Αρχείο

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Editorial

   Καιρό τώρα διαβάζω αφιερώματα σε ξένο και ελληνικό τύπο για το πώς η Ελλάδα, το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης, καταρρέει και παίρνει μαζί της στον πάτο το ευρώ και όποιον φυσικά δένεται μ’ αυτό. Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα είχε κρίση πολύ πριν μας έρθει αυτή που βιώνουμε την παρούσα στιγμή. Η τεράστια έκταση του δημοσίου τομέα με τους υπέρογκους μισθούς, η συνεχής ατιμωρησία των διεφθαρμένων κάθε λογής και η χρήση της πολιτικής εξουσίας κατά το δοκούν και όχι κατά το αντικειμενικά κοινωνικό καλό ήταν μερικά από τα πράγματα που μας έφτασαν εδώ. Παρ’ όλα αυτά αρχίζω να παρατηρώ να ξεπετάγονται κοπάδια μαύρων προβάτων αφού Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία και μερικές ακόμη χώρες της Ευρώπης άρχισαν να μπαίνουν στο μηχανισμό στήριξης (για την ακρίβεια μόνο η Ιρλανδία μπήκε αλλά και για τις άλλες δύο βρίσκεται κοντά, να μην πω που, ο μηχανισμός). Και εκεί που θέλω να καταλήξω είναι μπράβο(!) πραγματικά σε όλους που τόσο καιρό μας κράζουν γιατί μόνο εμείς κάνουμε ότι μας κατέβει!

Απ’ την άλλη έχω μπερδευτεί διότι η μισή Δύση μας αποκαλεί βλάκες γιατί τους χαντακώνουμε και την ίδια στιγμή η άλλη μισή μας λέει βλάκες γιατί θέλουμε να αποπληρώσουμε! Δεν ξέρω τι γίνεται αλλά σε λίγο θα καταλήξουμε διχασμένες προσωπικότητες.

Το χειρότερο απ’ όλα είναι η δουλειά που κάνουν τα golden boys της χώρας (ποιοι άλλοι από τους πολιτικούς μας) θέλοντας να δείξουν ότι πραγματικά προσπαθούν. Ο υπουργός οικονομικών απένειμε βραβεία καινοτόμας επιχειρηματικότητας, την ίδια στιγμή που στις μέρες μας ισχύει επιχειρηματίας = εγκληματίας-φοροφυγάς. Η υπουργός εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης διεξάγει στατιστικές για να καταλήξει στο ότι αυτοί που πλήγονται περισσότερο είναι οι νέοι και οι ηλικιωμένοι, την ίδια στιγμή που θα έπρεπε να ασχολείται με ανάπτυξη και με το γεγονός ότι το μισό εργατικό δυναμικό της χώρας είτε απεργεί είτε δεν εργάζεται. Τελευταίος και καλύτερος ο πρωθυπουργός μας ο οποίος βραβεύτηκε ως ένας από τους 100 στοχαστές από το Foreign Policy, μόνο που εμείς δεν θέλουμε να στοχάζεται ένα καλύτερο μέλλον αλλά να πράττει υπέρ αυτού.

Τα συμπεράσματά μου λοιπόν είναι τα εξής. Ο Έλληνας δεν σταμάτησε να καπνίζει γιατί δεν μπορεί να ησυχάσει με αυτά που συμβαίνουν γύρω του. Δεν σταμάτησε να βγαίνει έξω γιατί του έχουν κόψει το ρεύμα σπίτι. Δεν δουλεύει γιατί δεν υπάρχουν πλέον δουλειές και την περαίωση την κατέθεσε στην προσωπική του τράπεζα γιατί και να τα χε σιγά μην τα έδινε στους Γερμανούς!


Καλή εβδομάδα σε όλους!



Κωνσταντίνος Μουράτης

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

The Geek Limbo

Superhero movies on the radar.


Μπόλικοι λόγοι για να χαίρονται οι fans των comics (και άλλοι τόσοι για να ανησυχούν οι ακόμα μεγαλύτεροι fans τους -oh snap!) καθώς το τοπίο με τις επερχόμενες ταινίες βασισμένες σε σούπερ ήρωες αρχίζει να ξεκαθαρίζει.

Green Lantern:

Όταν έμαθα πως ο Ryan Reynolds θα ενσαρκώσει τον Hal Jordan και το alter ego του, τον Green Lantern περισσότερο απογοητεύτηκα παρά χάρηκα, όχι γιατί δεν εμπιστεύομαι ότι ο Reynolds δε θα κάνει καλή δουλεία, αλλά επειδή έχει αναλάβει να παίξει ξανά τον Deadpool σε ταινία με αυτόν πρωταγωνιστή και όχι σαν εχθρός του Wolverine όπως έγινε στο απογοητευτικό Wolverine Origins. Ο λόγος που απογοητεύτηκα είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση, η επιλογή του να παίξει 2 ήρωες διαφορετικών κόσμων ( DC και Marvel) να μη πιέσει τη παραγωγή μιας εκ των 2 ταινιών και δυστυχώς η ταινία Deadpool έχει μείνει πολύ πίσω καθώς έχει να ακουστεί κάτι εδώ και μήνες. Πριν από λίγες μέρες ανέβηκε και το πρώτο trailer του Green Lantern.



Είναι η ιδέα μου ή υπάρχει ένα έντονο κωμικό στοιχείο στυλ Iron Man?  Και όταν λέω στοιχείο εννοώ αντιγραφάρα της persona του Tony Stark. Επίσης ΩΡΑΙΑ CGI ΣΤΟΛΗ. Sorry Ryan αλλά δεν έχω πολλές ελπίδες για αυτή την ταινία. Μακάρι να διαψευσθώ…

Ημερομηνία προβολής: 6/2011

(Batman 3)The Dark Knight Rises:

            Μετά την ανακοίνωση οτι ο Tom Hardy θα παίξει στη 3η ταινία Batman του Chris Nolan πιθανότατα έναν εχθρό του (YES!!!), o Chris Nolan ξεκαθάρισε επίσης μερικές φήμες. Ο εχθρός του Batman δεν θα είναι ούτε ο Riddler, ούτε ο Joker. Kudos στο Chris Nolan για την επιλογή του να σεβαστεί το ρολο-κύκνειο άσμα του Heath Ledger και να μην πατήσει πάνω του μετά απ’ το χαμό που προκάλεσε η αξέχαστη ερμηνεία του. Έτσι και αλλιώς ο Batman έχει μπόλικους εχθρούς για να διαλέξει ο Nolan.

Ημερομηνία προβολής: 7/2012

Captain America & Thor
           

     Ενώ δεν ήμουν ποτέ κάποιος μεγάλος φαν ούτε του Captain America, ούτε του Thor, είμαι σχετικά αισιόδοξος για αυτές τις ταινίες αφού η Marvel έχει κάνει αξιοπρεπέστατη δουλειά και στις 2 ταινίες Iron Man και στη τελευταία ταινία Hulk.
Μη ξεχνάμε πως όλοι αυτοί οι ήρωες, μαζί με άλλους, θα συναντηθούν στη ταινία Avengers, ένα μεγάλο στοίχημα απ’ την πλευρά της Marvel καθώς ποτέ μέχρι τώρα δεν είδαμε τόσους ήρωες μαζεμένους σε μία ταινία και ταυτόχρονα να αλληλεπιδρά ο καθένας με τον άλλον στις προσωπικές τους ταινίες. Δείτε φωτογραφίες απ’ τα γυρίσματα του Captain America.


Captain America
america-movie-images”>


και απ’ τα γυρίσματα του Thor




extratv.warnerbros.com/2010/07/sneak_peek_thor_movie_stills.php”>


Ημερομηνίες προβολής: The First Avenger Captain America: 07/2011
                                        Thor: 06/2011
                                        The Avengers: 05/2012

           
Βαγγέλης Σωφρονάς

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Δες τι σου κάνουν τα εκατομμύρια!

Μπορεί όλοι να νομίζουν ότι η εντυπωσιακή Beyonce Knowles ζει μια καταπληκτική ζωή μέσα στη δόξα και τον πλούτο, όμως, όπως αποκάλυψε, κάποιες φορές την κυριεύει η επιτυχία της.

Χωρίς make-up, η star που κατέκτησε την 9η θέση στη φετινή λίστα του Forbes για τις πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο, μας δείχνει την άλλη πλευρά του εαυτού της σε ένα ντοκιμαντέρ που γύρισε η ίδια. Η 29χρονη τραγουδίστρια καταγράφει με την κάμερά τις ιδιαίτερες και αρκετά προσωπικές στιγμές της ζωής της, κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας περιοδείας, με τίτλο «I Am», και εξομολογείται πως μερικές φορές αισθάνεται μοναξιά.
Ποιος ήταν ο λόγος που αποφάσισε να κάνει αυτό το ντοκιμαντέρ?! η απάντησή της: «Ήθελα να δουν οι φαν μου ότι ακριβώς βλέπω και εγώ». Επίσης αναφέρει πως σε αυτό το ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει πολλά πράγματα για τον εαυτό της που δεν θα μπορούσε να δώσει σε έναν σκηνοθέτη. Έχει πλάνα στα οποία η ίδια εμφανίζεται δακρυσμένη και αναρωτιέται «Γιατί ο Θεός μου έδωσε αυτή τη ζωή?». Η πιο δύσκολη στιγμή σύμφωνα με την ίδια ήταν όταν βρισκόταν στην Κίνα, «Ήταν μια στιγμή στην Κίνα, όπου βρισκόμουν σε μια τεράστια σουίτα, κοίταξα έξω από το παράθυρο τα εκατομμύρια των ανθρώπων που περνούσαν και δε μπορούσα να πιστέψω τη ζωή που έχω. Τότε μάλλον αισθάνθηκα λίγη μοναξιά και ήθελα απλά να μιλήσω σε κάποιον, και έτσι άνοιξα τον υπολογιστή μου και απλά άρχισα να μιλάω» είπε.
Στο ντοκιμαντέρ βλέπουμε ακόμα την ίδια να αναφέρει ότι δεν πιστεύει την τεράστια επιτυχία που έχει. Τέλος η Beyonce ξεκαθαρίζει όλα τα ενδεχόμενα εγκυμοσύνης λέγοντας «Τίποτα προς το παρόν, αλλά θα έρθει μια μέρα. Ένας από τους λόγους που δεν έχω κάνει ακόμα παιδί είναι ότι θέλω να κάνω κάποια πράγματα πριν αφοσιωθώ στην μητρότητα. Δεν έχω φτάσει ακόμα σε αυτό το σημείο, είμαι όμως πολύ κοντά».

