Αρχείο

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

New Breeds United






Shame on you childΕιμαι μηδενιστης και επιδιδομαι σε ακρατη καταστροφολογια με την πρωτη ευκαιρια και οσοι απο εσας διαβαζετε πρωτη φορα κειμενο μου καθιστε αναπαυτικα και απολαυστε εναν επαγγελματια του ειδους. Για να πω την αληθεια δεν ειμαι πολυ φιλογερμανος και θα το καταλαβετε αλλα πρεπει να παραδεχτω (σιχαινομαι αυτη τη λεξη και ιδιαιτερα οταν αναφερεται στον ευατο μου) οτι εσφαλα οταν παρεξηγησα τις κινησεις της Γερμανικης αυτοκινητοβιομηχανιας για το που μας πανε. Θα ηθελα λοιπον να αποδειξω του λογου το αληθες, δηλαδη, να πω το αυτονοητο οτι ολα αυτα που ζησαμε και πιθανον θα ζησουμε ειναι μερος ενος καλα οργανωμενου σχεδιου ωστε επιτελους να κανει το αυτοκινητο το επομενο βημα.                                                                                  
Deutschland Uber Alles Η Γερμανια ειναι, κακα τα ψεματα, η χωρα κλειδι οσον αφορα το ευρωπαϊκο αυτοκινητο και εν μερει και την παγκοσμια αγορα. Σχεδον καθε καινοτομια απο τα μεσα του εικοστου αιωνα και μετα ανηκει ειτε σε γερμανικο νου ειτε σε γερμανο αγοραστη δικαιωματων χρησης. Ο,τι και να σου ερθει στο μυαλο απο τις συγχρονες gadgetιες μεχρι τις old-school δοκιμασμενες λυσεις σε ενα αυτοκινητο εχουν πρωτο-εμφανιστει σε γερμανικο μοντελο. Δεν ειναι οτι και οι αλλων εθνικοτητων κατασκευαστες δεν προσεφεραν, απλα τιποτε δεν αγγιξε τοσο πολυ το αγοραστικο κοινο και δεν αλλαξε την ιστορια οσο οι γερμανικες πατεντες.                                                                                                  
United we riseΜια πατεντα που προσεφεραν τα βορεια παιδια απο την Βουργουνδια στον κοσμο της αυτοκινησης ηταν η κοινη πλατφορμα εξελιξης. Κατα τα 80s και αφου το Group VAG αγορασε σχεδον ο,τι παρηγαγε τροχοφορα (και ο,τι δεν παρηγαγε, οπως η Rolls Royse) αποφασισε οτι ηταν συνετο να εξελισει ενα μονο πατωμα για καθε κατηγορια και υστερα το καθε μελος να κανει με αυτο ο,τι του αρεσει περισσοτερο. Ολα καλα μεχρι εδω αλλα αν το συνδυασεις αυτο με το γεγονος οτι ενα αλλο κακο συνηθειο του συγκεκριμενου group ειναι οτι θελει να απλωνει τα χερια σε αλλα group, η κατασταση μπορει και να γινει εκρηκτικη.                                                                                                                                     
Spit on my face and call me a b@tch... Καμια σχεση με τη γνωστη διαστροφη του γερμανικου πορνο αλλα μια φραση που ταιριαζει παρα πολυ στην μετα Anielli εποχη του Grouppo Fiat. Το συγκεκριμενο group μου ειναι ιδιαιτερα συμπαθες και για να μην κρυβομαστε εχει ακομη υποστηρικτες κι ας αλλαξε 15 γνωμες για το πως θα επρεπε να ειναι τα αυτοκινητα του απο τοτε που εμεινε ακεφαλο. Οι Ιταλοι λοιπον, εχοντας μια αντιστοιχη παραδοση με τους Γερμαναραδες στην κατασκευη οχηματων εφτιαξαν μερικες απο τις πιο ποθητες μηχανες στον κοσμο και κερδισαν τοσους αγωνες που εκαναν πολλους motorsportαδες να μοιαζουν με σχολιαροπαιδα. Ομως σε αντιθεση με τους Γερμανους και σαν γνησιοι Μεσογειοι επαναπαυθηκαν, χαλαρωσαν και τελικα εχασαν ενα μεγαλο κομματι των πωλησεων τους αλλα και του κοινου τους.                                                                                                                                                
