Αρχείο

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Κουβέντες του στροφαλοθαλάμου: Tuning Uber Alles…



Το εχω πει και το θα το λεω για οσο ζω, τα αυτοκινητα ειναι η πιο κοντινη μηχανη στον ανθρωπο γιατι μοιαζουν απεριοριστα με το δημιουργο τους και οπως ειχα γραψει (Λιακοπουλε μολις βρηκες το δασκαλο σου...) στο εναρκτηριο αρθρο της στηλης αυτης, οπως και ο master behind the disaster, δημιουργος τους ειναι απειρως εξελιξιμα. Ετουτο εδω, το χαρακτηριστικο τους θα εξετασουμε αυτη την εβδομαδα, διοτι καλα τα σχεδια της μαζικης υποδουλωσης και ελεγχου της κοινης γνωμης απο τα πολιτικα σκευασματα και τις μικρονοϊκες τους υπορουτινες, αλλα αυτο που εχουμε μαθει καλυτερα σαν ειδος ειναι να επιβιωνουμε (κατσαριδες και αγγουρια...!).

Εξελιξης μηχανευματα... Ο ανθρωπος χρωστα τα, θαυμαστα ομολογουμενως, χαρακτηριστικα και την καθολικη του επικρατηση στον (αλλα οχι επι του) πλανητη, σε εναν μοναδικο στο ειδος του αλγοριθμο, που αντλωντας απο την τεραστια δεξαμενη δεδομενων της φυσης πληροφοριες παρηγαγε εναν οργανισμο τελειο, μονο και μονο για να καταληξει να ακουει Justin-who the fuck are you anyway?-Bieber και να ψηφιζει G.A.P. . Η τελειοτητα του οργανισμου, φυσικα, δεν ειναι ευκολα αντιληπτη απο το, καθ’ολα, ημιτελες οργανο αντιληψης του (εγκεφαλο το λενε), γι’αυτο και πολλες φορες παρερμηνευονται πολλα, αλλα και ο οργανισμος οδηγειται σε ληψη αποφασεων σπανιας (καλα οχι και τοσο, ιδιαιτερα αν πολιτευεται) ηλιθιοτητας, οπως το να κινουνται ολα σε slow motion αλλα να μην καινε και να μην ρυπαινουν, ωστε να ζησουν οσοι περισσοτεροι γινεται, οσο περισσοτερο γινεται, για να μπορουν καποιοι να εκμεταλλευονται (κοντοφθαλμια, η αρρωστια της πολιτικης) τους φυσικους πορους εις τον αιωνα τον απαντα. Επειδη, βεβαια, εδω δεν ειναι κοινωνικοπολιτικη στηλη αλλα αυτοκινητιστικη, ο προλογος εγινε για να φτασουμε στο γεγονος, οτι ενιοτε η γκλαμπα του ανθρωπου, του τελειου μην το ξεχναμε, κατεβαζει καλα πραγματα για να τα καταστρεψει, βεβαια, την επομενη μερα και ενα απο αυτα εχει τεσσερεις τροχους και κινειται με βενζινη (αν μου ξαναμιλησει κανεις για αλλο καυσιμο μαλωσαμε) και η καταστροφη του ειναι επικειμενη.

Not so my so or what…? Μπερδεμα λιγο αλλα κατα τα προτυπα της καταστροφης, η συνεχεια επεται. Ειμαι μεγαλος fan του ολου ρευματος του customizing και ιδιαιτερα οταν αυτο εχει να κανει με τα τετρατροχα. Οπως και καθε αλλο παγωταστικο στο χωρο του αυτοκινητου, το customization/modification/tuning ξεκινησε απο τους αγωνες. Οι απανταχου μηχανικοι, στην προσπαθεια τους να μετατρεψουν τα οχηματα παραγωγης σε οχηματα παραγωγης...μεταλλειων, κυπελων και διακρισεων, επρεπε με καποιο τροπο να τα κανουν να προσαρμοστουν στις εκαστοτε συνθηκες του αγωνα. Εδω κολλανε τα προηγουμενα περι ομοιοτητας ανθρωπου και μηχανης και περι ηλιθιοτητας και καταστροφης, ετσι λοιπον καταληξαμε σε γενιες αυτοκινητων που ειναι απο την αρχη σχεδιασμενα να εχουν τα δυο βασικα χαρακτηριστικα του ανθρωπου και της επιτυχιας του σαν ειδος, την εξελιξιμοτητα και την προσαρμοστικοτητα. Το tuning ειναι σχεδον συνυφασμενο οχι μονο με το αυτοκινητο αλλα και με το ανθρωπινο γενος το ιδιο. Απλα τα πραγματα αλλαξαν πολυ απο τα hot rods των 50’s και τα αγωνιστικα του NHRA, (που παρα του οτι φαινονταν amazing machines, ηταν κατα τα αλλα, ενα ματσο θεοβαρα παλιοσιδερα, που μαζευαν οση φορα μπορουσαν να τους δωσουν οι supercharged V8 τους στην ευθεια μονο και μονο για να μην μπορεσουν να στριψουν στην επομενη στροφη)  και καταληξαμε στα σημερινα boy racers, που μπορει να βγαζουν αγογγυστα 150++ps/lt αλλα αντιστοιχα αγογγυστα βγαζουν και καρτα καυσαεριων...Euro V. 

Η συνταγη της καταστοφης... Καπου εδω και λαμβανοντας υποψιν ολα τα παραπανω καθως και ολα τα αλλα που γραφηκαν στα τελευταια...δεν ξερω ποσα, καθιστε και μετρηστε τα, αρθρα ερχομαι να δηλωσω οτι παρα το γεγονος οτι η ολη συνηθεια που περιγραφω κριτικαρεται απο καθε λογης δυσκοιλιο, παιζει να ειναι η μονη βιωσιμη λυση στη βαρεμαρα και στα μπερδεματα που επιβαλλει η νεα μοδα στα τετρατροχα. Μια λυση βεβαια που μπορει να αποδειχθει ακροτητα κατα περιπτωσεις οπως το dragster Bisimoto υβριδικο CR-Z των 500+ ps ή το ταχυτερο υγρεριοκινητο του κοσμου, ενα BMW της G-power με τελικη πανω απο 300 km/h και τα οποια αναφερονται καθαρα για να ορισουμε το υποδειγμα (μαθηματικο μοντελο το λενε Mr. Editor) ωστε να προχωρησουμε στα ενδοτερα του ζητηματος. Αφου η νεα μοδα επιτασσει τη χρηση υπερτροφοδοτων και καθε λογης συμπραγκαλων για να μην ρυπαινει το οχημα και φυσικα επειδη ολα αυτα ειτε μπορεις να τα ξεφορτωθεις ειτε να τα χρησιμοποιησεις κατα το δοκουν, δινεται μια σπανια ευκαιρια για να δουμε φερειπειν, ποση ροπη μπορει να βγαλει ενα 1200αρι τουρμπακι αν κανεις +0,3 bar overboost απο την εργοστασιακη χαρτογραφηση, ποσο πιο σκληρη μπορει να γινει μια new age ενεργητικη αναρτηση καθως και ποσο πιο γρηγορα μπορει να κατεβασει ενα διπλου συμπεκτη τερατουργημα αν για παραδειγμα το βαλεις να «κατεβασει δυο» πριν τη στροφη για να δεις τη συμπεριφορα του πιεσωμενου κινητηρα σε full load κατα την εξοδο απο το σκανδιναβικο φλικαρισμα αλλα και τη συμεπριφορα της βελτιωμενης αναρτησης οταν χρειαστει να μετριασει την ελευθερια του εσωτερικου τροχου επι τω εργω. Και αυτο ειναι ενα πολυ ωραιο παραδειγμα για σιδεροφαγους σαν και του λογου μας, αλλα περα απο την πλακα, οι βελτιωτες σημερα εχουν να επιδειξουν αξιοζηλευτα αποτελεσματα δουλευοντας στις  συγχρονες μηχανες και μαλιστα διχως αυτες να χανουν κατι απο τα αρχικα τους χαρακτηριστικα οσον αφορα την οικονομια και τους ρυπους. Κι αν καποιος κατηγορησε ποτε τα ηλεκτρονικα (μου το παν, εγω δεν ξερω τιποτα...), τωρα καταλαβαινει την αξια του να plugαρεις ενα λαπιτοπ στην OBD και να αλλαζεις καθε πιθανη και απιθανη παραμετρο στο οχημα σου. Κι επειδη πολλα ακουγονται για την ασφαλεια και αξιοπιστια ενος οχηματος μετα απο τετοιου ειδους παρεμβασεις, ενα εχω να πω αν ενα οχημα συντηρειται σωστα και ο ιδιοκτητης του σεβεται τις πιθανες ιδιαιτεροτητες του (δεν προκειται δηλαδη να επιδιωξει πληρες φορτιο στο τουρμπιδι του ενω τα υγρα του κινητηρα και της μεταδοσης ειναι ακομη σε θερμοκρασια περιβαλλοντος μεσα στο καταχειμωνο, Im just saying…) τοτε κανενα οχημα δεν ειναι επισφαλες ουτε πολυ περισσοτερο επικινδυνο.


Εν κατακλειδι... Το tuning ειναι μεγαλο κεφαλαιο και θα ασχοληθουμε λιγο παραπανω σε επομενο αρθρο, ενω θα επικεντρωθουμε στην ελληνικη του εκδοση, αφου, διατι να το κρυψωμεν αλλωστε, ειναι μια απο τις πιο ζωηρες και πρωτοπορες σχολες στον κοσμο και εχει πολλα να επιδειξει αλλα και να προσφερει. Μεχρι τοτε, καλες βολτες, καλα κουλουμα, καλο πεταγμα χαρταετου για οσους δεν το κανουν ολο το χρονο και θα επανελθουμε δριμυτεροι next week.


Υ.Γ.: Συνταγη της καταστροφης νουμερο 2: Πρεπει να παραδωσεις αρθρο maximum μεχρι Τεταρτη βραδυ και αφου αλλαξεις 60 φορες γνωμη μεσα στην εβδομαδα που εχεις μπροστα σου, καταληγεις να το γραφεις ξημερωματα Πεμπτης και να μην κοιμασαι απο το αγχος ολο το βραδυ.