Αρχείο

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Κουβέντες του Στροφαλοθαλάμου: Confederated Power, Hennessey Performance Venom GT



“I feel safer on a racetrack than I do on Houston's freeways.”

A.J. Foyt (διασημος οδηγος αγωνων)









H εικονα που εχουμε οι περισσοτεροι για τα supercars ειναι, κατα το συνηθες, οτι ειναι ευρωπαϊκα (κατα προτιμηση ιταλικα), κεντρομηχανα, ελαφρια και κουβαλανε τη μιση τεχνογνωσια απο τα διαφορα πρωταθληματα που οι εταιρειες κατασκευης τους συμμετεχουν.  Η δε εικονα που οι περισσοτεροι εχουν για το Texas και τον αμερικανικο νοτο γενικοτερα, ειναι ειτε η εξιδανικευμενη πλην ομως φορτικη χριστιανοδημοκρατικη κοινωνια με την αστεια προφορα ειτε η περηκμασμενη, πρωην ομοσπονδια με τις αιμομιξιες και τα inbreeds στο υπογειο. Βεβαια απο την εποχη που τα συγκεκριμενα στερεοτυπα βριθαν και αν ησουν νοτιος ησουν μουσικαντης εγχρωμος ή ρατσιστης τσιφλικας και απο την αλλη πρωτο τραπεζι πιστα και με συνοδεια απο supermodels οδηγουσες μικρο ιταλικο αμαξακι με σημα το αλογο, τα πραγματα αλλαξαν πολυ.

OEM vs. TunedΗ μαχη μαινεται χρονια τωρα και μεχρι προτινος ηταν αμφιρροπη. Ο κυριος λογος ηταν οτι δεν ηταν απολυτα διακριτη η διαφορα μεταξυ εργοστασιακης αναβαθμισης (βλ. γρηγορα μοντελα), αγωνιστικης προετοιμασιας (τα χουμε ξαναπει, αυτη ηταν η πρωτη μορφη του tuning) και γνησιου, αυτοσχεδιου, πατεντιαρικου tuning απο ιδιωτες. Με μια πρωτη ματια οι διαφορες ειναι ξεκαθαρες, αλλα πεστε, αληθεια, ποια ειναι η διαφορα μεταξυ των πακετων bolt-on αναβαθμισης με TUV και 2ετη εγγυηση, που προσφερουν οι, ανα τον κοσμο, οικοι βελτιωσης απο τα βελτιωμενα, πλην ομως πωλουμενα απο εξουσιοδοτημενους dealers και αντιπροσωπειες, γρηγορα μοντελα των αυτοκινητοβιομηχανιων. Επιπλεον, το νεο millennium εφερε τις κατασκευαστριες εταιρειες προ των ευθυνων τους περι της μη υπαρξης επαρκων σπορ διαθεσεων απο τα μοντελα τους αλλα και απο την αποστειρωση που επεφεραν ολα αυτα τα μετρα για την προστασια του πλανητη (το κοβω εδω γαιτι την τελευταια φορα ο Mr. Editor ηταν αρκετα ευγενικος να με αφησει να γραψω μονο 2 αρθρα). Για την ιστορια παντα, αναγνωρισμενα brabds οπως οι AMG, Alpina, Brabus, Abarth, Porsche και Ferrari, ξεκινησαν απο αγωνιστικες ομαδες οι οποιες περιηλθαν στην κατοχη των εταιρειων των οποιων τα αυτοκινητα μετασκευαζαν, μετα την αποδοχη τους απο το ευρυ κοινο.

