Αρχείο

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

The game is afoot:The coaching effect



Όλοι οι αθλητές που επιδιώκουν να φτάσουν σε επαγγελματικό επίπεδο έχουν ένα κοινό. Όλοι εμπιστεύονται έναν ή περισσότερους προπονητές που θα προσπαθήσουν με τη σειρά τους να αναδείξουν το ταλέντο του αθλητή, να επεκτείνουν τις φυσικές του ικανότητες και να τον μυήσουν στον αθλητικό τρόπο ζωής. Αλλά η δουλειά του προπονητή δεν σταματάει εκεί. Πρέπει να γνωρίζει τα όρια του αθλητή, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του, και να εφαρμόσει στρατηγικές βασισμένες πάνω σε αυτά. Επίσης πρέπει να είναι σε θέση να καταλάβει τις αδυναμίες και την στρατηγική του αντίπαλου παίκτη και να προσαρμόσει τις τακτικές του.

Το pattern recognition είναι ιδιαίτερα σημαντικό στα esports και αν και ο θεσμός του προπονητή δεν είναι εδραιωμένος στο χώρο, όσες ομάδες τον εφάρμοσαν είχαν ιδιαίτερη επιτυχία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ομάδα Pandemic, που στις αρχές του competitive World of Warcraft, έφερε μαζί τους έναν coach στο World Series of Video Games. Κυριάρχησαν στο τουρνουά και όλοι εντυπωσιάστηκαν από τον επαγγελματισμό της ομάδας.

Όπως και στα “παραδοσιακά” sport δεν απαραίτητο να έχει ο προπονητής άριστη φυσική κατάσταση έτσι και στα e-sports δεν είναι αναγκαίο να είναι ο καλύτερος στο micro-management. Ένας σωστός coach πρέπει να έχει σφαιρική γνώση και αντίληψη του παιχνιδιού. Πρέπει να βλέπει τα λάθη που κάνει η ομάδα του, να τα αναγνωρίσει και να δουλέψει πάνω σε αυτά ακριβώς όπως ο Hit0mi της ομάδας Check-Six στην DotA. Ήταν καλός παίκτης αλλά όχι ο καλύτερος. Υπήρχαν καλύτεροι farmers και καλύτεροι initiators. Αυτό που τον καθιέρωσε ως έναν κορυφαίο παίκτη ήταν οι ηγετικές του ικανότητες.

Αν και το coaching δεν έχει ωριμάσει στα e-sports, η Valve, εν αναμονή του DotA 2 έδωσε ένα πρώτο δείγμα του coaching που ετοιμάζει, μέσα από το Team Fortress 2.

Οι νέοι παίκτες μπορούν να δηλώσουν ότι θέλουν κάποιον να τους βοηθήσει και οι πιο έμπειροι μπορούν να δηλώσουν εθελοντές σε αυτό.
Βέβαια η ανάγκη για coaching είναι πολύ πιο σημαντική σε παιχνίδια στρατηγικής (RTS,MOBA) γιατί υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν τη διαφορά επιπέδου μεταξύ των παικτών.
Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί τα οφέλη των εθελοντών. Είναι όμως μια καλή εναλλακτική από το εχθρικό community και κυρίως είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για τα υπόλοιπα games. Ελπίζω το παράδειγμα της Valve να το ακολουθήσουν κι άλλοι…







Χαρίλαος Χυτάς 
cchitas@rouamat.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου