Αρχείο

Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2011

Featherweight’s Madness: Ο σπασικλας μεσα μου



Ας ορισουμε τον σπασικλα. Στερεοτυπικα ειναι το ατομο που παντα μα παντα βρισκεται στο δικο του φανταστικο κοσμο γνωσεων, μακρια απο τον οχετο της συμβατικοτητας της δημοφιλιας, ξενερωνει απαντες με την υπεραναλυση των πραγματων και μπορει να μετατρεψει ακομη και το πιο φαντασμαγορικο γεγονος σε ενα βαρετο, δυσνοητο, συνοθυλευμα προτασεων και ξενων ορων για την πλειονοτητα των ακροατων του, μειωνοντας ακομη περισσοτερο τις ηδη λιγοστες πιθανοτητες ενταξης του στην αηδια του trendy γιγνεσθαι. 

Ας ορισουμε την κατασταση. Καλοκαιρι, ηλιος (ενιοτε και φεγγαρι), πολλα ξοδεμενα μπικικινια για ροζ μπικινια, καυτες παρουσιασες και ακολασιες, ως επι το πλειστον εκτος του κλεινου αστεως. Το παραδοξο της στιγμης ειναι οτι κατα τη διαδρομη προς τα beehives των διασκεδαζομενων σιγουρα θα συναντησεις ενα οχημα σταματημενο, παρανομα, στη δεξια λωριδα με alarm, ανοικτο καπο, ατμους να βγαινουν απο το ψυγειο ή χειροτερα απο τα αυτια του Ken, ενω προσπαθει να καταλαβει το «πως» και το «γιατι» της καταστασης. Ας δουμε και τα πραγματα απο τη σκοπια του Featherweight. Το Α και το Ω σε καθε τι που σεβεται τον εαυτο του σε τουτο εδω το οικοσυστημα που αποκαλουμε σπιτι, πρεπει να τηρει παντα μα παντα το εξης απλο, την συνεχη και απροσκοπτη μεταφορα ενεργειας απο τις ζωνες υψηλης σταθμης σε αυτες της χαμηλης. Θα μου πεις σιγα το πρωτο θερμοδυναμικο, στο δια ταυτα λοιπον, εμεις πρεπει παντα να φροντιζουμε οχι μονο να μη διακοπτουμε τη διαδικασια αυτη εντος του αυτοκινητου μας (μην παει ακομη ο νους στο πονηρο) αλλα και μεχρι ενα σημειο να τη χειραγωγουμε προς οφελος μας. Πιο λιανα, αυτο που πρεπει να προσεχουμε παντα ειναι το συτημα ψυξης του κινητηρα μας κατα κυριο λογο, αλλα και ολων των περιφερειακων του αυτοκινητου μας που πιθανον να το χρειαζονται, ιδιαιτερα τις μερες που οι θερμοκρασιες περιβαλλοντος δεν ειναι με το μερος μας. Το πιο συχνο ατοπημα ειναι η πλημμελης συντηρηση του οχηματος μας και το πιο καταστροφικο ειναι η μη εποπτεια της ποιοτητας, της σταθμης, της καταστασης των υγρων, του συστηματος κυκλοφοριας τους αλλα και των δοχειων αποθηκευσης τους. Θα το λεω μεχρι να πεθανω, τα υγρα στο αυτοκινητο ειναι ο,τι το αιμα στον ανθρωπο, ειναι τα μεσα μεταφορας εντος και απομακρυνσης προς το περιβαλλον, της πασης φυσεως παραγομενης ενεργειας. Αν κατι δεν παει καλα με αυτα εν τελει θα εχουμε ενα νεκρο αυτοκινητο. Ας ονομασουμε τα υγρα για να κανουμε το θεμα ακομη πιο ευκολο, λαδι μηχανης, υγρα ψυγειου νερου, υγρο φρενων και υδραυλικου τιμονιου, βαλβολινες κιβωτιου και διαφορικου. Ας ξεκινησουμε απο τα απλα, το λαδι μηχανης, χρησιμοποιειται για να λιπαινει ολα τα βαρια κινουμενα μερη του κινητηρα (στροφαλος, κουζινετα, μπιελες κτλ), να στεγανοποιει το θαλαμο καυσης παρεα με τα ελατηρια του πιστονιου και γενικοτερα για να κανει πιο «απαλη» την ολη διαδικασια κινησης των μεταλλικων αυτων εξαρτηματων διχως να ακουμπανε το ενα με το αλλο.       
Ενιοτε, βεβαια, μπορει και να χρησιμοποιηθει για να ενεργοποιει δευτερευοντα συστηματα του κινητηρα οπως αυτα του μεταβλητου βυθισματος βαλβιδων...αν με καταλαβαινετε. Το εργο του λαδιου περα απο θεμελιωδες ειναι και αρκετα δυσκολο, επιπλεον επειδη δεν μπορεις να λουζεις αυτα τα εξαρτηματα για να τα ψυξεις αλλα ουτε και να χρησιμοποιεις απο την αλλη ενα τοννο απο δαυτο, ολα αυτα επιτυγχανονται απο τη δημιουργια ενος film λαδιου γυρω απο τα παθοντα εξαρτηματα, αρα το λαδι πρεπει να ειναι παντα καλης ποιοτητας, να αλλαζεται τακτικα (προσωπικη γνωμη καθε 5-6 χιλιαδες χιλιομετρα ανεξαρτητα απο την ποιοτητα και τις υποδειξεις του κατασκευαστη) και να ελεγχεται ακομη πιο τακτικα. Παμε τωρα στα υγρα ψυγειου νερου. Το ψυγειο νερου μονον κατ’ευφημιαν αποκαλειται ετσι καθοτι τη σημερον ημερα καθε αλλο παρα νερο φερει το συγκεκριμενο εξαρτημα παρα μονο ενα υγρο με βαση το νερο και μεταξυ μας πολυ καλα κανει. Η κυρια λειτουργια του ψυκτικου υγρου ειναι να κρατα σε ανεκτες θερμοκρασιες το μπλοκ και την κυλινδροκεφαλη του κινητηρα. Το υγρο αυτο κανει ενα αρκετα μεγαλο κυκλο ή και πολλους, αναλογα με το σχεδιασμο του συστηματος και τις αναγκες ψυξης, μεχρι να καταληξει ξανα στο ψυγειο (εναλλακτης λεγεται και θα καταλαβετε γιατι) οπου και θα ανταλλαξει μπολικη ενεργεια με το περιβαλλον, τον περιβαλλοντα του οχηματος αερα πιο συκγκεκριμενα, περνωντας μεσα απο την «σερπαντινα» του ψυγειου. 
  Επομενο υγρο ειναι αυτο του συστηματος φρενων και υδραυλικου τιμονιου που μοιραζονται το ιδιο δοχειο αλλα οχι και κυκλωμα. Δεν θα πω κατι παραπανω απο το γεγονος οτι ενα κακης ποιοτητας ή καταστασης υγρο μπορει να παραξει αερια, οταν πιεστει, μεσα σε ενα υδραυλικο κυκλωμα, οπως ειναι και τα δυο προαναφερθεντα, με ολες τις καταστροφικες συνεπειες του ασυμπιεστου αερα σε ενα κυκλωμα που δουλευει με πιεση. Καθε αλλαγη υγρου περιλαμβανει και εξαερωση, ενω η πολυχρονη καταπονηση και η μειωμενη σταθμη θα φανουν μονο οταν παμε να φρεναρουμε δυνατα, οταν δηλαδη πραγματικα το χρειαζομαστε. Τελος, το πιο παρεξηγημενο υγρο ολων, οι βαλβολινες του συστηματος μεταδοσης. Ο συνδετικος κρικος μεταξυ κινητηρα και κινητηριων τροχων καθως και ο λογος που το αυτοκινητο σαν λεξη περιεχει την «κινηση» ειναι το συστημα μεταδοσης. 
   Ενα συστημα που υπερθερμαινεται, δεν λιπαινεται σωστα καταπονωντας ετσι τα επιμερους εξαρτηματα του, ειναι ενα συστημα που αποτελει τροχοπεδη στην κινηση, αυξανει τις απωλειες μεταδοσης, μειωνει επιπλεον την οικονομια σε καυσιμο (περισσοτερη ενεργεια για ιδιο εργο, dahhh) και φυσικα, σε περιπτωση αστοχιας του, μπορει να μας ξετιναξει οικονομικα μεχρι...γενικα (μαμα, μαμα, ενα κορωνοπηνιο στη σουπα μου). Αρα προσοχη στο τι βαζουμε, συνετη χρηση μεχρι να ζεσταθουν και φυσικα τακτικη αντικατασταση. Μπορει να σπαζω νευρα και να ξενερωνω με το θεμα που επιασα αλλα εχουμε κι αλλα να πουμε ομως την επομενη εβδομαδα, μεχρι τοτε συνεχιστε τις ακολασιες, μη δινετε σημασια στον σπασικλα που κρυβω μεσα μου αλλα στις πληροφοριες μεσα του και περιμενω feedback.



                                                                                                                                                                      
Featherweight (featherweight@rouamat.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου