“When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat”
Henry Ford
Cuore Sportivo… Ή ελληνιστι «καρδια αθλητη». Αυτο ειναι το μοτο της μιλανεζικης φιρμας που μας τρωει την καρδια εδω και σχεδον εναν αιωνα. Ξεκινησε το 1910 σαν μια, χρηματοδοτουμενη απο Ιταλους, ιδεα ενος Γαλλου για το πως θα επρεπε να μοιαζουν τα αυτοκινητα. Πολυ συντομα οι Ιταλοι αλλαξαν γνωμη και ο Darracq (ο νους πισω απο την πρωτη εταιρεια) αποσυρθηκε, ενω η εταιρεια αλλαξε ονομασια σε A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Ολα, βεβαια, αλλαξαν οταν το 1915 ενας Ιταλος επιχειρηματιας ονοματι Nicola Romeo, πηρε τα ηνια της επιχειρησης η οποια και μετονομαστηκε σε Alfa Romeo. Το 1928, και εν μεσω ακομης μιας κρισης, ο εν λογω κυριος λακιζει και η εταιρεια περιερχεται στην κατοχη του Ιταλικου κρατους (μεχρι και το 1995 που αγοραστηκε απο την Fiat), κατασκευαζοντας αρχικα αρματα μαχης, ενα σχεδιο που εγκαταληφθηκε οταν ο πολεμος τελειωσε αδοξα για την Ιταλια και αποφασισθηκε οτι θα επρεπε να κατασκευαζει ελαφρα, μικρα οχηματα. Τα αυτοκινητα της Alfa Romeo εχουν κερδισει πληθος αγωνων και εχουν συμμετασχει σχεδον σε καθε πρωταθλημα μηχανοκινητου αθλητισμου, ειτε σαν εργοστασιακη συμμετοχη, ειτε σαν αυτοκινητα αγωνιστικων ομαδων. Για την ιστορια, το 1929 ο Enzo Ferrari ιδρυσε μια ομαδα που ειδικευοταν σε αγωνιαρικες Alfa και λειτουργουσε σαν τετοια μεχρι και το 1955, οποτε και ιδρυθηκε η γνωστη σε ολους μας εταιρεια με σημα το καλπαζον αλογακι.
Premature ejaculation… Κατασταση γνωστη, πανω στην πραξη, ελεω υπερβολικου ζηλου ή αγχους, πυροβολεις την πιο ακαταλληλη στιγμη και λιγο μετα βρισκεσαι με υφος απολογητικο, να εξηγεις πως αυτο που σου συνεβη ειναι σπανιο φαινομενο και οτι δεν θα επαναληφθει. Η φετινη εκθεση της Γενευης, ειμαι σχεδον σιγουρος οτι προκαλεσε πολλα τετοια «πρωτοφανη» επεισοδια σε ολους τους alfisti και οτι για ολους τους φιλους του αυτοκινητου ειπε πολλα για το τι μελει γενεσθαι στο χωρο. Αν αφησουμε για την ωρα το δευτερο γεγονος, ο λογος γινεται για το πρωτοτυπο της Alfa Romeo, που φημολογειται οτι θα βγει στην παραγωγη μεσα στο 2012, με ονομασια «4C» και ζηλευτα χαρακτηριστικα, το οποιο ειναι ετοιμο να συγκλονισει τους επιδοξους ιδιοκτητες του. Ο ζηλος των Ιταλων για το οχημα αυτο ειναι τετοιος που παρολο που η αποφαση να παρουσιαστει σαν πρωτοτυπο στην εκθεση της Γενευης παρθηκε το Δεκεμβριο του 2010, το αυτοκινητο ηταν ετοιμο και λειτουργικο τον Μαρτιο του 2011. Καταλαβαινετε, λοιπον, οτι αφενος, πολυς χρονος για φρουφρου κι αρωματα τυπου δοκιμες και επιτροπες αξιολογησης δεν υπηρχε αλλα και αφετερου, οτι μαλλον μιλαμε για μια ιδεα που ειχε ξεκινησει να υποποιειται πολυ καιρο πριν. Το γιατι θα το καταλαβετε παρακατω.