The Lone StarΓια να επανελθουμε στο αρχικο θεμα συζητησης ο καιρος των κλισε περασε και το Texas εχει να επιδειξει μερικα απο τα πιο θαυμαστα χαρακτηριστικα κρατους ή εστω μερους κρατους. Χαρακτηριστικα σαν αυτα που σε κατατασσουν στις υψηλοτερες θεσεις οσον αφορα την οικονομικη και βιομηχανικη αναπτυξη, το βιωτικο επιπεδο, την εκπαιδευση, την επιστημονικη ερευνα και την καινοτομια και οχι αυτα που σε βαζουν σε δημοσιονομικο ελεγχο, στο στοχαστρο των, ας μου επιτραπει ο ορος, οικονομικων tabloids και σε εξευτελιζουν παγκοσμιως. Η απτη καθημερινοτητα ενος Τεξανου μπορει να ποικιλει μεταξυ βολτας με το αλογο, μαζεματος σιταριου, κατασκευης heavy duty οπλικων συστηματων και προϊοντων αεροναυπηγικης και διαστημικης τεχνολογιας ή απλα γαμος και παιδια με την ξαδερφη (συγγνωμη δεν συγκατηθηκα αλλο). Επι του αυτοκινητιστικοτερου βεβαια, οι Τεξανοι οδηγουν αμαξια μεγεθους μεσης γκαρσονιερας, με κινηση στους δυο ή τους τεσσερεις τροχους και πολυ περιεργο detailing που φροντιζει παντα να θυμιζει οτι βρισκεσαι στην πολιτεια με την μεγαλυτερη αγροτικη και κτηνοτροφικη αναπτυξη.

Hennessy PerformanceΛογω των παμπολλων κοιτασματων σε πετρελαιο εντος της πολιτειας αλλα και ενος σωρου πολεμους για να αντληθει ο μαυρος χρυσος απο αραβικες και αφρικανικες χωρες, οι Τεξανοι αρεσκονται στο να καινε τεραστιες ποσοτητες απο αυτο το υγρο για να κινηθουν, καποιοι, μαλιστα, το καινε για να κινηθουν γρηγορα…πολυ γρηγορα. Ενας απο αυτους, ο John Hennessey, αποφασισε να ιδρυσει μια εταιρεια της το Sealy, μια πολη 45 λεπτα δυτικα του Houston, που εξειδικευεται στο να μετατρεπει οχηματα σε πυραυλους εδαφους. Μαλιστα, οταν εφτιαξε την εταιρεια του αποφασισε να φτιαξει και μια πιστα που περιλαμβανει drag strip και road courses, ωστε να τεσταρει τα κατορθωματα του σε ασφαλη χωρο και οχι σε δημοσιους δρομους (ασχετο αν οι πελατες του πραττουν διαφορετικα). Η κυρια ενασχοληση της Hennessey Performance ή HPE για συντομια, ειναι η βελτιωση αμερικανικων small block (sic) και big block V8’s απο συγχρονα muscle cars και SUVs, ενω η main attraction του μαγαζιου μεχρι προτινος ηταν μια τερατοποιημενη Dodge Viper SPRT-10 του 2003 με αποδοση 1000hp και επιδοσεις που ντροπιασαν πολλα supercars, οπως η Veyron, που της εριξε σχεδον 4 sec στο 0-200 mph (Hennessey Venom GT: 20.3 sec vs. Veyron EB 16.4: 24.2 sec). Οταν λοιπον, εφτασε στο σημειο να απειλει αμεσα supercars και με την προϋποθεση οτι ουτως ή αλλως πολλα μοντελα του παραγονται κανονικα με αριθμο πλαισιου, δικη του σημανση και σφραγιδα γνησιοτητας, να κατασκευασει ενα αυτοκινητο με τα δικα του specs που να ξεφυγει απο το tuning και να μπαινει στα χωραφια του OEM.

Inject the venomΣτην αρχη ο Hennessey σκεφτηκε να εξελιξει περαιτερω τη βαση της Viper, αλλα με δεδομενο οτι το αποτελεσμα θα επρεπε να ειναι ενα ελαφρυ, αεροδυναμικο, street legal οχημα με αρκετη δυναμη να εκτοξευθει στα 400++ km/h, που ομως την ιδια στιγμη θα επρεπε να περναει τα test εκπομπων και ηχου σε ολο τον κοσμο, το σχεδιο εγκαταλειφθηκε αμεσως. Ενα δειγμα αυτοκινητου με τετοια χαρακτηριστικα που ομως του λειπει η ισχυς ειναι η Lotus Exige. Ετσι διατηρωντας τη βασικη διαταξη αναρτησης-πλαισιου-θεσης κινητηρα, ενισχυοντας περαιτερω το πλαισιο, φτιαχνοντας ενα extra αεροδυναμικο αμαξωμα (με ενεργη κατα πασα πιθανοτητα αεροδυναμικη) και προσθετωντας ρυθμιζομενη αναρτηση της KW και εξαπιστονα Brembo με carbon δισκους σε ολους τους τροχους παρεα με ανθρακονηματινες ζαντες  20in, τελειωσε η βαση ενος σωστου supercar, οσον αφορα τις επιδοσεις στις στροφες. Το μονο που εμενε ηταν να βρεθει ενας καλος δωρητης κινητηρα για να παραγει ικανα ποσα δυναμης ωστε να ικανοποιηθουν οι προσδοκιες του Hennessey για καταριψη του ρεκορ ταχυτητας της Veyron Super Sport. Τι καλυτερο λοιπον, απο ενα pure American V8, οπως ο LS9 της Corvette ZR1? Το τελικο οχημα παραγωγης θα παραγεται σε 3 εκδοσεις ισχυος, απο 725 μεχρι και 1200 hp. Η ”μικρη” εκδοση θα φοραει μια βελτιωμενη εκδοχη του LS9 με τον υπερσυμπιεστη της Eaton με διαφορες μετατροπες στα περιφερειακα του, αρχικα για να μπει στο πατωμα της Exige και φυσικα για να βελτιωθει η αποδοση του. Ολα τα λεφτα ομως ειναι η μεγαλη εκδοση του αυτοκινητου, οπου η HPE, εκανε αυτο που ξερει να κανει καλυτερα, τοποθετησε ενα twin turbo kit με 2 ρουλεμανατες GarrettPrecision αλλωστε και οι δυο ψωνιζουν απο το ιδιο μαγαζι…), μειωμενη σχεση συμπιεσης και boost 1.1 bar, για χρηση με καυσιμο 93 οκτανιων. Το αποτελεσμα στα χαρτια ειναι εξωπραγματικο και υποσχεται κορυφαιες επιδοσεις σε καθε ειδους terrain, ενω ο πελατης θα μπορει να φερει το αυτοκινητο στα μετρα του ρυθμιζοντας αναρτηση και αεροδυναμικη. Συνολικα θα παραχθουν 5 Venom GT και τα παραπανω απο 140 kg.m ροπης τους υποσχονται οτι θα χαρισουν απεριγραπτες οδηγικες στιγμες στους τυχερους κατοχους τους (ατιμε Jay Leno εσυ και τα συμβολαια εκατομμυριων σου).

Βαβυλωνια… Ακουγεται λιγο σαν σεναριο ταινιας του Kevin Smith με παραβιαρηδες, ασυνδετους χαρακτηρες σε κωμικοτραγικες καταστασεις, αλλα οι νοτιοι μας εχουν κουφανει τελειως τελευταια. Αν προσθεσεις και τα κατορθωματα των ανθρωπων απο την Big Cali συμπεραινεις οτι η confederation εχασε απλα τη μαχη και οχι τον πολεμο, αφου αυτη τη στιγμη ειναι οι leading states με συνδυασμενο ΑΕΠ κοντα σε αυτο της ΕΕ. Οσο τωρα για τα αυτοκινητα τους, απλα σιωπη και σεβασμος… Καλη εβδομαδα, καλες βολτες και προσοχη στις δηλωσεις της αριστερας…βρεχει κοτσανες.