Αρχείο

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

The game is afoot: Age of Empireville




Συγχαρητήρια Microsoft, πήρες έναν τίτλο που τον σεβόντουσαν όλοι οι gamers , που έγραψε την δική του ιστορία στον χώρο των strategy και κατάφερες να το καταστρέψεις σε σημείο που μοιάζει με 4-5 facebook games ενωμένα.

Ας τα πάρουμε ένα ένα. Πρώτα το Games for Windows – Live platform. Κατέβασα λοιπόν τον installer, άρχισα την εγκατάσταση και αφού τελείωσε μου έβγαλε ένα μήνυμα ότι πρέπει να κατεβάσω ένα hotfix για τα Windows. Πατάω το link και με βγάζει σε μία σελίδα στα Ελληνικά που έχει οδηγίες πως να εγκαταστήσω το hotfix. Όλα καλά μόνο που ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ  hotfix για την ελληνική έκδοση και από ότι διάβασα δεν πρόκειται να βγει ποτέ. Η ίδια σελίδα υπήρχε σε άλλες τριάντα γλώσσες αλλά το hotfix ήταν διαθέσιμο σε 8. Για να πω την αλήθεια περίμενα κάτι τέτοιο από μια εταιρία που το λειτουργικό της χρειάζεται 37 hotfixes και 5 service packs για να λειτουργήσει κανονικά. Well played Microsoft έτσι θα ανταγωνιστείς το Steam.  Τελικά το εγκατέστησα σε διαφορετικό partition.

Έκανα login και άρχισα να παίζω το MMORPGRTS του Ηρακλή της Disney. Γιατί μόνο κάπως έτσι μπορώ να περιγράψω τα γραφικά. Βέβαια τα γραφικά είναι θέμα γούστου αλλά αυτό ΔΕΝ είναι Age of Empires.

Μετά μεταφέρθηκα στην Capital μου που αποτελεί την οντότητα σου στο παιχνίδι. Εκεί αναβαθμίζεις κτίρια, units, πουλάς και αγοράζεις αντικείμενα ή craftαρεις τα δικά σου. Για να το κάνεις αυτό πρέπει να βρεις recipes και blueprints από quests. Από quests; Αυτό ΔΕΝ είναι Age of Empires.

Τα quests θυμίζουν αρκετά τα πρώτα campaigns του Age of Empires και τα περισσότερα που έπαιξα ήταν τύπου “Φτιάξε 8 φάρμες” ή “Σκότωσε 6 enemy units”. Σε κάθε quest θα πρέπει να μαζεύεις πρώτες ύλες και να εκπαιδεύεις units αλλά μέχρι τώρα δεν χρειάστηκε να εκπαιδεύσω 100 knights για να κερδίσω. Βέβαια υπάρχει και η επιλογή “elite mode” για τους σκληροπυρηνικούς gamers που σκοπεύουν να ασχοληθούν σοβαρά με το παιχνίδι.



Αλλά το χειρότερο από όλα είναι το marketing model του παιχνιδιού. Ενώ σου προσφέρει αρκετές ώρες παιχνιδιού δωρεάν, για να παράγεις τα πιο δυνατά units ή της τελευταίες τεχνολογίες ενός πολιτισμού πρέπει να πληρώσεις. Όχι Microsoft, δεν φτιάχνεις έτσι ένα freemium παιχνίδι. Αφήνεις έναν-δύο πολιτισμούς εντελώς δωρεάν και πουλάς τους υπόλοιπους. Έτσι τουλάχιστον θα αποκτούσε νόημα το PvP του game.
Πρώτος και βασικότερος κανόνας από το βιβλίο μου “Making a PvP Game! For Dummies”: Όλοι οι παίκτες πρέπει να έχουν (εν δυνάμει) πρόσβαση στα διαφορετικά επίπεδα δύναμης χωρίς εξωτερικούς παράγοντες. Γιατί δεν είναι δυνατόν να με κερδίζει ένας παίκτης που δεν έχει παίξει ούτε το 1/3 από τις ώρες που έχω παίξει επειδή απλά πληρώνει.

Αν νοσταλγείτε τις ατελείωτες στρατιές knights,villagers να χτίζουν μανιωδώς το wall που έριξαν οι καταπέλτες καλύτερα να κάνετε install το Age of Empires 2.Αν πάλι εσείς και/ή ο πατέρας/θείος/μικρός αδερφός/ξάδερφος σας έχετε βαρεθεί τα παιχνίδια στο facebook και ψάχνετε κάτι για να περάσει η ώρα στην δουλειά ή στο σχολείο, τότε το Age of Empires αξίζει τον κόπο. Μόνο τότε.



Χαρίλαος Χυτάς
cchitas@rouamat.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου