“When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat”
Henry Ford
Cuore Sportivo… Ή ελληνιστι «καρδια αθλητη». Αυτο ειναι το μοτο της μιλανεζικης φιρμας που μας τρωει την καρδια εδω και σχεδον εναν αιωνα. Ξεκινησε το 1910 σαν μια, χρηματοδοτουμενη απο Ιταλους, ιδεα ενος Γαλλου για το πως θα επρεπε να μοιαζουν τα αυτοκινητα. Πολυ συντομα οι Ιταλοι αλλαξαν γνωμη και ο Darracq (ο νους πισω απο την πρωτη εταιρεια) αποσυρθηκε, ενω η εταιρεια αλλαξε ονομασια σε A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Ολα, βεβαια, αλλαξαν οταν το 1915 ενας Ιταλος επιχειρηματιας ονοματι Nicola Romeo, πηρε τα ηνια της επιχειρησης η οποια και μετονομαστηκε σε Alfa Romeo. Το 1928, και εν μεσω ακομης μιας κρισης, ο εν λογω κυριος λακιζει και η εταιρεια περιερχεται στην κατοχη του Ιταλικου κρατους (μεχρι και το 1995 που αγοραστηκε απο την Fiat), κατασκευαζοντας αρχικα αρματα μαχης, ενα σχεδιο που εγκαταληφθηκε οταν ο πολεμος τελειωσε αδοξα για την Ιταλια και αποφασισθηκε οτι θα επρεπε να κατασκευαζει ελαφρα, μικρα οχηματα. Τα αυτοκινητα της Alfa Romeo εχουν κερδισει πληθος αγωνων και εχουν συμμετασχει σχεδον σε καθε πρωταθλημα μηχανοκινητου αθλητισμου, ειτε σαν εργοστασιακη συμμετοχη, ειτε σαν αυτοκινητα αγωνιστικων ομαδων. Για την ιστορια, το 1929 ο Enzo Ferrari ιδρυσε μια ομαδα που ειδικευοταν σε αγωνιαρικες Alfa και λειτουργουσε σαν τετοια μεχρι και το 1955, οποτε και ιδρυθηκε η γνωστη σε ολους μας εταιρεια με σημα το καλπαζον αλογακι. Premature ejaculation… Κατασταση γνωστη, πανω στην πραξη, ελεω υπερβολικου ζηλου ή αγχους, πυροβολεις την πιο ακαταλληλη στιγμη και λιγο μετα βρισκεσαι με υφος απολογητικο, να εξηγεις πως αυτο που σου συνεβη ειναι σπανιο φαινομενο και οτι δεν θα επαναληφθει. Η φετινη εκθεση της Γενευης, ειμαι σχεδον σιγουρος οτι προκαλεσε πολλα τετοια «πρωτοφανη» επεισοδια σε ολους τους alfisti και οτι για ολους τους φιλους του αυτοκινητου ειπε πολλα για το τι μελει γενεσθαι στο χωρο. Αν αφησουμε για την ωρα το δευτερο γεγονος, ο λογος γινεται για το πρωτοτυπο της Alfa Romeo, που φημολογειται οτι θα βγει στην παραγωγη μεσα στο 2012, με ονομασια «4C» και ζηλευτα χαρακτηριστικα, το οποιο ειναι ετοιμο να συγκλονισει τους επιδοξους ιδιοκτητες του. Ο ζηλος των Ιταλων για το οχημα αυτο ειναι τετοιος που παρολο που η αποφαση να παρουσιαστει σαν πρωτοτυπο στην εκθεση της Γενευης παρθηκε το Δεκεμβριο του 2010, το αυτοκινητο ηταν ετοιμο και λειτουργικο τον Μαρτιο του 2011. Καταλαβαινετε, λοιπον, οτι αφενος, πολυς χρονος για φρουφρου κι αρωματα τυπου δοκιμες και επιτροπες αξιολογησης δεν υπηρχε αλλα και αφετερου, οτι μαλλον μιλαμε για μια ιδεα που ειχε ξεκινησει να υποποιειται πολυ καιρο πριν. Το γιατι θα το καταλαβετε παρακατω.
The future gets brighter... Πραγματι δεν θα διαφωνησω και θα πρεπει εδω να πω οτι η Alfa Romeo ειχε να κατασκευασει μη-μπροστοκινητο αυτοκινητο απο την 155 Q4 και αμιγως πισωκινητο απο την 75 (για να προλαβω τους ξερολες, τετρακινητη εκδοση της 159 παρηχθει προσφατα και η 8C Competizione, αφενος ηταν μια Maserati Grandsport με αλλο bodykit και αφετερου, ηταν μια super-special κατασκευη με πολυ περιοσμενη παραγωγη). Το πρωτο βημα εγινε και ισως στο μελλον αποφασισουν οι ιθυνοντες της εταιρειας να κατασκευασουν και καμια πισωκινητη μπερλινα οπως εκεινες των 70’s για να χαρουμε και ολοι εμεις οι αρχαιολαγνοι. Η 4C εχει ιδιατερο ενδιεφερον, ενω γνωρισε μεγαλη απηχηση στο κοινο της εκθεσης της Γενευης, εστω και σαν στατικο μοντελο. Τα χαρακτηριστικα της ειναι αρκουντως ελκυστικα, αλλα για οποιον ειναι αθεραπευτα σιδεροφαγος (μην ακουτε τις φημες, ειμαι καλο παιδι κατα βαθος, ποσο μην ρωτατε ομως) σιγουρα θα ακολουθησει και GTA εκδοση, με ακομη περισσοτερο ενδιαφερον ισως κι ενα χειροκινητο κιβωτιο (σαν το καινουργιο εξαρι που λανσαριστηκε στο Punto Evo παρεα με τους νεους Multiair?). To 2012 δεν ειναι μακρια, κι ελπιζω μεχρι τοτε οι οικοι αξιολογησης, το ΠΑΣΟΚ, η παραδοσιακη δεξια, το ΔΝΤ και η κοντρα δολαριου-ευρω να εχουν παρει αυτο που θελουν και να μας αφησουν ησυχους να χαρουμε τα νεα μοντελα που ετοιμαζονται. Πριν το 2012, ομως, ειναι η επομενη εβδομαδα που θα τα ξαναπουμε (ελπιζω με ανοιξιατικο καιρο, γιατι το πρωι σημερα ειχε ομιχλη) και μεχρι τοτε ελπιζω να μοιραστουμε τις ιδιες ονειρωξεις με επικεντρο, σε lava red αποχρωση, την 4C. Καλες βολτες και προσοχη στο βρωμερη μακα του δρομου μετα το ψιλοβροχο.