Da New DealeeohΑν ξεχασουμε προς στιγμην τις Smithsonianες διαβουλευσεις και τον Kissinger, ενα αλλο μεγαλο deal εγινε πριν καποιoυς μηνες μεταξυ των Ευρωπαιων κατασκευαστων και ερημην των περισσοτερων. Ναι κι ομως, το Group VAG αλλαξε την εσωτερικη του δομη και επεστρεψε στις ριζες του με την Porsche να αναλαμβανει το γρηγορο κομματι του ομιλου, την Audi το luxury, την VW το premium και τις Seat-Skoda τα προσιτα. Κι ολα αυτα με απωτερο σκοπο, οπως ακουγεται, να απορροφησουν κι ενα μερος του, προσφατα αναγεννημενου, Grouppo, δημιουργωντας ετσι μια απο τις πιο ισχυρες συμμαχιες, evaah. Και αφου η Mercedes-Benz και η Ford, ξεκαθαρισαν τις θεσεις τους προσφατα και με την ευκαιρια της κρισης και απ’οτι ακουγεται, η πρωτη θα εξελισει κινητηρες σε συνεργασια με τη Renault και η δευτερη θα αρχισει να αποσυρρεται απο κακες επενδυσεις (βλ. Jaguar, Land Rover, Mazda κτλ) και θα παρουν το σωστο δρομο του turbo, του αμεσου ψεκασμου και του downsizing που επεβαλλαν οι νεες νορμες, θα δημιουργηθει ετσι ενας πολυ ωραιος new age αυτοκινητιστικος αξονας που θα σπειρει τρομο στους ανταγωνιστες και θα φερει πολυ ωραια κομματια στο ευρυ κοινο.                                                                                                                                                            
Oh, get it over with alreadyΟ λογος που φυσικα αλλαξα γνωμη ειναι τα νεα δειγματα γραφης του παραπανω αξονα και συγκεκριμενα του τελευταιου αποκτηματος του Group VAG, της Lamborghini. Το ονομα της νεας σπουδης της εταιρειας για το μελλον ειναι Sesto Elemento. Ο ανθρακας και τα οξειδια του απασχολουν και τις sport αυτοκινητοβιομηχανιες αλλα οπως λεει κι ο λαος “if you cant beat them, beatem up”. Χρησιμοποιωντας το εκτο στοιχειο του περιοδικου πινακα (εξ’ου και το Sesto Elemento, εκτο στοιχειο στα ιταλικα) κατασκευασαν ενα υπεροχο και παναλαφρο μονοκοκ σασι απο carbon fiber, οπως μονο οι Ιταλοι ξερουν να κανουν, που σε συνσυασμο με τα αντιστοιχα carbon body panels(CFRP για την ακριβεια, carbon fiber reinforced plastic) κατασκευαστηκε ενα αυτοκινητο με τα μηχανικα μαλιστα της LP 570-4 που ζυγιζει κατι λιγοτερο απο τον τοννο και τρεχει πιο γρηγορα απο την αστραπη (ενδεικτικα 0-100 km/h σε 2,5 sec) ενω το περιβαλλοντικο του αποτυπωμα δεν ξεπερνα εκεινο ενος πειραγμενου GTi τελευταιας εσοδειας, ενα τεραστιο UP YOURS, δηλαδη, σε καθε λογης ανοητιδη (συμπεριλαμβανομενου και εμου)  που νομιζε οτι ολα θα πανε στραβα και οτι οι Γερμανοι θα μας φανε ολους. Αν συνυπολισεις τωρα οτι οι παραπανω μηχανικοι σχεδιασαν και κατασκευασαν ενα Euro V υποτετραγωνο, τετραπεταλουδο, παναλαφρο (235 kg, οταν για παραδειγμα ο straight-six twin-turbo  N54 ζυγιζει κατι παραπανω απο τα 160 kg) V12, για τον αντικαταστατη της Murcielango με αποδοση 700 hp στις 8.250rpm και 69 kg.m στις 5.500 rpm, οπως και να το κανεις αποστομωνεσαι. Και φυσικα ολα αυτα εγιναν πραγματικοτητα με τα παχυλα αποθεματικα του Group VAG σε χρηματα και των Ιταλων σε μερακι.                                                                                                                                                                     
Brave New World Παροτι ακραιος ανθρωπος, πρεπει να παραδεχτω οτι η μεση λυση εχει και τα καλα της. Μπορει να μην ξαναδουμε Supermirafiori να λιωνουν λαστιχο στις πλατειες, Giulletες να στροφαρουν στο Θεο τους υπερκυβισμενους V6 τους αλλα ουτε και Golfαρες σπιναριστρες και Audi να ξεμπαζωνουν ειδικες, αυτοκινητα δηλαδη που φωναζουν απο μακρια ποια η καταγωγη τους, ποια η χρηση τους και ποιο το ποιον του ιδιοκτητη τους αλλα το μονο σιγουρο ειναι οτι θα δουμε συνολικα καλυτερα αυτοκινητα που θα μας εξυπηρετουν και θα καλυπτουν ολες, μα ολες, τις αναγκες μας. Απο την αλλη, βεβαια, ακομη δεν θα καταλβω τι κοσμος ειναι αυτος που συγκρινεις μια Alfa Romeo με τα πολεμικα QV στο πλαϊ και ενα Golf με το μαγικο GTi διακριτικο και οι διαφορες τους θα ειναι καθαρα θεμα τιμης και γουστου...Προσοχη στο χιονι, στα κρυα και στις κρυες εκκινησεις του κινητηρα σας.


Καλες Βολτες!

Featherweight