Εμείς αυτό που έχουμε να πούμε στην Beyonce είναι να συνεχίσει να κάνει αυτό που ξέρει τόσο καλά και να μην στεναχωριέται για τίποτα γιατί έχει εκατομμύρια φαν στο πλευρό της και έναν άντρα που λέει πως την αγαπάει όσο τίποτε στον κόσμο!
                


Πηνελόπη

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Gas Direct Injection and the Turbocharger Factory


I feel like dancingΚαι ενω ολοι χορευουν σε ρυθμους Τροϊκανικους εσωτερικα και Χρηματοπιστωτικοκρισιακους εξωτερικα της Ελλαδος, καποιος αποφασισε (κατι που δεν δικιολογησα πληρως για ποιο λογο ουτε και με ποιο τροπο αλλα θα επανελθω δρυμιτερος) για τα αγαπητα petrolheads και οχι μονο οτι θα πρεπε να αλλαξουν, τουλαχιστον, τις συνηθειες των δεξιων κατω ποδιων τους. Η αντιδραση της αυτοκινητοβιομηχανιας ηταν αστραπιαια (ή και προσυμφωνημενη αλλα who am I to say..) και βρεθηκαμε ξαφνικα ολοι με «νεες» τεχνολογιες και νεα trends. Το σημαντικο ειναι οτι θα επιβιωσουμε που λεει και η Bonnie και μαλιστα αν ολα πανε οπως δειχνουν μπορει και να μας αρεσει περισσοτερο. 
Normality restoredΜετα απο μια, ομολογουμενως, πολυ συντομη αναφορα στο πως και το γιατι της αλλαγης πλευσης θα ηθελα εδω να επικεντρωθουμε στα αποτελεσματα αυτης της αλλαγης. Μετα τη τρικυμια συνηθως ερχεται η καλοκαιρια εκτος κι αν εισαι στον ισημερινο που ο ηλιος περιμενει μισο χρονο την καταιγιδα να τελειωσει. Αφηνοντας κατα μερος τα καιρικα φαινομενα ομως, μετα την πολυταραχη εισοδο των τετρατροχων φιλων στο new millennium με νεα αντιρρυπαντικα μετρα, νορμες, πετρελαϊκες και οικονομικες κρισεις φτασαμε και παλι στην ηρεμια και την κανονικοτητα. Πως? Τα αποτελεσματα της αλλαγης λογω ολων των προαναφερθεντων και εν μερει της κανονικοτητας δεν ειναι αλλα απο το downsizing, τον αμεσο ψεκασμο και τη χρηση turbo. Απλο? Για να δουμε...                                                                                                                                     
Its not the size that matters; its how you do itΜε τη σειρα αναφορας τους λοιπον, το downsizing ειναι πιο πολυ ενας μαρκετιστικος ορος παρα μια μηχανολογικη ορολογια. Δεν ειναι κατι καινουργιο, προς Θεου, και αν εξαιρεσεις μερικα λαταρια (χεμ, χεμ Αμερικανοι!) ειναι κατι που, λιγο πολυ, το εχει ενστερνιστει ο κοσμος εδω και σχεδον μια δεκαετια. Δεν αναφερεται μονο στον κινητηρα, μιας και αυτος ειναι η πετρα του σκανδαλου οταν παει η συζητηση στους ρυπους, αλλα γενικα σε ολη την οντοτητα του οχηματος και εχει να κανει περισσοτερο με την πεποιθηση (που εχει σταθερες βασεις κι ας χτυπιεμαι για το αντιθετο) οτι κατι μικρο αναγκαστικα (ή και λογικα αλλα ο Γκεντελ μας τα χαλασε) εχει μικροτερα εξοδα κατασκευης, διανομης, χρησης και αρα μικροτερο αντικτυπο στο περιβαλλον ειτε αυτο ειναι φυσικο, κοινωνικο ή οικονομικο. Σ’αυτο το σημειο και για να προλαβω τους δυσκοιλιους ξερολες, θα πρεπει να τονισω οτι τα καθε λογης οχηματα αυξησαν τις διαστασεις σε ολα τους τα στοιχεια (και παλι οχι στο βαθμο που θα επιβαλλοταν φυσιολογικα) για να ικανοποιησουν τις αναγκες αλλων δυσκοιλιων που θελουν τα supeminis πολης να ειναι ταυτοχρονα οικονομικα, να χωρουν ολη την οικογενεια, να πηγαινουν ταξιδια και να ειναι και γρηγορα στο βουνο. Αυτα για να μην παρεξηγουμαστε. 
Bent it like the aviatorsΟ αμεσος ψεκασμος δεν ειναι, ομοιως με το προηγουμενο, κατι καινουργιο και εχει τις ριζες του στην αεροπορια. Χρησιμοποιηθηκε για πρωτη φορα σε βομβαρδιστικα του Β’ΠΠ και σχεδιαστηκε για να χρησιμοποιειται σε κινητηρες βαρεων καυσιμων οπως το diesel και η κυροζινη. Τα πλεονεκτηματα του ειναι η χαμηλη καταναλωση καυσιμου και οι υψηλες επιδοσεις (το γιατι ειναι κατι που σηκωνει καινουργιο αρθρο αλλα θα επιληφθω του θεματος). Αυτα τα δυο χαρακτηριστικα σε συνδυασμο με την μικροτερες, συγκτιτικα με τις αντιστοιχες των κινητηρων με εμμεσο ψεκασμο, εκμπομπες ρυπων κανουν τον αμεσο ψεκασμο ενα καλο αντιδοτο στην πρασινη λαιλαπα που ομως εχει μερικα drawbacks τα οποια αντιστοιχα θα αναφερθουν σε επομενο αρθρο. Επιγραμματικα παντως, ο αμεσος ψεκασμος επιτρεπει τη λειτουργια του κινητηρα με χαμηλη αναλογια αερα/καυσιμου σε συνθηκες χαμηλου φορτιου και σε συνδυασμο με καποια αλλα αντιρρυπαντικα μεσα οπως η ανακυκλοφορια των καυσαεριων επιτρεπει μικροτερη καταναλωση και λιγοτερους ρυπους. Επιπλεον, χρησιμοποιωντας πιεζοηλεκτρικα μπεκ με χαμηλο χρονο αποκρισης και σε συνδυασμο με τα new age ηλεκτρονικα μπορεις να κανεις στρωματοποιημενο ψεκασμο και να δημιουργησεις νεφελωμα καυσιμου με διαφορετικη πυκνοτητα αναλογα με το που και ποτε βρισκεται στο χωρο καυσης (π.χ. πυκνοτερο γυρω απο τον σπινθηρα για να αναφλεχθει καλυτερα και αραιοτερο στα τοιχωματα του κυλινδρου για λιγοτερες επικαθισεις και ακαυστους υδρογονανθρακες). Και αν συπολογισεις οτι, λογω κατασκευης, το καυσιμο ψεκαζεται κατευθειαν στο θαλαμο καυσης στο τελος της φασης συμπιεσης οποτε και ψυχει εν μερει το θαλαμο πριν την αναφλεξη, αρα μπορεις αφοβα να αυξησεις τη σχεση συμπιεσης, δηλαδη να αλλαξεις γενικοτερα τη συμπεριφορα του κινητηρα σε ολο το φασμα στροφων, χωρις φοβο για προαναφλεξη καταλαβαινει κανεις γιατι ειναι μια πρωτης ταξεως λυση...ακομη και για την ανια. Απο την αλλη βεβαια θελει πολυ καλα ηλεκτρονικα για να διαχειριστουν ολες τις παραμετρους λειτουργιας κατι που αυξανει το κοστος εξελιξης και παραγωγης και χρειαζεται, στις περισσοτερες των περιπτωσεων, τουλαχιστον καλης ποιοτητας καυσιμο (δηλαδη χωρις θειο), αν οχι και καυσιμο πολλων οκτανιων, κατι το οποιο αυξανει το κοστος χρησης.                                                                                              
Pump, pump pump up it upΑχ, ερωτας! Οι υπερσυμπιεστες καυσαεριων ή κατα κοσμον turbo (απο την αγγλικη τους εκδοχη, δηλαδη turbochargers) ειναι παρομοιως με τα δυο προηγουμενα κατι αρκετα παλιο. Παλιο σχεδον οσο το αυτοκινητο. Η κυρια ιδεα γυρω απο τα turbo ειναι οτι εκμεταλλευομενοι την, ουτως ή αλλως, χαμενη ενεργεια των καυσαεριων του κινητηρα, δινουμε κινηση σε μια μικρη αντλια αερα που αναλαμβανει να, ας μου επιτραπει η εκφραση, «στουμπωσει» περισσοτερο αερα στους θαλαμους καυσης. Αυτο γινεται γιατι αν καταφερεις να στριμωξεις παραπανω καυσιμο μιγμα (αερα απο το turbo και καυσιμο απο το  ρεζερβουαρ, στην καταλληλη παντα αναλογια) στον θαλαμο καυσης  και το βαλεις φωτια τοτε θα αυξηθει και το παραγομενο εργο διχως να αυξησεις τον κυλινδρισμο (αριθμος κυλινδρων), την σχεση συμπιεσης, τον κυβισμο (αυτο ειναι clue για το downsizing) και γενικοτερα τους υπολοιπους παραγοντες που αυξανουν την αποδοση ενος κινητηρα. Η πρωτη εφαρμογη υπερσυμπιεσης, αλλα με αλλο τροπο και εξαιτιας αλλων παραγοντων, ηταν και παλι στην αεροπορια, στα βομβρδιστικα του Α’ΠΠ. 
Εν κατακλειδι...Τρεις οι βασικοι αξονες της αλλαγης λοιπον, και που προσωπικα με βρισκουν συμφωνο. Οχι φυσικα γιατι θα σωθουν οι ασπρες φωκιες της ανταρκτικης ή οι γαλαζιες φαλαινες του ειρηνικου αλλα γιατι μαζι με τον βασιλικο ποτιζεται η γλαστρα και στην συγκεκριμενη περιπτωση οι οδηγοι. Διπλο καλο αφου η πανιδα και χλωριδα του πλανητη σταματα να βασανιζεται απο τους ρυπους χωρις συνειδηση, χριστιανικες αξιες και φορολογικο μητρωο (σε λιγο θα ‘χουμε και τετοιο) των μη-αλτρουιστων, ασυνειδητων οδηγων αυτοκινητου και οι ιδιοι οι οδηγοι θα μπορουν να χαιρονται συνολικα καλυτερα, γρηγοροτερα και καθαροτερα αυτοκινητα χωρις βραδινα ξενυχτια απο τις ερινυες λογω της καταστροφης του περιβαλλοντος.



 Featherweight

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Editorial


Ανανεωμένη μπαίνει η Ελλάδα μετά από την κουραστική περίοδο των εκλογών και με διάφορες αλλαγές. Η μέχρι πρότινος ανεξάρτητη βουλευτής κα. Μπακογιάννη  κάνει μία νέα αρχή στην πολιτική της καριέρα, παρουσιάζοντας το καινούργιο της κόμμα ως την σπίθα για να ανάψει και πάλι η φλόγα της χώρας.

Βέβαια δεν άλλαξαν και όλοι… Η αξιωματική αντιπολίτευση σαν άλλος Μέρλιν συνεχίζει να πιστεύει πως κατέχει την μαγική συνταγή που υπόσχεται πως μέσα σε μία χρονιά μπορεί να μηδενίσει το έλλειμμα και να σώσει τα πάντα.

Η αριστερά από την άλλη για ακόμη μία φορά προσπαθεί να κολλήσει ένα πιστόλι στον κρόταφο της κυβέρνησης μέσω της απειλής απεργιών και διαδηλώσεων. Κανείς όμως δεν τους έχει πει ότι κρατάνε αεροβόλο.

Η κυβέρνηση μας όμως δεν έχει αλλάξει καθόλου και αυτό το είδαμε από την πρώτη κιόλας μέρα μετά τις εκλογές. 40-50% Αύξηση των διοδίων στα Μάλγαρα είχαμε με αποτέλεσμα να αποκόπτουν όλο και περισσότερο τις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης από την υπόλοιπη Ελλάδα και με κάνουν να αναρωτιέμαι για πόσο ακόμα θα αντέξουν κι αυτές και δεν θα φύγουν για βορειότερους προορισμούς. Επιπλέον ανακοινώνουν πως θα παρθούν τελικά νέα μέτρα κάτω από το πρίσμα των νέων στοιχείων που παρουσιάστηκαν στους τροικανούς οι οποίοι θεωρούν αμφίβολη έως αδύνατη την εκχώρηση της τέταρτης δόσης του δανείου, καθώς δεν δείχνουμε σημάδια αποτελεσματικότητας.

Το χειρότερο βέβαια σε όλα αυτά είναι το γεγονός ότι επαληθεύτηκε η εικασία περί Ελλάδας στο ρόλο του πειραματόζωου αφού σιγά σιγά παρατηρούμε κι άλλες χώρες να προσφεύγουν στην δανειοδότηση του ελλείμματος από ΔΝΤ και ΕΕ.

Το πόρισμα μου για αυτή την εβδομάδα είναι λοιπόν ότι πρέπει να σοβαρευτούμε και να δούμε επιτέλους τι συμβαίνει γύρω μας. Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά διάλυσης αυστηρά μεθοδευμένη εκ των έσω και κόσμος γύρω μας περιμένει να δει το θέαμα.

Χαίρομαι βέβαια διότι ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη αλλά και τον νοικοκύρη. Ο καιρός δεν λέει να παγώσει οπότε κι εμείς δεν χρειάζεται να βάλουμε το χέρι πολύ βαθιά στην τσέπη για πετρέλαιο και τα μαγαζιά λειτουργούν κανονικά με τραπεζάκια έξω.

Για Δημοκρατικές Συμμαχίες ακούω και περιμένω πότε επιτέλους θα δημιουργηθεί μια Ελληνική Συμμαχία που θα νοιάζεται πραγματικά γι’ αυτή την χώρα και θα μας πάει μπροστά. Μέχρι τότε υπομονή…!

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Υ.Γ. Θα ήθελα να αναφέρω μια απ’ τις σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας που πραγματικά θα αλλάξει τον κόσμο. Ο πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ’ είπε «ναι» στο προφυλακτικό υπό όρους. Για περισσότερα http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11381&subid=2&pubid=42574964

 

 Κωνσταντίνος Μουράτης


Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

The Geek Limbo

Περί Motion Control Gaming: The future is…not here yet.

Είναι γνωστό πως η Sony και η Microsoft αποφάσισαν να μπουν στο χορό του motion control gaming, εισάγοντας στην αγόρα το PS Move και το Kinect αντίστοιχα. Όσοι δεν γνωρίζουν περι τίνος πρόκειται ας τσεκάρουν αυτά τα video.





Βλέποντας πρώτη φορά το PS Move αμέσως σκέφτηκα «Πολυ original ρε παιδια, μπράβο. Επόμενη φορά να κλέβετε ιδέες που έχουν παρουσιαστεί 10 χρονια πιο πριν και να τις μοστράρετε για δικές σας.» Βέβαια η Sony υπόσχεται μια βιβλιοθήκη παιχνιδιών που δε θα έχουν σχέση με αυτη του Wii, θα απευθυνεται δηλαδη σε πιο “hardcoregamers και η αλήθεια είναι πως είμαι αισιόδοξος για αυτή την κίνηση.  Το PS3 ενώ ξεκίνησε δυσοίωνα απο άποψη πωλήσεων, κατάφερε να στήσει μια βιβλιοθήκη παιχνιδιών με μπόλικες αξιόλογες αποκλειστικότητες αντάξια -πολυ πιστεύουν και καλύτερη- του Xbox 360.

Αυτο που μου τράβηξε τη προσοχή περισσότερο ειναι το Kinect της Microsoft. Όχι τόσο απο άποψη παιχνιδιών, καθώς είμαι 90% σίγουρος πως η πλειοψηφία των παιχνιδιών δε θα ναι του γούστου μου, αλλα απο άποψη τεχνολογίας και κατα πόσο θα μπορέσει ο κόσμος να συνηθήσει στην ιδέα οτι δε θα χρειάζεται κανένα controller για να παιξει. Ακόμα και η Sony έριξε μια μπηχτή σε μια πρόσφατη διαφήμηση της για το PS Move. Τι μία μπηχτη δηλαδη...


Και καθώς γελάει ο Kevin Butler λεγοντας πως το PS Move εχει αυτό που στο μέλλον αποκαλούν «κουμπιά», η Microsoft αποφασίζει να του κόψει το γέλιο παρουσιάζοντας το Skinput.


            Yep. Τα κουμπία θα είναι επάνω μας. Στο χερι μας. Minority Report style.

Ενώ όμως το Skinput δεν έχει ανακοινωθεί πως θα υποστηρίζει το Kinect συγκεκριμένα, η ανάπτυξη του έχει όντως ξεκινήσει επίσημα απ' τη Microsoft και πιθανότατα θα το δούμε να χρησιμοποείται σε μελλοντικές κονσόλες. Δε ξέρω για σας, εγώ πάντω ζω για παίξω κάποιο shooter με ένα ολογραφικό μπαζούκα στο χέρι μου. Good times.

                                                                        Βαγγέλης Σωφρονάς
 

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

NEDC, the way of the Green Goblin


Ειναι στιγμες σαν αυτες που ζουμε τωρα οπου αναλογιζεται κανεις τι καναμε λαθος και τι χειροτερο μελει να μας ελθει για τις «αταξιες» των προηγουμενων, ή και ημων βεβαιως βεβαιως. Ειναι δε ακομη καλυτερο στην εποχη του σκοταδισμου που τελικα θα μας οδηγησουν οι μεγαλοι «χεραδες» των κρατων ή και πλησιων, συνομωτων τραπεζων, να ξερει κανεις την αληθεια ή να μπορει εστω να την οσφρυστει, καθοτι η αληθεια ειναι το «αγιο δισκοποτηρο» του πολιτισμου μας και δεν βρισκεται τοσο ευκολα, για να γνωριζει κανεις πως θα κινειται στο εξης. Υπαρχει η σταθερα πεποιθηση στα ανωτερα κλιμακια της διοικησης τουτου εδω του γαλαζιου πλανητη οτι με τον εκτροχιασμο, τη χειροτερευση, τη βια και τον εκφυλισμο υπαρχει περιπτωση το ανθρωπινο γενος να ξεφυγει απο τη μιζερια που το δερνουν (προσοχη στην κλιση παρακαλω, οχι «δερνει»). Μεγα λαθος, καθοτι το μονο που θα γεννησει μια τετοια κατασταση θα ειναι εκφυλισμενα, φοβισμενα, ανθρωπομορφα υπολειμματα ψευδο-ευσυνειδησιας και ευυποληψιας σαν αυτα που βρισκονται στο τιμονι του τοπου μας (θα γραψω καποια στιγμη και για τα παιδια του πρασινου ηλιου του σοσιαλισμου στην Ελλαδα...).
    Anywayz, αυτα τα ολιγα για την πολιτικη του σημερα, ας παμε στα δικα μας τωρα. Υπαρχει αλλη μια σταθερα πεποιθηση οτι με στατιστικες γενικοτητες και εργαστηριακες μετρησεις μπορει κανεις να μελετησει και να περιγραψει ενα φαινομενο και κατ’επεκταση να το περιορισει κατα το δοκουν. Μην κρυβομαστε, μιλαω για τα προτυπα εκμομπων ρυπων και τη διαδικασια που ακολουθειται για να παρθει η ομολογκασιον και να γινει η τελικη ταξινομηση ενος οχηματος. Ενα οχι και τοσο καινουργιο μαραφετι που χρησιμοποιειται εδω και χρονια μεν, αλλα εμπλουτιστηκε προσφατα για να γινει ακομη πιο ακριβες στις, καθολα γενικευμενες, μετρησεις του ειναι ο NEDC και το Ecotest, αντιστοιχα. Ο NEDC (New European Driving Cycle) ειναι κατι που ξεκινησε στα ενδοξα 90’s και συνεχιζει μεχρι σημερα να εχει ως σκοπο του την αξιολογηση ενος οχηματος ως προς το περιβαλλοντικο του αποτυπωμα και την καταναλώση καυσιμου. Η κατηγοριοποιηση των οχηματων γινεται συμφωνα με το μεγεθος τους και χωριζεται σε 7 κλασεις, ξεκινωντας απο τα διθεσια πολης (City, two seats π.χ. MCC Smart) και καταληγοντας στα πολυτελη (Luxury π.χ. Mercedes-Benz S-Class). Το test εχει δυο βασικους αξονες αξιολογησης. Ο πρωτος εχει να κανει με τον τοπο που οδηγειται ενα οχημα και χωριζει τον NEDC σε UDC (Urban Driving Cycle) και EUDC (Extra-urban Driving Cycle). Ο UDC, εξεταζει ενα οχημα συμφωνα με την κινηση του εντος πολης και ιδιατερα κατα τα πρωτα λεπτα λειτουργιας με κρυο κινητηρα (που ειναι και τα πιο ρυπογονα, αλλα ειναι μεγαλη ιστορια το γιατι) και γι’αυτο εξεταζει τη λειτουργια του οχηματος με μεγιστη ταχυτητα 50 km/h, οσο δηλαδη το ανωτατο οριο ταχυτητας στην ΕΕ εντος κατοικημενων περιοχων, για διαρκεια χρονου 400 sec. Να προσθεσουμε εδω οτι υπαρχει ενα δευτερο σκελος του UDC που εχει να κανει με την μετρηση εκπομπων του στροφαλοθαλαμου και ειναι ενα test δυο σταδιων (ακινητοποιημενο οχημα και κινηση με 50 km/h) αλλα ειναι μια, επισης, μεγαλη ιστορια το τι μετραμε και το γιατι, οποτε ας το κρατησουμε σαν clue για μετα. O EUDC, ειναι το test για κινηση σε αυτοκινητοδρομο και εξεταζει το οχημα με ταχυτητες μεχρι 130 km/h, ανωτατο οριο ταχυτητας στην ΕΕ σε αυτοκινητοδρομο, για διαρκεια 800 sec. Οι δυο αυτοι κυκλοι ελεχγων διεξαγονται σαν μια εννιαια διαδικασια, χωρις ενδιαμεση παυση, και ξεκινουν εχοντας αφησει πρωτα το οχημα σε θερμοκρασια περιβαλλοντος 22ο C ± 2 για τουλαχιστον 6 ωρες και μεχρι 30. Ο δευτερος αξονας αξιολογησης εχει να κανει με το κατω απο ποιες συνθηκες οδηγειται ενα οχημα και χωριζει τον NEDC σε Cold (ψυχρη εκκινηση) και Hot (κινηση σε θερμοκρασια λειτουργιας). Οι συνθηκες κατω απο τις οποιες διεξαγονται αυτα τα test ειναι εξωτερικη θερμοκρασια 22ο C ± 2, αναμμενος κλιματισμος στους 20ο C χρησιμοποιωντας τους αεραγωγους για τα ποδια των επιβατων και το παρμριζ. Το Cold Test εξεταζει την κινηση με κρυο κινητηρα και ταχυτητα μεχρι 50 km/h. Το Hot Test εξεταζει την κινηση με τον κινητηρα σε θερμοκρασια λειτουργιας (θερμοκρασια λαδιου 90ο C) και κινηση με ταχυτητες αυτοκινητοδρομου, ητοι 130 km/h που ειναι και το ανωτατο επιτρεπτο οριο εντος ΕΕ. Οι μετρησεις που παιρνονται ειναι για τις εκπομπες οξειδιων ανθρακα και αζωτου, υδρογονανθρακων και σωματιδιων. Η δε καταναλωση καυσιμου προσδιοριζεται απο τις περιεχουσες ανθρακα εκπομπες. Τα αποτελεσματα του NEDC σε συνδυασμο με αυτα που ειχε ενα οχημα κατα την ομολογκασιον (εγκριση τυπου) βγαζουν την τελικη βαθμολογια του οχηματος. Το Ecotest, απο την αλλη βασιζεται στη διαδιακασια του NEDC και εν πολλοις χρησιμοποιει τις ιδιες μεθοδους αξιολογησης και τον ιδιο συλλογιστικο τροπο με τον ως ανω κυκλο ελεγχων αλλα εχει δυο μικρες διαφορες. Η πρωτη ειναι οτι ειναι γραμμενο σε γραμματοσειρα που δινει αισθηση θαλπωρης, ζεστασιας και φιλικοτητας, εχει, στα προτυπα των καιρων μας, προθεμα το πολυ προσφιλες eco-  και φυσικα, συνοδευεται απο ενα μεγαλο, καταπρασινο φυλλο, σημαδι ευημεριας, ειρηνης και περιβαλλοντικης ευμαριας. Η δευτερη και μακραν ουσιοδεστερη, ειναι οτι κατα καποιον τροπο ενδιαφερεται πιο πολυ για τις επιπτωσεις της κινησης του οχηματος στον ανθρωπο παρα στο περιβαλλον του. Για παραδειγμα κατα τον υπολογισμο των ρυπαντων εχει μεγαλυτερο πολλαπλασιαστη η επιδοση στην εκπομπη σωματιδιων κατα τη διαρκεια του ψυχρου test παρα αυτης στο θερμο test, επειδη το ψυχρο test γινεται σε συνθηκες κινησης εντος πολης οπου λογω πληθυσμου και ρυμοτομιας εγκλωβιζονται περισσοτεροι ανθρωποι, αυτοκινητα και κατ’επεκταση ρυπαντες ενω το θερμο test εχει να κανει με αυτοκινητοδρομους οπου στην πλειοψηφεια τους βρισκονται σε  ακατοικητες εκτασεις με σπαρτα και εκτροφεια, των οποιων (και των δυο ισοποσα) η υπαρξη και καλη λειτουργεια δεν ενδιαφερει κανεναν. Η τελικη επιδοση ενος οχηματος ειναι η προσθεση της επιδοσης στο test ρυπαντων και αυτης στο test εκμπομπης διοξειδιου του ανθρακα. Για να καταληξω, επιτελους, και σε συναρτηση με την εισαγωγη του κειμενου θα ηθελα να πω οτι παρα τις φιλοτιμες προσπαθειες του επιστημονικου κοσμου και των απλων πολιτων για την ευρρυθμη λειτουργια του πλανητη μεσω μιας υγιους διαδικασιας βελτιωσης και εξελιξης, ο ηλιθιος συνεχιζει να κοιτα το δακτυλο και οχι το φεγγαρι και να βγαζει πρασινα προστιμα, μπλε φορους και λιλα νομοσχεδια για την επιβιωση των επομενων γενεων αντι να διαγραψει μια νεα πορεια προς ενα λαμπρο μελλον…

Υ.Γ. Τα αυτοκινητα χρειαζονται κρυο και καθαρο αερα, οπως κι εμεις, για να λειτουργησουν σωστα. Παλευουμε, λοιπον,  για τα ιδια πραγματα. Ας μην τα δαιμονοποιουμε και τα διαγραφουμε εξαρχης. Αυτα δεν θα καναν ποτε το ιδιο σε μας...