Καλοκαιρι, τζιτζικια φωναζουν, τριζονια σε πρηζουν, ο κοσμος γδυνεται, η ξεγνοιασια και η ανεμελια παιρνουν τη θεση του αγχους, ολοι περνουν καλα και ο σημαντικοτερος λογος για ολα αυτα ειναι ο ηλιος. Ενα αλλο πραγμα για το οποιο ειναι υπευθυνος ο ηλιος ειναι το καθολα ενοχλητικο τσιριγμα των ελαστικων των αυτοκινητων αλλα και η ελλειψη προσφυσης. Για ολα υπαρχει ομως μια λογικη εξηγηση. Ο ηλιος και γενικοτερα τα αστρα στον συμπαν μας ειναι μια τεραστια παραδοξοτητα made in God, αφου η ακτινοβολια που θεωρητικα εκπεμπυν μονο ακτινοβολια δεν ειναι και επειδη προκαλει πολλα παραπανω απο αυτα που θα μπρουσε να προκαλεσει ενα ηλεκτρομαγνητικο κυμα. Long story short, η διεγερση που προκαλει η εκθεση στον ηλιο, στην ασφαλτο αλλα και τα ελαστικα ειναι καθολα αθεμιτη μεχρι και το σταδιο του καταστροφικου. Αν πιαναμε πρωτα την ασφαλτο, αυτη τρωει τα ελεη του Θεου καθε καλοκαιρι καθως πρεπει να αντεξει περαν απο τα συνηθη βαρη της (τα φορτια του βαρους των οχηματων, το ιδιομορφο της γεωμορφιας του ελληνικου υπεδαφους, τον διαφορετικο συντελεστη διαστολης των τσιμεντενιων μπαλωματων μεσα της και τις τσιγγουνιες οσον αφορα την υποδομη απο τους τρισμεγιστους Ελληνες εργολαβους/συντηρητες) επιπλεον, την εξατμιση της υγρασιας που μαζευει επειδη δεν ξενεριζει καλα οταν βρεχει, τη θερμοκρασιακη διαφορα μεταξυ εδαφους και υπεδαφους αλλα και το πολυ λογικο της διαφορετικης θερμοχωρητικοτητας των συστατικων της που εχει σαν ανομοιογενες μιγμα. Ετσι, πολυ συχνα αντιδρα ατσαλα, αφου η αλλοιωση της επιφανειας της και της συνολικης δομης της, προκαλει μειωση του συντελεστη τριβης με τα ελαστικα ενω εχει τα γνωστα αποτελεσματα κατα την οδηγηση. Ομως το θεμα ειναι ο θορυβος των ελαστικων και εδω υπαρχει μια ακομη καλυτερη εξηγηση. Τα ελαστικα οφειλουν τις ιδιοτητες τους στο γεγονος οτι ειναι...ελαστικα και επιπλεον οτι εχουν μικροτερη σκληροτητα απο τα περισσοτερα στερεα με τα οποια εφαπτονται και μπορουν να λιωσουν ελεγχομενα. Για να μην παμε μακρια το παραμυθι, ο κυριος λογος που παραγουν τον γνωστο θορυβο ειναι επειδη στην ουσια ολισθαινουν πανω στην μαλακωμενη ελληνικη ασφαλτο και εξαιτιας της ηδη αυξημενης απο την κυλιση θερμοκρασιας, ακουμπωντας πανω στην καυτη ασφαλτο δεν ειναι ποτε εντος του θερμοκρασιακου ευρους λειτουργιας τους, ενω ο υπερθερμασμενος, υπερδιογκωμενος αερας ειτε μενει εντος να ταλαιπωρει τζαμπα το ελαστικο, ειτε βρισκει διεξοδο στο περιβαλλον μεσα απο τη, με-σταγανη, βαλβιδα του. Τα δυο τελευταια, παρεα με το γεγονος οτι εχουμε πλευρικη προσφυση κυριως λογω των πλαϊνων των ελαστικων και της καταστασης του αεριου που αυτο περιεχει, μειωνουν την ευσταθεια του αυτοκινητου μας και δινουν αυτη τη λαστιχενια αισθηση οτι το αυτοκινητο κινειται πανω σε ζελε, οταν οδηγουμε κατα τους καλοκαιρινους μηνες. Αρα, οι συμβουλες ειναι πρωτον να μην μασαμε απο θορυβους και ασταθεια, ειναι κατι φυσιολογικο αλλα θελει προσοχη, δευτερον, να αλλαζουμε λαστιχα συχνα (maximum καθε 2 χρονια), τριτον, φυσικα, να μην παραταμε το αυτοκινητο εκτεθημενο στον καυτο ηλιο για ωρες και μετα να απορουμε γιατι χαλασε προωρα το ελαστικο μας και τεταρτο και πολυ σημαντικο, να ελεγχουμε την πιεση και τον ογκο του αεριου εντος του, γιατι αυτο ειναι που κρατα «ορθια» και τεντωμενα τα πλαϊνα του αρα και την προσφυση του στα forte της. Σπασικλας, over and out, καλες αποδρασεις και τα λεμε την αλλη εβδομαδα.
Με αγαπη,
Featherweight (featherweight@rouamat.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου