A happy place… Εχω πει πολλες φορες στο παρελθον (και εχω γραψει αλλα οχι και τοσες...) οτι η φυσικη συνηθεια ολων, μα ολων, των ανθρωπων και ανθρωποκαμωματων, οταν βρισκονται σε συνθηκες πιεσης ειναι να τρεχουν ιδεατα πισω στη μαμα τους. Η μητρικη αγκαλια για τον καθενα ειναι κατι διαφορετικο και η επιστροφη στο πολυποθητο «χαρουμενο μερος», που λενε και οι αγγλοσαξονες, ειναι μια διαδικασια που περνα απο πολλα σταδια ωριμανσης μεχρι την τελειοποιηση της. Ο Mr Editor προσφατα με εβαλε σε σκεψεις, δειχνοντας μου μια τεχνικη να αποφευγεις τον πονο και αυτη εχει να κανει με αυτο που γραφω παραπανω. Επειδη, λοιπον, βλεπω λογω δουλειας, πολλους πονεμενους, θα ηθελα αυτη την εβδομαδα να βαλω κι εγω το λιθαρακι μου στη διαδικασια ερευσης του σωστου μερους για να απαγγιασουμε μεχρι να περασει η καταιγιδα του πραγματικου κοσμου και της πραγματικης οικονομιας. Καθε φορα που βρισκομαι λοιπον στη γωνια και θελω να ξεφυγω, κλεινω τα ματια και φανταζομαι εαυτον με πληρη αγωνιστικη ενδυση να ξεμπαζωνει την Col De Tourini ή την αναβαση της Ριτσωνας ρε αδερφε, με καποια απο τις επομενες κυριες.
Bugatti EB110… Ξεκινωντας απο την πιο παλια κυρια απο ολες, η Bugatti EB110, ηταν το τελευταιο αληθινο μη γερμοποιημενο-τενεκεδενιο-ονειρο του Piech και γι’αυτο ειναι τοσο αγαπητη και δυσευρετη μεχρι σημερα (126 κατασκευαστηκαν μαζι με τα πρωτοτυπα και τις ιμιτασιον αηδιες που ακολουθησαν τη χρεοκοπια της εταιρειας), σε αντιθεση με την EB 16.4 που ειναι συχνοτερο φαινομενο απο τις πετρελαιοπηγες στο Abu-Dhabi. Φτιαχτηκε απο μια ομαδα σκληροπυρηνικων μηχανικων που απλα ως στοχο ειχαν την απολυτη δυναμη και επικρατηση επι των Ferrari. Και ενω το δευτερο δεν ηρθε ποτε, το πρωτο εγινε πραγματικοτητα και με το παραπανω. Η τελικη της ταχυτητα, αγγιζε τα 343 km/h στην GT του 1991 και εφτασε τα σχεδον 370 km/h οταν επεσε στα χερια καποιων Γερμανων, μετα την χρεοκοπια της εταιρειας. Τα χαρακτηριστικα της μοναδικα, 12κυλινδρος, διαταξης «V» κινητηρας με 5βαλβιδη κυλινδροκεφαλη και 4 turbo της IHI να σπρωχνει, μεσω ενος εξελιγμενου συστηματος τετρακινησης, ενα ανθρακονηματινο πατωμα με body panels απο συνθετικα υλικα και ηλεκτρονικα ελεγχομενο πισω σποϊλερ με χειροκινητη επιλογη απο τον οδηγο. Οπτασια σε σχεδιο Gandini...
B-Engineering Edonis… Επομενο στη σειρα ενα αρκετα νεο δημιουργημα, παρουσιαστηκε το 2001, μπηκε ακριβως μετα την Bugatti γιατι απλα ηταν η φυσικη εξελιξη της. Οταν το 2000 η Bugatti περασε οριστικα στα χερια του VW Group, η ομαδα που σχεδιασε και κατασκευασε την EB110, διαφωνησε καθετα και αποχωρησε απο την εταιρεια, φτιαχνοντας λιγο αργοτερα την B - Engineering. Oπως ηταν αναμενομενο, πηραν τη τεχνογνωσια που απεκτησαν φτιαχνοντας το ιστορικο μοντελο, προχωρησαν λιγο ακομη και εδωσαν στον κοσμο το Edonis. Το μονο που εμεινε ιδιο, ηταν το πατωμα γιατι τα υπολοιπα αλλαχθηκαν για να αγγιξει, οπως και ο προκατοχος του, το απολυτο. Ο κινητηρας εμεινε με 2 υπερσυμπιεστες, μεγαλυτερους ομως απο τους 4 προηγουμενους, που «πουσαραν» τον αερα μανιασμενα με 2,4 bar σε φαση overboost στους κυλινδρους του, υπερκυβισμενου στα 3,8 λιτρα, κινητηρα της EB110. To bodywork (κατι απο Gumbert Apollo με λιγες πινελιες απο τον Freddy Krueger) διχασε κοσμο, αλλα ηταν εκει για να παρεχει τη μεγιστη δυνατη ψυξη και αεροδυναμικη για να λειτουργουν ολα τα υποσυστηματα του αυτοκινητου στην εντελεια. Στην πραξη, το αυτοκινητο ηταν απλα μια ασκηση και οχι ενα νεο μοντελο, καθοτι μονο 21 (οσοι και οι αιωνες της ανθρωποτητας) απο αυτα κατασκευαστηκαν, ενω ηταν αρκετα δυνατα για να πιασουν τα 360 km/h και να επιταχυνουν μεχρι τα 100 km/h σε 3.9 δευτερολεπτα. Ειχα διαβασει καποτε απο εναν δημοσιογραφο οτι το πιο χαζο πραγμα που μπορεις να κανεις μεσα σε ενα Edonis ειναι να πατησεις τερμα γκαζι με ανοικτο το παραθυρο, η μανιασμενη ορμη των των υπερσυμπιεστων, σχεδον, σου στερουσε ολο το διαθεσιμο αερα καθως τον τραβουσαν απο τις εισαγωγες που ηταν ακριβως διπλα στα παραθυρα των επιβατων. «Γεια μας» καταστασεις και επιτελους μαθαμε γιατι η Γη γυριζει (καθε φορα που παταγες γκαζι μεσα σε δαυτο).
McLaren F1… Τα ειπαμε και την προηγουμενη εβδομαδα, μην τα επαναλαμβανουμε. Οταν ο Θεος εχει κεφια, φωτιζει καποιους στον κοσμο και μετα αυτοι μας δινουν τετοια θαυματα. Ενα αυτοκινητο που κατασκευαστηκε απο την αρχη για να ικανοποιησει και τις πιο αποκρυφες επιθυμιες των ιδιοκτητων του, ακομη κι αν ειναι να πανε μεχρι την τοπικη αγορα μεσα στο πιο γρηγορο αυτοκινητο στον κοσμο εως και το 2008. Τα πραγματικα και αγνα συναισθηματα κατα τη δημιουργια του δεν κρυβονται και παραμενει ενα απο τα πιο ποθητα αυτοκινητα στον κοσμο, σκεφτειτε μονο οτι ο τηλεοπτικος Mr Bean, κατα κοσμον Rowan Atkinson, ξοδεψε ολη του την αμοιβη απο την ομωνυμη ταινια για να αγορασει μια τετοια. Εδω που τα λεμε κι εγω θα επαιζα σε μια απο τις χειροτερες ταινιες του Hollywood αν μου εξασφαλιζε επαρκη κεφαλαια για την αποκτηση μιας F1…
Jaguar XJ220… Ενα οχι και τοσο γνωστο αυτοκινητο που ενω ξεκινησε με τις καλυτερες προϋποθεσεις τελικα εμπλεξε στον κυκεωνα βλακειας της βρετανικης βιομηχανιας και εμεινε απλα στην ιστορια για τη μοναδικοτητα του σαν project. Κατασκευαστηκε απο τη Jaguar σε συνεργασια με την Tom Wilkinshaw Racing και οπως ολα τα υπεραυτοκινητα του τοτε, ηταν κατασκευασμενο απο ελαφρα υλικα, ηταν πισωκινητο, ειχε παντοδυναμο κινητηρα (μια τουρμπισμενη παραλλαγη του V6 που φορουσαν τα Austin Metro 6R4 του Group B) και ολα αυτα σε συσκευασια Pininfarina. Τα πρωτα σχεδια του αυτοκινητου το ηθελαν να τρεχει στην κατηγορια του δωρητη του κινητηρα, αλλα οπως και οι Porsche 959 και Ferrari F40, το σχεδιο εγκαταλειφθηκε μετα την καταργηση τηε εν λογω κατηγοριας απο το WRC. Γι’αυτο ενω το classy design και ο κεντρομηχανη διαταξη εμειναν, ο V12 και η τετρακινηση απορριφθηκαν. Σε καθε περιπτωση ειναι εντυπωσιακη απο ολες τις αποψεις και προσωπικα η πιο radical επιλογη αν ειναι να αποκτησεις ενα pure supercar απο αλλη εποχη.
Ferrari Enzo… Μπορει ο «γερος» να πεθανε λιγο πριν τον ερχομο της super-special F40, ο θρυλος του ομως, ακολουθει τα αυτοκινητα του μεχρι και σημερα. Το αυτοκινητο που οι ιθυνοντες της εταιρειας απο το Maranelo αποφασισαν να ονομασουν προς τιμην του ιδρυτη της, ειναι μεχρι και σημερα ενα απο τα πλεον αποκοσμα, εξωπραγματικα γρηγορα και ικανα οχηματα δρομου. Ενα γνησιο ιταλικο supercar με 12κιλυνδρο, ατμοσφαρικο κινητηρα στο κεντρο, carbon αμαξωμα, πισταδικη αναρτηση (ιδια με αυτην της Aventador) και μπολικα κιλα ορχεις για να σπασει τον τσαμπουκα μηχανοκινητης ταξιαρχιας του Χιτρλερικου στρατου. Η Enzo αναπτυχθηκε και στηθηκε, σε μεγαλο βαθμο, σε συνεργασια με τον Schumacher και αυτο φαινεται απο τον τροπο που το αυτοκινητο κινειται. Επιπλεον, φοραει μια απο τις καλυτερες εκδοσεις του αυτοματου κιβωτιου F1 της εταιρειας και σαν εκδοση FXX κατειχε μεχρι προτινος τα πρωτεια σε διαφορες πιστες του κοσμου. Αν και για εμενα η τελευταια πραγματικη Ferrari ηταν η F40, για πολλους η Enzo ειναι ο,τι καλυτερο εχει να επιδειξει η εταιρεια μεχρι και σημερα. The best of the best, of the best, sir! Τερμα.
Caparo T1-R… Τελευταια αλλα οχι απαραιτητα και καλυτερη οπτασια (να την κανει ο Θεος) ειναι αυτη η καθ’ολα περιεργη μηχανη με τους αντιστοιχα περιεργους χρηματοδοτες της. Ξεκινησε την πορεια της σαν side project (φαντασιωση πρεπει να ηταν αλλα δεν νομιζω να το παραδεχτει κανεις τους ποτε) ενος μηχανικου απο το team που ανεπτυξε την McLaren F1 και μαζι με κατι φιλαρακια απο την ιδια ομαδα, κατασκευασαν το οχημα δρομου (καρα-sic) που βρισκεται οσο πιο κοντα γινεται στην βασιλισσα Formula 1. Τα υλικα που χρησιμοποιηθηκαν για την κατασκευη του αυτοκινητου ειναι εξωτικα και σε μεγαλο βαθμο custom, κυριως επειδη ο βασικος χρηματοδοτης του project (και μετεπειτα ιδιοκτητης της Caparo) σαν βασικη δουλεια εχει την αναπτυξη και κατασκευη ελαφρων υλικων. H Caparo T1-R εχει αναλογια κιλων ανα ιππο μικροτερη απο ενα και αυτο οφειλεται οχι μονο στο αφυσικα μικρο της βαρος (470 kg στεγνη) αλλα και στο φυσικα τροφοτουμενο με αερα κινητηρα της, που παραγει 580 PS @ 10,000 rpm απο 3,5 λιτρα και 8 κιλυνδρους. Ωστοσο το μεγαλο ατου της συγκεκριμενης κατασκευης ειναι η αεροδυναμικη της που της επιτρεπει να αναπτυξει πλευρικη και διαμηκη επιταχυνση της ταξεως των 3+ g. Βεβαια και στην ευθεια δεν τα παει ασχημα καθοτι, συμφωνα με την εταιρεια, επιταχυνει απο σταση μεχρι τα 100 km/h σε λιγοτερο απο 2,5 sec, στα 160 km/h σε λιγοτερο απο 5 sec, ενω η τελικη της αγγιζει τα 330 km/h. Τωρα βρες μου εσυ ενα λογο να μην ξοδεψεις 350.000 euro για να αποκτησεις μια τετοια ασχημοπαπια?
Εν κατακλειδι... Αναψα παλι ο δυσμοιρος με τετοια παρελαση αιθεριων υπαρξεων απο το PC μου αλλα χαλαλι. Με βγαλανε τοσες φορες απο δυσκολες καταστασεις που πραγματικα θα εκανα τα παντα εστω και για μια βολτα με αυτες, ισα για να δω αν επεσα μεσα οταν φαντασιωνομουν την οδηγηση τους ή απλα καλα ηταν να μεινω εκει. Αν ακουσουμε τις προβλεψεις του Mr Editor καλα θα κανουμε ειτε να φουνταρουμε ειτε να αρχισουμε να ακονιζουμε τις τσουγκρανες και να αναψουμε τους πυρσους, σε καθε περιπτωση παντως, ελπιζω να σας βοηθησα να ξεφυγετε λιγο απο τον ολοκληρωτισμο της οικονομικο-πολιτικης καθημερινοτητας και να ταξιδεψετε, οπως κι εγω, νοητα, σε αλλα μερη, ομορφα, που το να κανεις μια απο τις πιο φυσικες διαδικασιες, την καυση εννοω, δεν ειναι αναρμοστο αλλα ουτε και αδικημα. Και με την καυση εννοω και αυτην που γινεται καθε στιγμη στα κυτταρα και μας δινει την ενεργεια να ζουμε, γιατι οι αδελφοι Coen εχω την εντυπωση οτι πεσαν εξω μονο στον εχθρο στο Matrix…
ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΜΙΛΑΝΕ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή