Αρχείο

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2011

PEEPING TOM : ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΜΤV


Σάββατο απόγευμα και τα νιάτα βράζουν! Το Σάββατο αυτό, προκειμένου να αποφύγω τις περαιτέρω συζητήσεις για τον πριγκιπικό γάμο , βρέθηκα σε ένα φιλικό σπίτι και εκτός του λοιπού μας.... κακαρίσματος, απέναντί μας κακάριζε και η τηλεόραση. Για να πω τη δική μου αλήθεια, έχω να ανοίξω τηλεόραση από 16 ετών, και επιπλέον η δική μου συσκευή είναι εντελώς δυσλειτουργική και διακοσμητική πλέον και δεν μπαίνω στον κόπο να την επισκευάσω ή να την αντικαταστήσω. Συνεπώς, κάθε φορά που βρίσκομαι μπροστά στην τηλεόραση ενθουσιάζομαι από το ξεκούραστο θέαμα, από το γεγονός ότι δεν έχω τις επιλογές όλου του κόσμου (βλ. ίντερνετ) αλλά 10.... το πολύ. Έφτασε λοιπόν το τηλεκοντρόλ στα χέρια μου και η αλήθεια είναι πως, χρησιμοποιώντας το.... ένιωσα λίγο βλάκας! Αποφασίζω λοιπόν να το παρατήσω και να αφήσω κάτι μουσικό να παίζει.

Κι έτσι βρέθηκα στο ΜΤV...

 Παρατήρηση 1η
          ...και επί του περιεχομένου. Ειλικρινά, δε θα σπαταλήσω φαια ουσία για ριάλιτι τύπου



αλλά θα προτιμήσω να σχολιάσω αυτό που υποτίθεται ότι πραγματεύεται το ΜΤV και δη, η ελληνική έκδοσή του: μουσικά βίντεο. Όπως προβλεπόταν από την αρχή, 30% ελληνικά (με ιδιαίτερη προτίμηση στο νέο ελληνικό "house"-δεν-ξέρω-πόσα-εισαγωγικά-να-βάλω κύμα) και 70% ξένα. Αυτό που έβλεπα παντού ήταν κρέας. Γυναικείο κατά βάση αλλά υπήρχε και η ποικιλία... Θυμάμαι την εποχή που οι ποπσταρ έβγαιναν με πολύ μικρά outfits, θα θυμάστε όλοι αυτό.




Αυτό που παρατήρησα στις γυναίκες καλλιτέχνες αλλά και γλάστρες στα βίντεο αντρών καλλιτεχνών είναι ότι αυτό το λίγο δεν είναι αρκετό. Δεν είναι αρκετό για να εντυπωσιάσει, να προκαλέσει, να καθηλώσει το βλέμμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν είδα ούτε ένα βίντεο που οι τραγουδίστριες να μην εμφανίστηκαν με εσώρουχα. Όχι lingerie... ΕΣΩΡΟΥΧΑ! Και μετά βεβαίως υπάρχει και αυτό



Να ξεκαθαρίσω ότι δεν ενδιαφέρομαι καθόλου "για τα πρότυπα που περνάνε στα παιδία και στους εφήβους" παρόλο που σε αυτούς απευθύνονται. Δε με ενδιαφέρει επίσης καθόλου το πόσο ξεντυμένες είναι - αν μπορούσα κι εγώ να φοράω μαγιό παντού χωρίς να φοβάμαι για τη ζωή μου θα το έκανα. Αυτό που πραγματικά μου προκαλεί το ενδιαφέρον είναι το πόσο έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Διότι δε νομίζω ότι η παραπάνω φωτογραφία της Κάιλι δεν καθηλώνει τα βλέμματα ή δεν τραβάει την προσοχή... Εν τέλει, με όλη την κατάσταση 90s MTV και 00s youtube κατά πόσο ακούμε πλέον μουσική και κατά ακούμε και τη μουσική επειδή μας αρέσει αυτό που δείχνει. Μήπως ακούμε soundtracks?!

Παρατήρηση 2η
          επί των "χορηγών¨! Η τακτική του MTV είναι αμερικάνικου τύπου: σε κάθε τέταρτο αντιστοιχεί ένα 5λεπτο διαφημιστικό διάλειμμα. Μετα λοιπόν το σουαρέ ημίγυμνων, βλέπω το χορηγό της εκπομπής. Κρατιέστε?



Οι διαφημίσεις συνεχίζονται και μένω ενδεικτικά στην εκπομπή της σερβιέτας Everyday(ναι) με περιεχόμενο και φωνή παρουσίασης σούπερ κατερίνας, Sporty Jr το γλυκύτατο περιοδικό για "μεσαίους" φιλάθλους, Αλλού φαν παρκ με 18χρονους στη διαφήμιση (το οποιο σημαίνει ότι απευθύνεται σε κοινό το πολύ μέχρι 15 ετών) και... χμ... durex!

Παρατήρηση 3η
          Τα "νέα". Το μυαλό μου έκλεισε τα αυτιά μου για λίγο καθώς ενθουσιάστηκα με την πηγή έμπνευσης αλλά όταν ξύπνησε με περίμενε το τελευταίο νέο που ήταν: "Η Πάρις Χίλτον έχτισε σπίτι 300 τμ (και σκέφτομαι..."μόοοονο?")... για το σκυλί της έξω από το σπίτι της, κόστους 325.000 δολαρίων. Του λόγου το αληθές?



          Σκοπίμως δε θα ασχοληθώ με την εναλλαγή των κομματιών από Σάκη σε Ριάνα, μετά σε Μαρκ Άνγκελο και στη συνέχεια σε Τζάστιν Μπίμπερ.

Για μία ακόμη φορά, δε με ενοχλεί τίποτα από όλα αυτά (άσχετα αν μερικά είναι αστεία, το αστείο δε με ενοχλεί), ωστόσο μου δημιουργείται μία απορία προς τους διαφημιστές των εταιριών αυτών και προς τη διαχείριση του περιεχομένου του καναλιού που δουλεία τους είναι να βρουν διαφημιζόμενους:


ΣΕ ΠΟΙΟ ΚΟΙΝΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΣΤΕ?!




Σοφία Πυργιώτη