Αρχείο

Κυριακή 24 Απριλίου 2011

One Gear, No Brakes...



Τι είναι το fix gear bike?


Ο πιο απλός τύπος ποδηλάτου και ο πιο παλιός λέγεται fix gear bike. Είναι ευρέως γνωστό στην Αμερική (ε ! που αλλού ) και στις μεγάλες πανεπιστημιουπόλεις ανά τον κόσμο. Το χρησιμοποιούν συχνά για delivery και δεν εννοώ πίτσες κτλ, εννοώ οικονομικά, δικηγορικά χαρτιά και έγγραφα μεγάλων εταιριών οι οποίες προσλαμβάνουν πορωμένους τυπάδες με ποδήλατα για γρήγορη μεταφορά. Το ποδήλατο αυτό έχει μόνο μια ταχύτητα “single speed” χωρίς ελεύθερο πεντάλ, δηλαδή κάθε φορά που κινείται το ποδήλατο κινούνται και τα πεντάλ. Αν βάλεις κόντρα θα κοκαλώσει η πίσω ρόδα! Αυτό στην αρχή έχει περίεργο feeling γιατί όλη έχουμε λίγο πολύ τη συνήθεια να μη κάνουμε πεντάλ σε μια κατηφόρα, όμως μετά από καιρό practice έχεις καλύτερο έλεγχο του ποδήλατου. Το ίδιο σύστημα έχουν και στη ποδηλασία, τα ποδήλατα στους αγώνες πίστας. Θα χρειαστεί 1-2 εβδομάδες μέχρι να εξοικειωθεί κάνεις πάνω σε ένα fixaki, τότε όμως θα έχει μια διαφορετική ποδηλατική εμπειρία.


Γιατί θα θέλατε ένα τόσο πολύ...?!


FunJoyFitnessFormArtFreedom είναι λέξεις που χαρακτηρίζουν την φάση fix bike. Πως; Είναι σχετικά απλό!
Είχε ο πάππους, ο μπαμπάς, ο θείος ή ο γείτονας ποδήλατο από τα νιάτα του; Το έχει στην αποθήκη ή στην αυλή και το τρώει ο ήλιος, η υγρασία και το βλέπεις σχεδόν καθημερινά και ούτε που του δίνεις σημασία; Μπροστά σου έχεις ένα τέλειο 
fix. Είτε είναι κουρσάκι είτε messenger δεν έχει σημασία. Από τη στιγμή που θα το πάρεις με λίγο μεράκι μπορείς να κάνεις το δικό σου fixaki όπως εσύ το θες. Το αποσυναρμολογείς σε πρώτη φάση ( ρόδες, σέλλες, παλουκόσελλα, λαιμοί, κτλ) και κρατάς μόνο το σκελετό “frame”. Ένα χέρι τρίψιμο, ένα χέρι αστάρι, βερνίκι και το χρώμα που σου αρέσει! Το μόνο που θέλεις είναι μεράκι και από λεφτά είναι σχετικά πολύ πιο οικονομική η όλη διαδικασία από το να αγοράσεις ένα καινούριο! Βεβαία το κόστος ανεβαίνει όσο του προσθέτεις καινούρια ανταλλακτικά! Αν κάποια ανταλλακτικά είναι κατεστραμμένα θα αλλαχτούν ( κασέτες, πεντάλ κτλ). Φρένα; Μπα! Στα fix το φρένο δεν είναι απαραίτητο καθώς το “brake less” δίνει το κάτι παραπάνω στο extreme feeling και κάτι λιγότερο στο συνολικό βάρος.

 Γιατί; Γιατί έτσι...! Κάθε fix bike είναι διαφορετικό και είναι μια προέκταση του εαυτού! Είναι ανάγκη προσωπικής έκφρασης πάνω στο ποδήλατο και ελευθερίας! Ότι χρώμα θες, ότι ζάντες θες (είτε 36 άρες είτε 18 είτε κοκάλινες ), ότι τιμόνι θες ( ταυράκι ή ισχίο ) και το “τσουλάς” όπως θες. Για αρχή αρκούν η άπλες βόλτες με το καινούριο σου fixaki μέχρι να εξοικειωθείς. Από τη στιγμή που δε σου φτάνουν η βόλτες... Χάχα!!! Eκεί αρχίζει το riding urban madness.

Τα tricks με το fix μοιάζουν πολύ με αυτά του bmx και trial! Είναι μια μίξη και των δυο που συνδυάζει τη δεξιοτεχνία των bmxαδων και την ισορροπία του trial. Πέρα από τα tricks οι ταχύτητες που φτάνει κανείς με ένα τέτοιο ποδήλατο είναι αρκετά μεγάλες σε σχέση με ένα mtb ένα bmx ή ένα dirt bike που το κάνει ακόμα πιο πορωτικό!  Βέβαια με τα ελληνικά δεδομένα, για τους streetaδες είναι κάπως δύσκολο και επικινδύνο εγχείρημα, έως αρκετά χωρίς ποδηλατόδρομους και τόσο μποτιλιάρισμα με ότι συνεπάγεται αυτό! 'Ομως μετά από λίγο καιρό θα βρεις το “δρόμο” σου και ένα  spot στο οποίο μπορείς να κάνεις practice με την παρέα ώρες ατελείωτες.

Το fix είναι άθληση, τέχνη, οικολογία, χαρά, ευχαρίστηση, ελευθερία! Ο John Balzar το 2005 έγγραψε για τους fixαδες στους TIMES Los Angeles “Call them maniacs, and chances are they will swell with pride.”...”Tell them that you just don't understand what the devil they're doing, and they'll talk your helmet right off.”

Ορίστε και ένα δείγμα για να πάρετε μία γεύση



Καλές γιορτές! Ride safe...!




Γιάννης Βασσάρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου