The cause… Ορμωμενος απο ενα ατυχες γεγονος, που ευτυχως δεν στοιχισε σε αιμα αλλα σε
σιδερα και απο την, ελπιζω οχι, ολοκληρωτικη καταστροφη του αγαπημενου μου οχηματος
θα ηθελα αυτη την εβδομαδα να μιλησoυμε για την οδικη ασφαλεια. Και φυσικα οχι σαν
δευτεροκλασατοι τουρμπομπατσοι ή υπουργοι της οδικης ασχετοσυνης και ανασφαλειας,
αλλα με το μοναδικο τροπο που αυτη η στηλη σχολιαζει τα πραγματα.
Christmas is coming to town… Along with massacre, πρεπει να προσθεσω. Κακα τα ψεματα σε καθε
μεγαλη εξοδο εκδρομεων, οπως ονομαζουν το φαινομενο τα τηλεανδρεικελα, η ασφαλτος
ανα την επικρατεια αλλαζει χρωμα και τα φαναρτζιδικα πιανουν δουλεια. Ειδικα μεγαλες
γιορτες οπως τα Χριστουγεννα που ο καθενας θελει να ξεσκασει, να δει την μανα ή και να
κυνηγησει γκνου, οι δρομοι κατακλυζονται απο βαρυφορτωμενα οχηματα παντος τυπου
που ξεχυνονται προς αναζητηση περισσοτερου Ιησου για την ανοιχτη πορτα της καρδιας
τους.
Shhhh, I think I saw a wabbit… Ή ηλιθιο στην δικη μας περιπτωση. Κυκλοφορουν αναμεσα μας, ζουν διπλα μας, διαιρουνται με το μηδεν και κανουν τους τοιχους θρυψαλα με καθε χτυπημα του
κεφαλιου τους. Στρατιες εραστων της αριστερης λωριδας, σαλιγκαρων του
σαββατοκυριακου και γενικα οδηγων που δεν εμαθαν ποτε, δε σεβαστηκαν ποτε ή και που,
ρε αδερφε, δεν το κατειχαν και ποτε, βγαινουν μετα οικογενειας, πεθερας και λοιπων
συμπραγκαλων στο δρομο για το el dorado της βασιλοπιτας, του κουραμπιε και της
γεμιστης γαλοπουλας.
Black Friday… Τα αμερικανακια τη γιορταζουν μια φορα το χρονο αγοραζοντας Playstation
και ταχυρυθμα προγραμματα αδυνατισματος την επομενη μερα των Ευχαριστιων αλλα
εμεις τη γιορταζουμε σε καθε μεγαλη εορτη. Λιγο το αλκοολ, λιγο ο εκνευρισμος απο την
κινηση και τα παραλογα διοδια, λιγο τα μουλικα και η πεθερα που δεν λενε να σκασουν σε
ολο το ταξιδι, ολα συνηγορουν στο να χασει τη ψυχραιμια του ο οδηγος και το λαθος να
γινει. Βαλε και το αμαξι στην εξισωση, που εχει ακομη τα λαστιχα πρωτης τοποθετησης και
τα τακακια απο το καλοκαιρινο service και καταλαβαινεις γιατι δεν θελει και πολυ για να
φυγει στις ασυντηρητες νεροτσουλιθρες με τα αγωνιστικου τυπου νεροφαγωματα και
επιπεδου F1 curbs-εξογκωματα απο τις τσαπατσουλιες των εργολαβων στις στροφες που
ονομαζει το Ελληνικο κρατος οδικο δικτυο και αξιωνει να εισπραξει και διοδια για τη χρηση
του. Το μεσαιο μου ονομα ειναι «γκρινια» και αντι για καφε καθε πρωι, πινω ξυδι για να
ξεθυμανω, αλλα θα σταματησω εδω, μερες που ειναι και θα ηθελα να επισημανω μερικα
πραγματακια, σχεδον αυτονοητα αλλα πολλακις αμελουμενα απο την πλειοψηφια των
οδηγων.