Da Specs…Το συγκεκριμενο αριστουργημα παταει σε ενα πατωμα παρομοιο με του KTM X-Bow (φημολογειται μαλιστα οτι θα παραγεται και απο την ιδια εταιρεια που σχεδιασε και κατασκευασε το πατωμα του X-Bow, την ιταλικη Dallara) και ειναι κατασκευασμενο απο αλουμινιο με μερικα πολυ ενδιαφεροντα add-ons (τα οποια θα μπορουσαν να πιασουν μερικες σελιδες για την εξηγηση τους, αλλα οποιος θελει παραπανω πληροφοριες feel free να στειλει mail) που σαν βασικο σκοπο εχουν να το κανουν πιο σκληρο απο το ατσαλι και το ιδιο ελαφρυ με το ανθρακονημα, χωρις ομως το κοστος και τη συμπεριφορα σε θερμικες καταπονησεις του δευτερου. Η χρηση του συγκεκριμενου πατωματος δινει τη δυνατοτητα τοποθετησης του κινητηρα στο κεντρο και κατανομη βαρους περιπου στο 40/60, εμπρος και πισω αντιστοιχα. Με τον κινητηρα, φυσικα, στο κεντρο, η μεταδοση της κινησης πισω γινεται ευκολοτερα και ετσι η Alfa Romeo, αδραξε την ευκαιρια και τοποθετησε εγκρασια τον, γνωστο απο τα αλλα μοντελα του ομιλου, 1750 TBi, σε συνεργασια παντα με το, brand new (ελληνικης συλληψης απο τον ιδιο ανθρωπο που εφερε την τεχνολογια VTG, οπως Variable Turbine Geometry, το 1995 οταν οι Γερμανοι ακομη χτυπαγαν τα στηθια τους), TCT κιβωτιο διπλου συμπλεκτη που πρωτοειδαμε στην MiTo. Οσο για το εντυπωσιακο bodywork, αυτο ειναι πληρως κατασκευασμενο απο ανθρακονημα και κραταει (συνεπικουρουμενο απο τις μαζεμενες διαστασεις του οχηματος, βεβαια) το βαρος κοντα στα 840 kg αλλα μαλλον το μοντελο παραγωγης θα φερει κομματια απο υαλονημα για μειωση του κοστους. Για το τελος κρατησα το αγαπημενο μου κμματι ενος αυτοκινητου, την αναρτηση. Δεν θα σας ζαλισω τα φρυδια, οπως εκανα με την MP4-12C, απλα θα πω οτι φερει μια διαταξη που ειναι λιγο-πολυ γνωστη στην Alfa Romeo, απο τις 156/147 που βασιζονταν στο ιδιο πατωμα και αποτελειται απο διπλα ψαλιδια με εναν διαμηκη βραχιονα εμπρος και γονατα McPherson με ψαλιδια βασης πισω (κι ολα αυτα το 1998 που οι Γερμανοι συνεχιζαν να χτυπουν τα στηθια τους). Η χρηση της αναρτησης αυτης δινει αξιοζηλευτα δυναμικα χαρακτηριστικα και ρυθμισιμοτητα, παρεα με πολυ ευχαριστη και μαλακη κυλιση. Σε αυτο , βεβαια, συνεισφερει και το Alfa DNA, το πληρες συστημα διαχειρισης της δυναμικης συμπεριφορας του αυτοκινητου της Alfa Romeo, που χρησιμοποιει αποσβεστηρες μεταβλητης σκληροτητας, ενω επεμβαινει ταυτοχρονα στη χαρτογραφηση του κινητηρα, του κιβωτιου, του ηλεκτρογκαζου αλλα και του τιμονιου, για να προσφερει στο χρηστη την απολυτη εμπειρια (κατα την Alfa Romeo παντα) οδηγησης αναλογα με το mood και τις προθεσεις του οδηγου. Η τιμη της 4C φημολογειται οτι θα ειναι ιδιαιτερα ελκυστικη (για διθεσιο κουπε επιδοσεων, παντα) ενω τα χαρακτηριστικα της θα τη φερουν σε ευθεια αντιπαραθεση με τις Lotus Exige, Porsche Cayman και λοιπα κεντρομηχανα επιδοσεων.
The future gets brighter... Πραγματι δεν θα διαφωνησω και θα πρεπει εδω να πω οτι η Alfa Romeo ειχε να κατασκευασει μη-μπροστοκινητο αυτοκινητο απο την 155 Q4 και αμιγως πισωκινητο απο την 75 (για να προλαβω τους ξερολες, τετρακινητη εκδοση της 159 παρηχθει προσφατα και η 8C Competizione, αφενος ηταν μια Maserati Grandsport με αλλο bodykit και αφετερου, ηταν μια super-special κατασκευη με πολυ περιοσμενη παραγωγη). Το πρωτο βημα εγινε και ισως στο μελλον αποφασισουν οι ιθυνοντες της εταιρειας να κατασκευασουν και καμια πισωκινητη μπερλινα οπως εκεινες των 70’s για να χαρουμε και ολοι εμεις οι αρχαιολαγνοι. Η 4C εχει ιδιατερο ενδιεφερον, ενω γνωρισε μεγαλη απηχηση στο κοινο της εκθεσης της Γενευης, εστω και σαν στατικο μοντελο. Τα χαρακτηριστικα της ειναι αρκουντως ελκυστικα, αλλα για οποιον ειναι αθεραπευτα σιδεροφαγος (μην ακουτε τις φημες, ειμαι καλο παιδι κατα βαθος, ποσο μην ρωτατε ομως) σιγουρα θα ακολουθησει και GTA εκδοση, με ακομη περισσοτερο ενδιαφερον ισως κι ενα χειροκινητο κιβωτιο (σαν το καινουργιο εξαρι που λανσαριστηκε στο Punto Evo παρεα με τους νεους Multiair?). To 2012 δεν ειναι μακρια, κι ελπιζω μεχρι τοτε οι οικοι αξιολογησης, το ΠΑΣΟΚ, η παραδοσιακη δεξια, το ΔΝΤ και η κοντρα δολαριου-ευρω να εχουν παρει αυτο που θελουν και να μας αφησουν ησυχους να χαρουμε τα νεα μοντελα που ετοιμαζονται. Πριν το 2012, ομως, ειναι η επομενη εβδομαδα που θα τα ξαναπουμε (ελπιζω με ανοιξιατικο καιρο, γιατι το πρωι σημερα ειχε ομιχλη) και μεχρι τοτε ελπιζω να μοιραστουμε τις ιδιες ονειρωξεις με επικεντρο, σε lava red αποχρωση, την 4C. Καλες βολτες και προσοχη στο βρωμερη μακα του δρομου μετα το ψιλοβροχο.