωση της
βιομαζας, η μειωση και καυση των δασων, οι μη επιγειες διεθνεις μεταφορες, ακομη και η διυλιση
συνεισφερουν στην διογκωση του προβληματος των αεριων του θερμοκηπιου. Για του λογου το
αληθες, η επιστημονικη κοινοτητα, περισσοτερο κρουει τον κωδωνα του κινδυνου για τεσσερεις
λογους, πρωτον, γιατι μετρα πολλα παραπανω απο το διοξειδιο του ανθρακα και μαλιστα πολλοι
θεωρουν οτι θα πρεπε να επεκταθει η ευαισθησια των ιθυνοντων και περα απο αυτο, δευτερον, γιατι το
προβλημα ειναι περισσοτερο τοπικο παρα συνολικο, δηλαδη, οτι συγκεκριμενες περιοχες πληττονται
απο την ανοδο της θερμοκρασιας και ολα τα συμπαρασυροντα της και οχι ολος ο πλανητης (αλλα απ’οτι
φαινεται ειναι περιοχες αυξημενης σημασιας), τριτον, επειδη τιθεται θεμα προσαρμογης ειτε των
φυσικων συστηματων ειτε και των εμβιων οντων στις νεες συνθηκες ζωης (δεν μπορεις να
καλλιεργησεις καλαμποκια στο Texas αν ασχολεισαι καθε μηνα με το πως θα ονομαζεις τον τυφωνα,
ουτε να ψαρεψεις στην Ινδονησια αν εχει πιο πολυ μολυβδο η θαλασσα απο τα κοιτασματα της
Σιβηριας και ουτω καθ’εξης) και τεταρτον, επειδη πολυ απλα σχεδον καθε δραστηριοτητα του
ανθρωπου ειναι ρυπογονος με τον τροπο της και χρειαζεται πολυ σκεψη για να βρεθει μια λυση που θα
κρατησει παραπανω απο μια pop επιτυχια. Το θεμα βαθαινει αρκετα αν συνυπολογισουμε τους
κυκλους του πλανητη και τη γενικοτερη φυσικη του συμπαντος σε σημειο που καταληγει ειτε σε
παραδοξο, ειτε, πολυ χειροτερα, σε θρησκευμα και θεοκρατιες. Και τελος παντων, μετα από σχεδον 35
χρονια συζητησης μεταξυ των ανθρωπων της επιστημης αφου δεν εχει βγει καποιο ξεκαθαρο
συμπερασμα και ο κοσμος της επιστημης εχει μεινει μονο σε υποθεσεις και προσεγγισεις, το αφηνω
εδω, περισσοτερο σαν εισαγωγη και θα προσπαθησω να το συνδεσω με το θεμα της στηλης, τα
πολυαγαπημενα μας τετρα..τροχα. Αυτο θα γινει την επομενη εβδομαδα, παρεα με παραδειγματα και
ολιγον τι, χιουμορ...Μεχρι τοτε, καλες βολτες και προσοχη στους ψευτοπροσεκτικους που ενω δεν
μπορουν, οδηγουν υπο βροχη με 50km/h στην αριστερη και αποτελουν κινητα «εμποδια».




Featherweight