Οδηγιες προς ναυτιλομενους... Αυτος που σε καθε περιπτωση ειναι ο κυριοτερος
παραγοντας που μπορει να αποτρεψει, ή και να εκτρεψει, μια κατασταση ειναι ο οδηγος
του εκαστοτε οχηματος. Σε καθε περιπτωση ο οδηγος πρεπει να ειναι νηφαλιος,
ξεκουραστος και ορεξατος, ή τουλαχιστον σχεδον, για να μπορει να κανει τη «δουλεια» του
απερισπαστα χωρις περιττα σχολια, γκρινιες και υποδειξεις (στο κατω-κατω προσφερθηκε
να κανει την αγγαρεια) οποτε λιγος σεβασμος. Σεβασμο, ομως, πρεπει να δειχνει και ο
οδηγος προς τους fellow ατυχους οδηγους που δεν εχουν την πολυποθητη ηρεμια ή και την
απαραιτητη διανοια για να διεκπεραιωσουν το τοσο απλο task του χειρισμου ενος οχηματος
και ειτε να τους αποφευγει ειτε να μην τους «κουρδιζει» με σφηνες ή αναλγησια για τον
πονο τους (ποσες και ποσες φορες Mercedes-Benz-αγορα-λογω-εφαπαξ με εχουν παει
καροτσα επειδη απλα ο οδηγος δεν ηθελε...). Επιπλεον, σεβασμος πρεπει να δειχνεται και
στις συνθηκες του περιβαλλοντος που κινειται το οχημα, ειτε αυτες ειναι καιρικες, ειτε
οδικες, ειτε κινησης. Μην πας να προσπερασεις δηλαδη με 90km/h, απο τη δεξια, πανω στη
στροφη, κατω απο τη γεφυρα στην εξοδο απο την Περιφερειακη στην Μουδανιων, 10 το
πρωι με νωπο ακομη δρομο...Ειναι σχεδον σιγουρο οτι κατι κακο θα συμβει και ιδιατερα,
οταν δεν το πολυ-κατεχεις. Ο δευτερος πιο σημαντικος παραγοντας για την ασφαλη
οδηγηση ενος οχηματος ειναι η κατασταση του ιδιου του οχηματος. Με τις υπαρχουσες
συνθηκες κανεις δεν μπορει να εχει το αυτοκινητο του στην «πενα», αλλα αυτο, οπως
παντα, θα κανει τα αδυνατα-δυνατα για να κρατησει ακομη και τους αμελεις ιδιοκτητες
σωους και αβλαβεις. Παρ’ολα αυτα, υπαρχουν μερικα πραγματα που ειναι ανεξοδα αλλα
καθολα σωτηρια. Ακομη κι αν ο προϋπολογισμος του ταξιδιου δεν περιλαμβανει σταση στο
συνεργειο καλο θα ειναι, τουλαχιστον, οι πιεσεις των ελαστικων να ειναι στα εργοστασιακα
(ή κοντα σε αυτα) επιπεδα, τα υγρα του αυτοκινητου (φρενων/τιμονιου, ψυγειου,
μπαταριας, λαδακια) να ειναι σε ανεκτα επιπεδα κοπωσης και ποσοτητας ενω, τελος
αν «παιρνει οικονομικα» τον ιδιοκτητη, καλο θα ηταν να ελεγχθουν τα τακακια των φρενων
και τα μπουζι. Αυτες ειναι οι βασικες προϋποθεσεις που πρεπει να πληρει ενα οχημα για να
ταξιδεψει με καμποση ασφαλεια, που επουδενι λογο, ομως, δεν μπορουν να
υποκαταστησουν τον ελεγχο και τη συντηρηση του οχηματος απο εναν (ή και μια, I’m just
sayin’…) εξειδικευμενο μηχανικο.
My hot white trend lines… Σε γενικες γραμμες το θεμα «ασφαλες ταξιδι» ειναι καθαρα
θεμα προσωπικων επιλογων του εκαστοτε χρηστη του δρομου και η ευθυνη βαραινει
καθαρα εκεινον/η. Ο σεβασμος και η κατανοηση προς την κατασκευη (και τα κουσουρια της)
που χειριζεται ο καθενας καθως και η προσαρμογη στις εκαστοτε συνθηκες οδηγησης ειναι,
νομιζω, κατι περιττο να αναφερω και τελος παντων, συν Αθηνα και χειρα κινει, δηλαδη ας
βοηθησουμε ολοι την κατασταση να μην γινει, τουλαχιστον, δυσαρεστη και να γινει, επισης
τουλαχιστον, επαναληψιμη. After all, you only need a parachute if you want to jump twice…
Καλες γιορτες και αναιμακτη εξοδο εκδρομεων (α ρε κουφ@λ@ Εισαγγελατε τι με βαζεις
και λεω...)!!
Υ.Γ.: Γιορτινο μυνημα προς καποιους-καποιους υπερανω που νομιζουν οτι το αυτοκινητο
ειναι Χ.Υ.Τ.Α. και οτι τα υπολλειματα γλυφιτζουριου στην ποτηροθηκη και τα περιτυλιγματα
γνωστης μαστιχας-στοματικου διαλυματος κατω απο τη θεση ειναι cult: Αν πεταξετε
τη συσσωρευμενη αηδια του αυτοκινητου σας ειτε σαν ελληναρας στο δρομο ειτε σαν
κεντροευρωπαιος σε κοντινο καδο απορριματων, θα δωσετε εναν εξτρα λογο στους
τεμπεληδες των Ο.Τ.Α. να κανουν απεργια, εναν λογο παραπανω στην Ε.Ε. να μας ταραξει
στα προστιμα, εναυσμα για περεταιρω υποβαθμιση της χωρας και κατ’επεκταση του
βιωτικου μας επιπεδου, απο ελεγχομενα συμφεροντα και ξενα trusts εξουσιας και τελος,
ψυχολογικη ηρεμια σε μια αδελφη ψυχη με ψυχωση στην ταξη και την καθαριοτητα.
Σκεφτειτε το και οικονομοτεχνικα μια δικη σας πραξη μπορει και να αλλαξει την παγκοσμια
οικονομια...Αυτο αλλωστε δεν ειναι το πνευμα των Χριστουγεννων?
Featherweight
featherweight@rouamat.com