Αρχείο

Πέμπτη, 12 Μαΐου 2011

Κουβέντες του στροφαλοθαλάμου: The last of the Mohicans, Porsche 911 GT3 RS 4.0...



“I couldn’t find the sports car of my dreams, so I built it…”
Ferdinand Porsche, Dr








The essentialsΠοια ειναι η κινητηριος δυναμη του ανθρωπου? Τι οριζει τη δημιουργια και με ποια κριτηρια την αξιολογεις? Τελικα το ονειρο μπορει να ειναι κοινο ή ανηκει μονο σε αυτον που πρωτονειρευτηκε? Ο Ferdinand Porsche ηταν ενας απο τους ονειροπολους που ξεκινουν τις χιονοστοιβαδες  της ομονυμης θεωριας. Με σχεδον μηδενικη ανωτατη εκπαιδευση αλλα με πολλη ορεξη και απειρη προσπαθεια δημιουργησε μερικα απο τα πιο ποθητα τροχοφορα στον κοσμο, ενω συνεισεφερε τοσο σε τεχνολικη εξελιξη (κατασκευασε το πρωτο καταγεγραμμενο υβριδικο οχημα) οσο και σε παραγωγικες διαδικασιες (το Type-01 ή μετεπειτα «Σκαθαρι» ηταν ενα προτυπο κατασκευασμα για να ειναι φτηνο, γρηγορα κατασκευασιμο, απλο και συναμα τελειο). Μπορει να κατηγορηθηκε, κλασσικα απο τους Γαλλους, για εγκληματα πολεμου (οσο δε φτανει η αλεπου...βλ. Panzer) και να ειχε πολυ κοντινες σχεσεις με το Fuehrer αλλα το μονο σιγουρο ειναι οτι αποτελει μοντελο ανθρωπου,  αλλα και επιστημονα αφου σημαδεψε την αυτοκινητιστικη ιστορια περισσοτερο απο καθε αλλον, παλιοτερο ή νεοτερο.


The Carrera eraΟ Porsche ηταν ανησυχο μυαλο σχεδον απο την ωρα που γεννηθηκε, ενω οι αυξανομενες τασεις του να γινει μηχανικος τον ωθησαν στο να παρακολουθει μαθηματα στο πανεπιστημιο στα διαλλειματα απο τη δουλεια στο μηχανουργειο του πατερα του. Μετα απο την αλλαγη καμποσων διαφορετικων θεσεων εργασιας σε καμποσες εταιρειες, εφτασε το 1931 να ιδρυσει τη δικη του, μετα απο σειρα απογοητευσεων εξαιτιας της ελλειψης ενδιαφεροντος απο τους εργοδοτες του απεναντι στα δικα του project και ανησυχιες για την αυτοκινηση. Αφοτου ενα κεντρομηχανο κατασκευασμα του(λεγε με 356 Spyder ή απλα οπτασια σε τεσσερεις τροχους) και μπολικη δοση ατυχιας μας στερησαν τον James Dean, o Porsche αποφασισε να σηκωσει τα μανικια και να κατασκευασει ενα πιο αξιοπιστο και πιο γρηγορο μοντελο απο το 356 και ετσι καταληξαμε στο 1963 για να δουμε την πρωτη 911 (που τοτε ηταν απλα ο εσωτερικος κωδικος του μοντελου, σε αντιθεση με σημερα που ειναι ονομασια μοντελου...). Στο σχεδιασμο της ενεπλακει ο υιος, “Ferry”, Porsche καθως και ο φιλος απο τα παλια, Erwin Komenda και επειδη η συναφεια με τα αρχικα σχεδια του Porsche ηταν μεγαλη (το αρχικο Type-01 σχεδιαστηκε σαν αμφιβιο οχημα μεταφορας προσωπικου και για αυτο η θεση για τον κινητηρα ηταν τοσο πισω, ωστε να αφηνει μπολικο χωρο για κοσμο αλλα και να μπορει να προσαρμοστει προπελα στον στροφαλο για να κινηθει στο νερο), το μοντελο αυτο ειχε την ιδιομορφια να εχει τον κινητηρα «κρεμασμενο» πισω απο τον πισω αξονα και τα κιβωτιο και διαφορικο πανω σε αυτον, δημιουργωντας ετσι, ενα απο τα πιο αναγνωρισιμα σχηματα evah αλλα και μια απο τις μεγαλυτερες «σκοτωστρες» (η ουρα μεχρι και σημερα εχει «τασεις αυτονομησης»...) με πισωβαρη κατανομη και μικρο μεταξονιο σε σχεση με το συνολικο μηκος του αυτοκινητου. Ομως δεν ηταν μεχρι και το 1973, οταν χρησιμοποιηθηκε για πρωτη φορα το ονομα Carrera, για την ακριβεια 911 Carrera 2.7 RS, ενα οχημα το οποιο βγηκε σε περιορισμενη (αρχικα τουλαχιστον) παραγωγη για να ομολογκαριστει για την κατηγορια Group 4 και πηρε το ονομα του απο το πρωταθλημα Carrera Panamericana στο οποιο και οι αγωνιστικες 356 διεπρεψαν. Θεσπεσιο, φανταστικο, ριζοσπαστικο, αξιοπιστο, ικανο, αποτελεσματικο ειναι καποια απο τα χαρακτηριστικα του ενω μεχρι και σημερα ειναι οχι μονο ενα απο τα σπανιοτερα και ακριβοτερα μοντελα της Porsche, αλλα και ενα απο τα πιο ποθητα και οδηγικα τελεια οχηματα στον κοσμο, αφου σου μεταφερει το συναισθημα που εδωσε το εναυσμα για την κατασκευη του, αγνη αγαπη για το αυτοκινητο.

