Αρχείο

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Editorial

Και τώρα τι...?

Μπήκαμε και σ’ αυτή την εβδομάδα κάποιοι έχοντας χάσει και κάποιοι κερδισμένοι. Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι από δω και πέρα τι γίνεται… Κατά πόσο τα μηνύματα που δόθηκαν από τον ελληνικό λαό μέσω της ψήφο του αλλά και της αποχής του θα ληφθούν υπόψη από το υπάρχον πολιτικό προσκήνιο;

Δυστυχώς αυτό που εξέλαβα εγώ από τις δηλώσεις όλων των υποψηφίων και μη ήταν μάλλον απογοήτευση. Ο πρωθυπουργός θεώρησε ότι έχοντας μόλις το 46,77% των πολιτών να ενδιαφέρονται ενεργά για την διοίκηση εκ των οποίων τα 6/10 να είναι υποστηρικτές αντιπροσώπων του κόμματός του, έχει πάρει το «ναι» για να συνεχίσει. Έτσι χθες το πρωί δεχθήκαμε με ανοιχτές αγκάλες την τρόικα που ήρθε προκειμένου να υπαγορεύσει στον υπουργό οικονομικών τα νέα μέτρα που απαιτεί να παρθούν για να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα.

Από την άλλη μεριά ο πρόεδρος της ΝΔ πήρε το μάθημα του πως με το να υψώνει τα λάβαρα του πολέμου και να ζητάει εθνικές εκλογές δεν πείθει τον λαό, πόσο μάλλον όταν φοβάται την καυτή πατάτα που μπορεί να έρθει στα χέρια του. Οι αμερικανοί λένε be careful what you wish for, cause you might get it και αυτό ακριβώς απείλησε να του κάνει ο πρωθυπουργός της χώρας. Αν οι υποψήφιοι του νίκησαν σίγουρα δεν είναι λόγω της εμπιστοσύνης του λαού στο πρόσωπό του.

Τρίτη και καλύτερη θα έλεγαν κάποιοι για την αριστερά, τρίτη και κατακρεουργημένη λέω εγώ. Αφού πια οι πολίτες έχουν αντιληφθεί ότι η πάλαι ποτέ μαχητική αριστερά που μας χάρισε το Πολυτεχνείο και την ελευθερία μας, έχει τώρα πια χαθεί σε ένα συνονθύλευμα απόψεων που προέρχονται από ανθρώπους του τζετ σετ της Ελλάδας που θεωρούν ότι ένα ανοιχτό κατά τ’ άλλα Versace πουκάμισο θα τους κάνει αριστερούς και κυρίες που με περασμένα τα εξήντα αντιλαμβάνονται ως μοναδική λύση του δρόμους. Η αριστερά συνεπώς πίστεψε ότι η ψήφος ήταν θέμα μνημονίου και μόνο έτσι θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί.

Εμένα οι γονείς μου αυτό που μου έμαθαν από μικρό ήταν τα εξής και όποιος θέλει ας καταλάβει. Πρώτον, η πλειοψηφία κερδίζει. Πάντα! Συνεπώς αυτό που θα έπρεπε να είναι το αποτέλεσμα των εκλογών είναι η πλήρης απαξίωση του πολιτικού συστήματος από την πλειονότητα του λαού και όχι «προχώρα σε θέλει όλη η χώρα». Και για αυτούς που θα πουν ότι το λέει και η λέξη «αυτό που ψηφίζουν οι πολλοί» θα πρέπει να αναφέρω ότι πλέον και η μη ψήφος αποτελεί πολιτική κίνηση και όχι αδιαφορία ή αναισθησία. Άκουσα πολλούς στο ραδιόφωνο χθες να λένε ότι είναι ασέβεια να μην ψηφίζεις προς όλους αυτούς που έδωσαν την ζωή τους για να μπορούμε εμείς να ψηφίζουμε. Το πρόβλημα ξέρετε με τους Έλληνες είναι ότι όσον αφορά την ιστορία μας είμαστε ημιμαθείς και γι’ αυτό την εκλαμβάνουμε λάθος. Οι σωτήρες μας πολέμησαν για την ελευθερία και ελευθερία σημαίνει να έχεις την επιλογή και να μην ψηφίσεις αν το επιθυμείς. Αλλά αυτό είναι μεγάλη κουβέντα… Δεύτερον, δεν είναι κακό να τολμάς αλλά αν δεν είσαι σίγουρος για αυτό που πας κάνεις άστο καλύτερα και πάνε για ψάρεμα. Τρίτον, καλό είναι να φωνάζεις στα άλλα παιδάκια στην παραλία για το κάστρο που φτιάχνουν ότι δεν θα κρατήσει και δεν γίνεται σωστά αλλά ή θα πας να βοηθήσεις κι εσύ για να γίνει ή καλύτερα πάνε κάνε καμιά βουτιά μόνος σου και άσε τους άλλους στην ησυχία τους.

Πάντως έτσι όπως πηγαίνουμε θα μας κάνουν και μας ταινία όπως τους δύσμοιρους μεταλλωρύχους στην Χιλή. Άραγε ο Μπραντ Πιτ με μουστάκι και φαλάκρα να μοιάζει με τον Παπανδρέου…?

Καλή εβδομάδα σε όλους!


Κωνσταντίνος Μουράτης

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Ναι... Με ακούτε;

Περικοπές από δω κι από ‘κει ακούμε όλη την ώρα και κάθε μέρα να εξαγγέλλονται από τους διοικούντες αυτής της χώρας, και παρ’ ότι όλοι φαίνεται λίγο πολύ να τις νιώθουμε στο πετσί μας, οι άνθρωποι που μας τις επιβάλουν μάλλον ζουν στον πλανήτη της φράουλας. Διάβαζα τις προάλλες και προσπαθούσα να πείσω τον εαυτό μου ότι πρόκειται για τυπογραφικά λάθη. Λογαριασμοί τηλεφώνου βουλευτών που αγγίζουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό μιας μέσης ελληνικής οικογένειας όπως μας έχουν καταντήσει. Ενδεικτικά αναφέρω ότι υπήρξαν λογαριασμοί που ξεπερνούσαν τα 2000€ όπως αυτός της υπουργού Περιβάλλοντος, που όσο και να θέλουμε να μειώσουμε το πρόβλημα της Πτολεμαίδας μόνο για να συντηρήσουμε την κατανάλωση του τηλεφώνου της θα χρειαστούν μερικοί τόνοι λιγνίτη. Επίσης ο λογαριασμός της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με ποσό να ξεπερνά τα 4000€ όπως και άλλων πολλών.
Το ερωτήματα που θέτονται εδώ πέρα είναι δύο. Πρώτον δεν είναι λίγο αστείο το γεγονός ότι ολόκληρα επιτελεία συμβούλων απασχολούνται στην βουλή και δεν πέρασε από κανενός το μυαλό να μπουν σε ένα πρόγραμμα όπου η ενδοεπικοινωνία δεν χρεώνεται; Δεύτερον το γεγονός ότι εμείς πληρώνουμε αυτά τα έξοδα κάπως με ξενίζει. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι στην κατάσταση που βρισκόμαστε είναι προτιμότερο να μην κάνουν την δουλειά τους οι βουλευτές και να αφήσουν εμάς να κρατήσουμε τα χρήματα που τους πληρώνουμε για να κινηθεί και λίγο η αγορά, η οποία παρεμπιπτόντως μείωσε το ΑΕΠ της κατά 4,5%.
Τέλος πάντων το ζήτημα τον υπέρογκων απολαβών των βουλευτών πρέπει κάποια στιγμή να τεθεί σοβαρά υπόψη και να μην περιμένουμε να ξεπετάγονται σκάνδαλα στα ΜΜΕ για να το θυμηθούμε. Δεν ξέρω για εσάς αλλά την επόμενη φορά που θα με πάρουν για να μου πουν ότι πρέπει να πληρώσω το τηλέφωνο εγώ θα δηλώσω ότι υπήρξα υποψήφιος μήπως και τη γλιτώσω…

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Editorial




Μαζί θα πάμε μπροστά!


Τον τελευταίο μήνα ακούω μονίμως φράσεις του τύπου "Μαζί μπορούμε" και αναρωτιέμαi πια, ποιο είναι αυτό το μαζί που λένε. Εγώ αυτό που βλέπω σε συνεχή βάση είναι μία χώρα σχισμένη στα δύο. Και ακόμα κι αυτοί που βρίσκονται στην ίδια πλευρά πολλές φορές μεταξύ τους τρώγονται! Αλλά πάλι τώρα θα τους μάθω τους Έλληνες; Μια ζωή επιβιώναμε από εξωτερικούς εχθρούς και στη συνέχεια σκοτώναμε ο ένας τον άλλο!

Εντονότερο μάλιστα γίνεται το πρόβλημα όταν πλησιάζουν οι εκλογές. Βλέπεις από την μία όλοι μαζί να υπερασπίζονται το καλό της χώρας και να θέλουν να την προστατεύσουν από την κρίση και διάφορα άλλα και μετά βγαίνουν στα παράθυρα και σφάζονται.

Το χειρότερο μάλιστα που είδα αυτές τις μέρες ήταν το κλασσικό κουβάλημα κάθε ηλικιωμένου στις κάλπες για μην χαθεί ούτε ένα ψηφαλάκι!

Μπορώ να πω πάντως πως παρ' ότι ο πρωθυπουργός μας προσπάθησε να μας "σπρώξει" κάπως βίαια στις κάλπες ο Ελληνικός λαός του έδωσε μία αντίστοιχα βίαιη απάντηση. Ενας στους δύο ψηφοφόρους δεν προσήλθε στις κάλπες στέλνοντας ένα ηχηρό μύνημα που λέει ότι το πολιτικό μας σύστημα εν γένει χρειάζεται ριζική αλλαγή.

Τώρα βέβαια ακούω πως αυτοι που θα καθορίσουν το αποτέλεσμα του δεύτερου γύρου είναι οι ψηφοφοροί του ΚΚΕ και συνεπώς δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη. Βλέπετε δυστυχώς κανένας από τους διεκδικητές του τίτλου δεν είναι στις επιλογές τους, γι' αυτό υπομονή...

Τέλος άκουσα για την παραίτηση του βουλευτή κ. Δημαρά καθώς βγήκε τρίτος και αναμένω την ώρα που επιτέλους και κάποιοι άλλοι θα φύγουν μηπως και ανανεωθεί το σύστημα.

Δεύτερος γύρος έρχεται και περιμένω να δω τι θα γίνει. Αλλά πάλι γιατι; Μήπως υπάρχει περίπτωση να αλλάξει και τίποτα;

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Once you go green, you never go back Part II

Την προηγουμενη εβδομαδα, μιλησαμε για γενικοτητες και ιστοριες για αγριους, που πανω-κατω απτονταν του....2% του παγκοσμιου πληθυσμου και φλερταραν επικινδυνα με το 0% οσον αφορα το ενδιαφερον. Η αληθεια ειναι οτι παροτι ολα βαιναν καλως μεχρι ενα σημειο, τελευταια υπηρχαν πολλα σημαδια που θα επρεπε να μας προϊδεασουν για το μελλον, οι κινητηρες της Mercedes-Benz στη Formula 1 σταματησαν να σπανε, η Ferrari αφησε να παρει και κανεις αλλος πρωταθλημα, ο Loeb σταματησε να κανει σερι στις νικες, η BMW εβγαλε τον 2ο turbo κινητηρα παραγωγης(ο πρωτος ηταν το 1975 στην 2002tii και σε αντιθεση με τον σχεδον ατμοσφαιρικο N54, ειχε τοσο lag που λεγανε οτι «πατας γκαζι το 1975 και τουρμπιζει το 2002») και αρκετα αλλα, και μεταξυ μας πιο σοβαρα, οπως η προσφατη πετρελαϊκη κριση, η αδοξη ληξη δυο αμερικανικων-συμφεροντων πολεμων στη μεση ανατολη και η ανοδος ενος «εγχρωμου» ανδρα στην κεφαλη του κοσμου (what? Is it only me? I’m just saying and of course I am so kidding…). Βεβαια, για να αφησουμε τις εξυπναδες κατα μερος, μετα την εφαρμογη του Euro 5 το 2007 και την επικειμενη εφαρμογη του Euro 6 το 2013, θα επρεπε να ειχαμε υποψιαστει που θα το πηγαινε ο κοσμος της αυτοκινητοβιομηχανιας. Η πρασινη λαιλαπα, οπως μου αρεσει να αποκαλω την συγκεκριμενη κακια συνηθεια του κοσμου σημερα να με κρινει γιατι μαρεσει να καιω κατι στον κινητηρα εσωτερικης καυσης του προσωπικου μου μεταφορικου μεσου, δεν θα σταματησει σε τιποτε και μαλλον θα συνεχισει να μας “καιει” για καιρο. Και για να ερθουμε σε πιο χειροπιαστα στοιχεια, θα ηθελα να μιλησω για τον NEDC ή αλιως New European Driving Cycle ή απλα την απαρχη της νεας περιοδου των turbo. Βλεπετε, αυτο που επιβαλλει εν μερει ο NEDC για να περασει ενα αυτοκινητο την ομολογκασιον ειναι η χρηση κιβωτιου διπλου συμπλεκτη και μικρου κυβισμου κινητηρα με την προσθηκη turbο ( με αλλα λογια να αγαπιομαστε δηλαδη). Οπως και σε καθε προηγουμενη πετρελαϊκη-κοινωνικοπολιτικη κριση του παρελθοντος, η σημερινη θα μας κολλησει και απο ακομη μια , τουλαχιστον, χαρουμενη μ@λ@κια για να μας σωσει απο την επερχομενη ολοκληρωτικη καταστροφη. Ας βαλουμε μια μικρη νοητη ανω τελεια εδω, για να δηλωσω οτι αρχικα ειχα αποφασισει να γραψω μια δακρυβρεχτη, αλλα γεματη παθος(ή και παθη ανεκπληρωτα κυριε συντακτα), ιστορια για το πως τα πραγματα ηταν ωραια τον παλιο καλο καιρο στον πλανητη φραουλα των 8 εργοστασιακων ομαδων στο WRC ( Mitsubishi, Subaru, Ford, Peugeot, Citroen, Skoda, Seat) και των θεϊκων V12 και V10 στη Formula 1, αλλα υστερα απο καμποση νικοτινη και συζητηση με κατοικους αλλων πλανητων κατασταλλαξα στο εξης, οτι τα πισωγυρισματα δεν οφελουν σε τιποτα αλλο περα απο τον συντηρητισμο και την απραξια. Και τετοια πραγματα δεν ανηκουν σ’αυτο blog. Ληξη του διαλειμματος λοιπον και επιστροφη στα θρανια. Για να πω την αληθεια πανικοβληθηκα οταν πρωτοδιαβασα για το Euro 6 και...σφιχτηκα, τουλαχιστον, οταν διαβασα για τον NEDC, αλλα οπως τραγουδουσαν και οι Monty Python στο Life of Brianalways look on the bright side of life”. Οποτε ας ξεκινησουμε με τα τα κιβωτια διπλου συμπλεκτη. Τα συγκεκριμενα συστηματα μεταδοσης ειναι μια καλη λυση για τον περισσοτερο μη-σιδεροφαγο πλυθησμο αφου επιτρεπουν τοσο γρηγορες και απαλες αλλαγες που σχεδον δεν τις καταλαβαινεις και επιπλεον (κατα τους κατασκευαστες και νομοθετες) εχουν το πλεονεκτημα να μειωνουν την καταναλωση καυσιμου. Οποτε ειτε θελεις να πηγαινεις χαλαρα χωρις να κουραζεσαι με συμπλεκτες και αλλα σατανικα, ειτε θες να αλωνιζεις τα βουνα χωρις να παρεις ουτε στιγμη τα  χερια απο το τιμονι, ειναι μια πολυ καλη επιλογη. Οσο για τα turbo, τι να πει κανεις για τη μαγεια της φτερωτης και για το γεγονος οτι μεχρι προτινος για να την βρεις επρεπε ειτε να εισαι κατοχος ιαπωνικης “φτερουγας” ειτε να απευθυνθεις στην αγορα aftermarket. Συν τοις αλλοις, υπαρχει παντα ο αμεσος ψεκασμος που μπορει να μην συμπεριλαμβανεται στις νορμες σαν απαραιτητη προϋποθεση, αλλα παιζει το ρολο του στην ξυραφενια λειτουργια του κινητηρα απο χαμηλα (σ.σ. λογω του ψεκασμου καυσιμου κατευθειαν στο θαλαμο καυσης μειωνεται η θερμοκρασια στον κυλινδρο και ετσι μειωνεται η ταση για προαναφλεξη, αρα μπορει αφοβα να αυξηθει η σχεση συμπιεσης κατα τη διαρκεια του boost, αρα και να παρει τα ποδαρια του το τουτου ηδη απο το ρελαντι) και στην συγκρατηση των ρυπων, εξισου χαμηλα. It is a win-win situation then fellas. Αλλα επειδη το μεσαιο μου ονομα ειναι γκρινια θα ηθελα να τονισω καποια πραγματα και μετα να βγαλετε τα δικα σας  συμπερασματα.  Πρωτο, ποσο θα αλλαξει το τοπιο αν ολοι οδηγανε diesel της κατηγοριας Α ή αμιγως ηλεκτρικα superminis ενω τα χρησιμοποιουν για να πανε στη δουλεια στο κοντινο εργοστασιο παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας απο την καυση λιγνιτη? Διοτι κακα τα ψεματα, αλλα εμφανως καλυτερες οι ιστοριες συνομωσιας, όταν οι οριζωνες της Κινας και οι καλαμποκωνες των Η.Π.Α. παραγουν πιο πολύ διοξειδιο του ανθρακα από τα αυτοκινητα της Ευρωπης, είναι χαζο να κηνυγας τον μεσο χρηστη αυτοκινητου με τα νεα μετρα φορολογιας με βαση τις εκμπομπες CO2 αντι για τις προαναφερθεισες καλλιεργειες. Δευτερο, ποσο φρονιμο ειναι να κυνηγας το προϊον της βιομηχανιας και όχι την ιδια τη βιομηχανια και τα καταλοιπα της, όπως ας πουμε το Toyota Prius και τις “εξωτικες” διαδικασιες που ακολουθουνται για την κατασκευη του. Πολύ περισσοτερο, πως είναι δυνατον να λυσεις ένα προβλημα χωρις να βρεις και να καταπολεμησεις την αιτια του? Επιπλεον, αν η αιτια των κλιματικων αλλαγων είναι το αυτοκινητο, μηπως το διοξειδιο του ανθρακα δεν ειναι ο ρυπος που θα επρεπε να επικεντρωθουμε? Καθως ειτε λογω της λειτουργιας του κινητηρα, ειτε λογω της ποιοτητας του καυσιμου , ο συγκεκριμενος ρυπος είναι το τελευταιο που θα πρεπει να απασχολει τους ηγετες του κοσμου. Και για να δωσω ενα παραδειγμα, ενας μικρος κινητηρας turbo τελευταιας τεχνολογιας με αμεσο ψεκασμο και high boost setup, οπως η πληθωρα των σημερινων, δεν προκειται  επουδενι λογο, να επιβιωσει με τη χρηση καυσιμου χαμηλων οκτανιων, κι ας ωρυονται οι κατασκευαστες για το αντιθετο, ουτε πολύ περισσοτερο χρησιμοποιωντας καυσιμο κακης ποιοτητας, δηλαδη με προσμιξεις θειου. Και οι δυο παραγοντες είναι καθαρα εξαρτωμενοι από την εκαστοτε κυβερνηση και τον ελεγχο της διακινησης των καυσιμων. Διοτι πολύ ευκολα μπορει ο καθενας να αποφασιζει ότι μικρα αμαξακια, με αναιμικους κινητηρες ειναι η λυση που θα μας οδηγησει σε ενα καθαροτερο μελλον αλλα δεν αναλαμβανει , απο την αλλη, το βαρος της γενικοτερης βελτιωσης των “συνθηκων διαβιωσης” του αυτοκινητου. Απλα, οταν οι δρομοι γινουν καταλληλοι για οικονομικες βολτες, η καλη βενζινη και οι νεες τεχνολογιες προσιτες σε ολους και η συμπεριφορα του κρατους κάθε άλλο παρα φοροεισπρακτικη, θα εχει νοημα η πρασινη λαιλαπα και οι νεες γενιες θα ζησουν στον ονειρικο κοσμο που παρουσιαζει η προπαγανδα του σημερα. Και εδω ερχεται το τριτο και τελευταιο, “rules are made to be broken” λενε οι αγγλοσαξονες και για να πω την αληθεια μετα την παρουσιαση της νεας CL63 AMG δοθηκε μια εντελως νεα σημασια στο νοημα της συγκεκριμενης εκφρασης. Ο ατμοσφαιρικος 6.2 V8 αντικατασταθηκε απο εναν bi-turbo 5.5 V8 για να μειωθουν οι εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα και η καταναλωση καυσιμου. Yupaah… Σιγουρα! Αυτο το λεω απλα για να αποδειξω , αφενος, την ηληθιοτητα και την στενομυαλια των μετρων και φυσικα οτι η ζωη συνεχιζεται εδω στον ομορφο πλανητη μας, με η χωρις νορμες ρυπων και κυκλους οδηγησης βγαλμενους κατευθειαν απο εγχειριδια χαρτογιακαδων. Φραουλα 4 life και καλες βολτες!!

Featherweigt
Υ.Γ.: Μια κινεζικη παροιμια λεει, λυπασαι το καρφι και χανεις τον πολεμο. Αυτό που κανουν σημερα οι ιθυνοντες είναι ένα κλασσικο παραδειγμα αυτου. Αν η ανιδιοτελεια τους δεν περιοριζοταν στο μοιρασμα των κλεψιμαιϊκων με τα τσιρακια τους και απλωνοταν σε ολες τις εκφανσεις της υπαρξης τους, θα βλεπαμε θαυματα…

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Ξυπνάτε γιατί χανόμαστε...!

Το ξέρω ότι σιχαίνεστε να συνειδητοποιείτε ότι αυτά που σας λέω καμιά φορά είναι αλήθεια, πόσο μάλλον τη φράση ότι σας το 'χα πει αλλά το θέμα είναι ότι τα είπα και είχα και δίκιο!

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή... Πρώτον ο κ. Παπανδρέου μας έβγαλε αληθινούς εδώ στο Roua Mat και πιστέψτε με ότι δεν το θέλαμε. Όχι μόνο άφησε αιχμές για τις εθνικές εκλογές αλλά πλανάται στον αέρα και μια ημερομηνία κάπου στα τέλη του Δεκέμβρη. Βλέπετε όταν όλα τα υπόλοιπα παιδάκια παίρνουν δώρα τα Χριστούγεννα όπως κούκλες, ποδήλατα, ps3 κτλ εμείς παίρνουμε εκλογές! Και αναρωτιέμαι, μήπως τελικά και ο Αη Βασίλης μας έχει στη λίστα με τα άτακτα παιδιά σαν όλο τον υπόλοιπο κόσμο τα τελευταία 10 χρόνια διότι πολύ περίεργα μου φαίνονται όλα αυτά. Ας αφήσω όμως τις θεωρίες περί συνομωσίας κατά της Ελλάδας και ας περάσω στο δεύτερο.

Αν θυμάστε είχα αναφέρει τις χλιδάτες διακοπές που θα έκαναν οι 16 βουλευτές μας στην Γερμανία προκειμένου να "ανακρίνουν τον κ. Χριστοφοράκο"... Ε λοιπόν όπως ακριβώς προέβλεψα (όχι ότι χρειαζόταν και κάποια τρελή ικανότητα πρόβλεψης για το συγκεκριμένο) γύρισαν με άδεια χέρια, και οι 16. Το οποίο άρχισε να με βάζει σε σκέψεις διότι αδυνατώ να κατανοήσω τη λογική όπου εν μέσω κρίσης πληρώνουμε μια εκδρομή 16 ατόμων! Δηλαδή δεν μπορούσαν να πάνε δύο για να τον ρωτήσουν. Οι 16 τί χρειάζονταν, για σπασμένο τηλέφωνο;

Τέλος πάντων ας αφήσω τα παλιά να περάσουν αν και έχω την εντύπωση ότι θα τα βλέπουμε μπροστά μας για πολύ καιρό... 

Ενώ έχουμε από την μία τον αρχηγό της χώρας μας να ζητά ψήφο εμπιστοσύνης με ένα λιγάκι απειλητικό τόνο θα έλεγα, υπονοώντας πως αν δεν τον ψηφίσουμε θα φύγει και θα μας εγκαταλείψει, από την άλλη έχουμε τους αριστεριστές δήθεν εκπροσώπους του λαού a.k.a. ΣΥΡΙΖΑιους που προσπαθούν ανελλιπώς και ανεύθυνα να ωθήσουν τον λαό σε εξεγέρσεις. Δεν αντιλέγω πως μια ουσιαστική αντίδραση δεν καθίσταται αναγκαία στην προκειμένη περίοδο παρ' όλα αυτά αμφιβάλλω αν ο δρόμος είναι οι "δρόμοι". Το χειρότερο απ' όλα βέβαια είναι ότι ουδείς από το κοινό του αντιλαμβάνεται την χειραγώγηση του μυαλού του που έχει βρεθεί σε μια αρκετά ευάλωτη θέση ώστε να συμβεί αυτό.

Δεν ξέρω τι να πώ και τι να κάνω πια για να μας αφυπνίσω μα αν κάποιος δεν μας πετάξει ένα κουβά παγωμένο νερό στο πρόσωπο δεν μας βλέπω να ξυπνάμε ποτέ από αυτό τον εφιάλτη.

Για να σας φτιάξω το κέφι θα σας παραθέσω το ανέκδοτο της εβδομάδας το οποίο είναι και κομματάκι σχετικό.

Ένας οδηγός βυτιοφόρου σταματά έναν οδηγό ΙΧ στο φανάρι αναστατωμένος και του λέει...
Κύριέ μου σας παρακαλώ την βοήθειά σας! Βρισκόμαστε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης!!
Ξαφνιασμένος ο άλλος τον ρωτά τι ακριβώς συνέβη...
Απήγαγαν τον πρωθυπουργό, απαντά, και λένε πως αν δεν παραδώσουμε 1δις μετρητά μέχρι το βράδυ θα τον περιλούσουν με βενζίνη και θα τον κάψουν ζωντανό! Γι' αυτό κάνουμε μια φιλική δωρεά όλοι προκειμένου να βοηθήσουμε..
Μάλιστα λέει ο άλλος... Και πόσα περίπου δίνει ο καθένας;
Ε να, λέει ο άλλος, γύρω στα 5 λίτρα ο καθένας...

Ελπίζω να σας χάρισε έστω και ένα μειδίαμα...

Καλή εβδομάδα σε όλους!


Κωνσταντίνος Μουράτης

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Once you go green, you never go back... part I

Η αληθεια ειναι οτι ανεκαθεν, το μικρο μυαλουδακι των απανταχου πολιτικαντιδων, βασανιζοταν απο
σκεψεις που ποτε, μα ποτε, δεν ειχαν σχεση με την ιδιοτελεια και την προσωπικη ευχαριστηση. Καθε
αλλο, μαλιστα, οι ηγετες ανα τους αιωνες, επικεντρωνονταν σε κατι τοσο μεγαλο, που του δωσαν δυο
λεξεις και τεσσερις συνολικα συλλαβες ωστε να αντεξει το βαρος της σημασιας αυτου. Και η αυτου
μαγαλειοτις του νοηματος και στοχου καθε ηγεμονα και καθοδηγητη του ανθρωπινου γενους, ειναι ενα
και το όνομά του βαρυ σα μεταπολεμικη Mercedes-Benz, κοινο καλο. Η εννοια αυτου τετοια, που
κοινου, καλου καγαθου, μη ηγεμονα νους δεν χωρα, γι’αυτο και καθεις μας θνητος, πρεπει να
ακολουθει πιστα τις εντολες χωρις να ερευνα αλλα να κοιμαται παντα ησυχος γιατι καποιος για εκεινον
μεριμνα, εκεινον και ολες τις γενεες και γειτονίες του. Ειπαμε κοινα και καλα. Λαθος! Η βασικη αρχη της
καταπιεσης ειναι η ενοχη. Και ο μεγαλος δυτικος γεναρχης, εχει μπολικη απο αυτη. Σχεδον καθε μεγαλη
ιδεολογικη, τεχνολογικη και ουτω καθεξης, αλλαγη στον κοσμο που διοικει ο δυτικος κρυβει κι απο
λιγη. Το ενοχικο συνδρομο του λευκου δεν εχει σταματημο και η λογικη χανεται μεσα σε αυτη του την
προσπαθεια να αλλαξει τα πεπραγμενα για να ειναι ολοι γενικα, κοινα, καλα! Η ιδεα και μονο της
αλλαγης των συνθηκων διαβιωσης, ειτε αυτες ειναι η πλουτοκρατεια, ειτε η γεωμορφια, ειτε η
κυριαρχια, ειτε, πολυ περισσοτερο, το κλιμα, σε συνδυασμο παντα με το τεραστιο εγω και την σταθερη
πεποιθηση οτι ο πλανητης μπορει να αλλαξει απο την απειροελαχιστη ύπαρξή του, ο ανθρωπος νοιωθει
ενοχος. Και καθε φορα που καποιος νοιωθει ενοχος, τρομοκρατειται. Και αυτο αγαπητοι, φερνει μονο
κακο...ή και ηλιθιοτητα. Oi κλιματικες αλλαγες ειναι βασανο δεκαετιων τωρα, για κοινους και μη ανδρες,
και για να μην κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας, ειναι και το θεμα του αρθρου σημερα. Πισω στα
μακρινα και τιμημενα 70s, ακομη, τοτε που η γη ητανε παρθενα, χωρις βγαλμενα φρυδια και fake
πλατινε μαλλι, ξεκινησε να γενναται το ερωτημα αν τελικα η καυση ορυκτων καυσιμων θα εχει,
μακροχρονια, επιπτωσεις στο κλιμα.Και καπου αναμεσα στο πρωτο-εμφανιζομενο acid, τις
αντιπολεμικες διαδηλωσεις και την βαρια φιλοσοφια γεννηθηκε η οικολογια, το πρωτο πνευματικο
παιδι των,τοτε, χιππιδων και νυν αγυρτηδων πολιτικων και πασης φυσεως πνευματικων (sic)..διποδων.
Η αληθεια είναι πως οσο η επιστημονικη κοινοτητα επαιζε το ρολο της και μεχρι ένα βαθμο ασχολουταν
σημαντικα με τη βελτιωση της τεχνολογιας για τη βελτιωση της ζωης μας, τα πραγματα πηγαιναν καλα
και θα μπορουσε κανεις να πει ότι, θα βλεπαμε το μελλον να διαγραφεται λαμπρο. Και αυτό ειναι το
strike two! Ενα από τα κυρια γνωρισματα των ανθρωποειδων, την εξουσια εχοντα, είναι η ελλειψη
ακοης. Ναι κι όμως, μεσα σε όλα τα καλα, που πολύ επιμελως κρυβουν, τα παιδια των λουλουδιων με
τα κουστουμια, στερουνται ακοης ή καλυτερα ικανοτητας ακροασης της κοινης (να τη παλι αυτή η
καταραμενη λεξη) λογικης. Ψαχνοντας απεγνωσμενα για νεα μεσα ελεγχου πληθυσμου, βρηκαν στο
αυτοκινητο, με την ευρεια αποδοχη του από το αμεσο ψηφοφορικο κοινο και το τεραστιο μελλοντικο
potential του τοτε νεου τροχοφορου trend, το νέο τους οπλο. Και καθως τα ειδη εξελισσονται, κατα τον
Δαρβινο, η εξελιξη αυτη τη φορα δεν αφησε απ’εξω κανενα ειδος, ουτε καν την προπαγανδα. Το
αυτοκινητο ειναι ενα ευρεως αγαπητο αντικειμενο ιδιοκτησιας και ακομη πιο ευρεως
χρησιμοποιουμενο gadget, οσο τα χρονια περνανε. Στα λατρεμενα 60’s εγινε συμβολο της ειρηνης και
της διαλλακτικοτητας, οπως το Beatle της VW, στα 70’s εγινε συμβολο της επαναστασης ή και της
γοητειας, ποιος αλλωστε δε λατρεψε τα Mini στο Italian Job ή δεν λαχταρησε μια βολτα με την DB5 του
James Bond, ενω στα 80’s εγινε συμβολο της ευημεριας και υποχειριο αεριτζηδων μανατζεραδων και
απλα το προσπερναμε, ενω και μεχρι την εποχη μας συνεχισαν να παιζουν το ρολο τους στην
διαμορφωση της παγκοσμιας κοινης γνωμης. Ειναι ,επισης , κοινο μυστικο οτι, εαν καποιος θελει να
αλλαξει κατι στην καθημερινοτητα του πολιτη, αρκει μονο να αλλαξει ενα, αντιστοιχα, καθημερινης
χρησης αντικειμενο. Για οσους δεν επιασαν το υπονουμενο, ειναι πολυ ευκολο να αλλαξεις την
καθημερινοτητα καποιου επεμβαινοντας στο καθημερινο μεσο μεταφορας του. Ανεφερα
προηγουμενως την επιστημονικη κοινοτητα αλλα την αφησα στην ακρη. Σημερα, στα πρωτα βηματα
του νεου millennium, και ενώ ολοι κλαινε, οδυρωνται και συνεδριαζουν ανελλιπως, συμφωνα με
μελετες, φαινεται ξεκαθαρα ότι υπαρχει μεν προβλημα αλλα όχι απαραιτητα τοσο μεγαλο, ουτε τοσο
παγκοσμιο και επουδενι λογο, η αιτια του δεν ειναι η «ατομικη» καυση ορυκτων καυσιμων. Εξηγηση:
παρα το τεραστιο πληθος των ιδιωτικης χρησης τροχοφορων και πιθανον λογω του, εξισου, τεραστιου
πληθους πρασινων ηλιθιοτητων, τα ΙΧ και ελαφρα εμπορικα οχηματα, όπως τα ονομαζουν οι φοστηρες,
συνεισφερουν στο 9% του συνολικου προβληματος ενώ για παραδειγμα η παραγωγη ηλεκτρικης
ενεργειας συνεισφερει στο σχεδον 40% και μαζι με, την πασης φυσεως, βιομηχανικη δραστηριοτητα
στο σχεδον 80% της παγκοσμιας εκλεισης CO2. Επισης, θα πρεπει να αναφερουμε οτι ως προβλημα
λαμβανουμε το ανθρωπογενες φαινομενο του θερμοκηπιου και οχι τον κυκλο του διοξειδιου του
ανθρακα, ενα καθημερινο αλισβερισι που γινεται στη φυση. Ακομα μεγαλυτερο ενδιαφερον
παρουσιαζει το γεγονος οτι παροτι χοντρικα το προβλημα των αεριων του θερμοκηπιου επικεντρωνεται
στην ενεργεια και τη βιομηχανικη δραστηριοτητα, ενας αλλος τομεας που παραγει, μεταξυ αλλων πολυ
πιο τοξικων ρυπων, και CO2 ειναι η αγροτικη δραστηριοτητα. Επισης, η καυση ή και αλλοιωση της
βιομαζας, η μειωση και καυση των δασων, οι μη επιγειες διεθνεις μεταφορες, ακομη και η διυλιση
συνεισφερουν στην διογκωση του προβληματος των αεριων του θερμοκηπιου. Για του λογου το
αληθες, η επιστημονικη κοινοτητα, περισσοτερο κρουει τον κωδωνα του κινδυνου για τεσσερεις
λογους, πρωτον, γιατι μετρα πολλα παραπανω απο το διοξειδιο του ανθρακα και μαλιστα πολλοι
θεωρουν οτι θα πρεπε να επεκταθει η ευαισθησια των ιθυνοντων και περα απο αυτο, δευτερον, γιατι το
προβλημα ειναι περισσοτερο τοπικο παρα συνολικο, δηλαδη, οτι συγκεκριμενες περιοχες πληττονται
απο την ανοδο της θερμοκρασιας και ολα τα συμπαρασυροντα της και οχι ολος ο πλανητης (αλλα απ’οτι
φαινεται ειναι περιοχες αυξημενης σημασιας), τριτον, επειδη τιθεται θεμα προσαρμογης ειτε των
φυσικων συστηματων ειτε και των εμβιων οντων στις νεες συνθηκες ζωης (δεν μπορεις να
καλλιεργησεις καλαμποκια στο Texas αν ασχολεισαι καθε μηνα με το πως θα ονομαζεις τον τυφωνα,
ουτε να ψαρεψεις στην Ινδονησια αν εχει πιο πολυ μολυβδο η θαλασσα απο τα κοιτασματα της
Σιβηριας και ουτω καθ’εξης) και τεταρτον, επειδη πολυ απλα σχεδον καθε δραστηριοτητα του
ανθρωπου ειναι ρυπογονος με τον τροπο της και χρειαζεται πολυ σκεψη για να βρεθει μια λυση που θα
κρατησει παραπανω απο μια pop επιτυχια. Το θεμα βαθαινει αρκετα αν συνυπολογισουμε τους
κυκλους του πλανητη και τη γενικοτερη φυσικη του συμπαντος σε σημειο που καταληγει ειτε σε
παραδοξο, ειτε, πολυ χειροτερα, σε θρησκευμα και θεοκρατιες. Και τελος παντων, μετα από σχεδον 35
χρονια συζητησης μεταξυ των ανθρωπων της επιστημης αφου δεν εχει βγει καποιο ξεκαθαρο
συμπερασμα και ο κοσμος της επιστημης εχει μεινει μονο σε υποθεσεις και προσεγγισεις, το αφηνω
εδω, περισσοτερο σαν εισαγωγη και θα προσπαθησω να το συνδεσω με το θεμα της στηλης, τα
πολυαγαπημενα μας τετρα..τροχα. Αυτο θα γινει την επομενη εβδομαδα, παρεα με παραδειγματα και
ολιγον τι, χιουμορ...Μεχρι τοτε, καλες βολτες και προσοχη στους ψευτοπροσεκτικους που ενω δεν
μπορουν, οδηγουν υπο βροχη με 50km/h στην αριστερη και αποτελουν κινητα «εμποδια».




Featherweight

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Μμμμμ... Μυρίζομαι εκλογές!

 Και σαν να μην μας έφταναν όλα μαθαίνω την προηγούμενη εβδομάδα ότι σήμερα στην διακαναλική συνέντευξη του ο κανακάρης μας (φτου φτου μην τον ματιάξω), μας ετοιμάζει ανακοίνωση φουρτουνα για νέες εκλογές! Κι όμως το θυμάμαι σαν να 'ταν πέρυσι όταν είχε γίνει κάτι τέτοιο... Για μισό λεπτό! Μα ήταν πέρυσι όταν έγινε! Ε λοιπόν σε αυτη την χώρα αδυνατώ να καταλάβω τον όλο ρόλο του συντάγματος! Ποιος ο σκοπός του να έχουμε νόμους και κανονισμούς αν είναι να μην τηρούνται από κανέναν, ούτε καν από τους ίδιους τους ανθρώπους που τους θεσπίζουν.

Άκουσα και για την δυνατή φράση του πρωθυπουργού, το "Ως εδώ και μην παρ έκει" που το είπε με τόσο πνεύμα ως άλλος Μεταξάς με το μεγάλο του ΟΧΙ. Ξέχασε κάποιος να του πει βέβαια ότι και να ήθελε να πει "και απο δω κι άλλο έχει" μάλλον θα έπρεπε να αρχίσει να βάζει και αγγούρια κάπου αλλού γιατί σε μας δεν χωράνε άλλα.

Διαβάζω τώρα πως έστειλε και 16 βουλευτές στην Γερμανία για να συναντήσουν τον επίτιμο κ. Χριστοφοράκο και να των ρωτήσουν για τον αν λάδωσε τα κόμματα τόσα χρόνια. Μα συγγνώμη κύριέ μου αλλά εσείς που παινέψατε τόσο περίτεχνα την χώρα μας με την δήλωση σας στους Financial Times στις 10.10.2009 δεν έιπατε  "ανέλαβα να διοικήσω μια χώρα που είναι διεφθαρμένη από το Α-Ω"; Άρα λοιπόν γιατί οι πολιτικοί μας να μην έιναι διεφθαρμένοι και να λαδώνονται συμπεριλαμβανομένου και του κόμματος σας; Συνεπώς πάλι πληρωμένες διακοπές σε σουίτες στη Γερμανία για τους βουλευτές μας βλέπω, που θα γυρίσουν ανανεωμένοι και με άδεια χέρια!

Έτσι λοιπόν μέτα απ' όλα αυτά έρχομαι κι ακούω για ενδεχόμενο εκλογών και δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να σηκωθώ να φύγω απ' αυτή την χώρα διότι τίποτα πλέον δεν λείτουργεί!

Άντε να δούμε τι θα ακούσουμε και σήμερα!

Καλή εβδομάδα σε όλους!


Κωνσταντίνος Μουράτης