Eye catcherΗ αληθεια ειναι οτι με τη σειρα 997, η Porsche επανακαθορισε τη θεση της στον κοσμο των supercars, ενω το, τοτε,  νεο της σχημα ηταν μια ευθεια αναφορα στις κλασσικες 911 των 60’s. Με τη βοηθεια του Roehrl, που βγαινοντας ουσιαστικα στη συνταξη μετα την αδοξη ληξη του Group B αποφασισε να ασχοληθει με road cars, αρχισαν ηδη απο την 993 (1995) να κατασκευαζουν αυτοκινητα που η οδηγησιμοτητα ηταν το μεσαιο τους ονομα και φτασαμε στο 2005 και την 997 για να ολοκληρωθει η συγκεκριμενη προσπαθεια. Πλεον, η 997 ειναι στη ληξη της και αυτο γιορταστηκε με τον τροπο της Porsche, κατασκευαζοντας την καλυτερη, ισως, ατμοσφαιρικη 911 μεχρι σημερα. Οι Γερμανοι αρεσκονται στις λεπτομερεις περιγραφες και τα μεγαλα συγκεκριμενοποιημενα ονοματα, γι’αυτο και το κυκνειο ασμα της 997 ονομαζεται 911 GT3 RS 4.0, δινοντας ετσι ακριβως το στιγμα του μοντελου. Οι Γερμανοι, λοιπον, πηραν την, μετα facelift, GT3 και την αλλαξαν ωστε να παει οσο γινεται πιο κοντα στις αγωνιστικες που τρεχουν στο πρωταθλημα μεγαλου τουρισμου. Ετσι, κρατωντας τη διαμετρο των κυλινδρων στα 80.4 mm, αυξησαν τη διαδρομη του εμβολου στα 102,7 mm μεσω ενος νεου (οι ιδιοι υποστηριζουν οτι ειναι κατευθειαν απο το αγωνιστικο μοντελο) στροφαλοφορου αξονα, ο οποιος μεταδιδει την κινηση στα πιστονια μεσω μπιελων τιτανιου, διατηρωντας τον υπερτετραγωνο σχεδιασμο για extra ευστροφια και χαμηλη γραμμικη ταχυτητα εμβολου (δηλαδη μικροτερες καταπονησεις). Ολα αυτα συνεισφερουν στην ευστροφιακαι τη δυναμη του κινητηρα ψηλα, ετσι για τις χαμηλομεσαιες η Porsche διατηρησε και ξαναρυθμισε το SuperVarioCamPlusκαιακομα30λεξεις (με λιγα λογια το συστημα μεταβολης του βυθισματος και της διαρκειας των εκκεντροφορων) ενω ανασχεδιασε την εισαγωγη του κινητηρα και μαλιστα την κατασκευασε απο carbon (θυμιζει πολυ αυτην που τοποθετειται στo Χ51 Power Kit βελτιωσης για Carrera S, αλλα στο πολυ πιο αγωνιαρικο). Βεβαια το ζουμι της υποθεσης ειναι, για ακομη μια φορα, στην αναρτηση και το πλαισιο. Οι μηχανικοι αυξησαν κι αλλο τα μετατροχια της απλης GT3, ιδιαιτερα στο πισω μερος, ενω τοποθετησαν μεταλλικους,αντι των ελαστικων στη normal εκδοση, συσνδεσμους στους βραχιονες της πισω αναρτησης, για extra ακριβεια και καλυτερο ελεγχο των δυναμεων που ασκουνται στην αναρτηση κατα τις βιαιες μετακινησεις εντος πιστας. Επιπλεον, το motorsport αρωμα εξαπλωνεται και στο αμαξωμα, που περαν των ανθρακονηματινων μερων (απο την νεα GT2, δηλαδη εμπρος φτερα και καπο, παρεα με προφυλακτηρες εμπρος πισω), ενσωματωνει και Gurney Flaps στον μπροστινο προφυλακτηρα για extra grip στις αργες στροφες, μια τεραστια ρυθμιζομενη πισω αεροτομη και πισω τζαμια απο Perspex. Στο εσωτερικο το half-cage και τα θεϊκα carbon/kevlar  buckets, απο την clubsport εκδοση της απλης GT3 διατηρηθηκαν, αλλα επιπλεον, προστεθηκε alcantara σε ολο το εσωτερικο (διοτι ειναι το πιο ελαφρυ υλικο επενδυσης εσωτερικου).  Αρκετα με την προσθεση, αλλωστε το motorsport ειναι ολο θεμα αφαιρεσης, ετσι στο εσωτερικο δεν υπαρχει navigation/κλιματισμος, τα door panels ειναι κατασκευασμενα απο carbon και οι χειρολαβες απουσιαζουν (αντικατασταθηκαν απο...σχοινακια να τα πω) , ενω δεν θα βρεις ουτε πατακια, ουτε μοκετες στον βασικο εξοπλισμο. Ολα αυτα συντελουν στον lightweight χαρακτηρα του αυτοκινητου και φερνουν το curb weight στα περιπου 1360kg. Με κινητηρα που αποδιδει 500hp και 460Nm, στροφαρει μεχρι τις 8300rpm και στησιμο για σεμιναριο, το αυτοκινητο μπορει να επιταχυνει μεχρι τα 100km/h σε 3.9 sec ενω γυρναει το, soon to be closed, Nordschleife σε 7:27 min (αυτοι ειναι βεβαια ισχυρισμοι της, καθολα, συντηριτικης Porsche).

AftertasteΗ Porsche μας εχει κακομαθει τον τελευταιο καιρο και αυτο εδω το μοντελο ειναι το τελειωτικο χτυπημα. Η παραγωγη του θα μεινει στα 600 κομματια, με αριθμημενες πλακετες παρακαλω, αλλα ας ελπισουμε οτι θα γινει το ιδιο με την, πρωτη του ειδους, 2.7 RS… Εγω παντως (μιλωντας αντικειμενικα παντα) παροτι αναγνωριζω την αποτελεσματικοτητα και τη τεχνολογια των σχιστοματιδων, δεν μπορω παρα να υποκλιθω στο μεγαλειο του αυστριακου θυρεου απο τη Στουτγκαρδη. Να δουμε τωρα αν το νεο μοντελο θα ειναι σε θεση να ξεπερασει το υπαρχον. Καλες βολτες, προσοχη στη ξενοφοβια και τα λεμε την αλλη εβδομαδα...





Featherweight (featherweight@rouamat.com