Αρχείο

Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2011

Κουβέντες του στροφαλοθαλάμου: I can see clearly now


Προ ημερων σε μια κουβεντα μου με τον Mr. Editor πανω στις κοινωνικες και οικονομικες συνθηκες της της Ελλαδας, μου εξεθεσε τις αποψεις του περι τουτου, κατα τις οποιες ολα αυτα που περναμε ειναι προσχεδιασμενα, προσυμφωνημενα και ενυπογραφα απο την μεγαλυτερη αρρωστια της Ελλαδος, απο καταβολης χρονου, τον εναν και μοναδικο Γεωργιο «Bonehead» Παπανδρεου. Δεν μου αρεσε, για να πω την αληθεια, η ιδεα οτι ετσι απλα ειμαστε μερος ενος σχεδιου που για καποιο λογο ηταν το ιδεατο και θα συνεφερε εστω και καποιον στον κοσμο αλλα η ελλειψη καφεϊνης και το καλο φαϊ εκεινη τη στιγμη αφησε τις λεξεις του editor απλα να πεσουν. Για πολυ καιρο τρωγομαι με τα ρουχα μου για το τι στο καλο συμβαινει με αυτον τον κοσμο και σε μια προσπαθεια να τα καταλαβω, μπλεχτηκα με διαφορα πραγματα, μεχρι που μπηκα και στη διαδικασια να τα δεχτω (πραγμα πρωτογνωρο για μενα) μπας και ενα closer inside look με κανει να τα κατανοησω. Ματαιος κοπος, το λεω απλα για οποιον προσπαθησει το ιδιο. Η φραση ομως του μικρου, πλην ομως σοφου και τεχνοκρατη, editor με εβαλε σε σκεψεις και κανα δυο καταστασεις με βαλανε στη θεση μου...

Oh, I love the smell of burned tire and gasoline in the morning… Στην κατακερματισμενη λογικη του μαρκετινγκ (απο την πολιτικη ξεκινησε αλλα με την οικονομια στα χερια τους αφησαν το πεπαλαιωμενο τουτο εργαλειο) , το πρωτο πραγμα που πρεπει να δωσεις στον απεναντι σου ειναι το ονειρο, η πιστη σε κατι μεγαλυτερο και ιδανικοτερο. Φερνοντας το στα μετρα των τετρατροχων, τι καλυτερο για να προωθησεις το προϊον σου, απο το να βλεπει ο οποιοσδηποτε υποψηφιος πελατης τις νικες να ερχονται η μια μετα την αλλη, απο ενα αγωνιστικο που μοιαζει (σε ελαχιστα και επουσιωση μεν αλλα αρκετα για να ξυπνησουν τη φαντασια) με το προσωπικο του μεσο και φερει το ιδιο ονομα ή διακριτικα? Οι αγωνες ειναι ισως ο ορθοτερος δρομος προς την προβολη (και αποθεωση μη σου πω) και εχει αποδειχτει απειρες φορες οτι το φιλοθεαμον αυτοκινητοφιλικο και μη κοινο, τσιμπαει απο τετοιους ειδους κινησεις. Ετσι, ιστορικα απο τη δεκαετια του ’30 με τα ασημενια βελη και τους συνοδηγους (και ενιοτε τους οδηγους) σε ρολο ερματος για τη μεταφορα βαρους (ναι κι ομως κρεμιοντουσαν σαν τσαμπια εξω απο τα αγωνιστικα, στις στροφες για επιτυχουν την πολυποθητη μεταφορα βαρους, που αδυνατουσε να κανει η αναρτηση, στους εσωτερικους τροχους για περισσοτερη προσφυση) μεχρι και την playstation εποχη των αρχων της νεας χιλιετιας και τα τρελα g’s (μιλαγανε τοτε για σχεδον 5 πλευρικα) στις στροφες του Hockenheim απο τον Schumacher και το τιμονι του των 15.000€ (η τιμη ειναι αληθινη και πανω απ’ολα δικιολογημενη γιατι μιλαμε για ενα τιμονι που τελει χρεη data logger, τηλεμετριας, αλλα και φυσικα χειριστηριου σε πραγματικο χρονο των παμπολων ηλεκτρονικων συστηματων των τοτε formulas, οπως το ενεργο διαφορικο, το συστημα ευσταθειας ή του mild booster για τις δυσκολες ωρες) , οι αγωνες αποτελεσαν την καλυτερη δικιολογια για να ανεχτεις την υποτυπωδη αναρτηση των γρηγορων, πολιτικων ομως, ασημενιων βελων της Mercedes-Benz ή το δυστροπο F1 ημιαυτοματο κιβωτιο των Ferrari ακομη και την μανια του πισω αξονα των Porsche να σε προσπερασει σε καθε στροφη.

Ellada ωρα μηδεν... Πηδωντας στο Ellada του σημερα και τον bonehead of the boneheads στο τιμονι, διαβαζα τις προαλλες τα αποτελεσματα της διαιρεσης με το μηδεν κατα το ετος 2010. Ο οικονομικος απολυταρχισμος, η αδιαλλαξια και ο κρετινισμος απο μεριας εξουσιας (περαν του σκοπου που θα αναλυθει παρακατω), εδειξαν συνολικη μειωση της ταξινομησης αυτοκινητων σχεδον κατα 47% σε σχεση με την ηδη πεσμενη αγορα του 2009 (παρα την αποσυρση, τη μειωμενη τιμη βενζινης και τους μηδενικους φορους ιδιοκτησιας εκεινης της εποχης). Το πιο ενδιαφερον για μενα ηταν οτι το 2010 εγινε μια φοβερη μετακινηση του αγοραστικου κοινου προς μικροτερες κατηγοριες μεγεθους
αφενος αλλα και κυβισμου/καταναλωσης αφετερου. Παρα τα πρασινοσοσιαλιστικα μετρα, περι διαφυλαξης του περιβαλλοντος για το μελλον (το γερμανικο, το γαλλικο ή το ελληνικο κυριε προεδρε της σοσιαλιστικης διεθνους?) και τα ποικιλα μετρα για νεες πιο καθαρες τεχνολογιες, ο μεσος Ελληνας τα ακουει ολα βερεσε και παει εκει οπου συμφερει στην τσεπη προτιμωντας μικρα και οσο γινεται λιγοτερο βενζινοβορα οχηματα, οχι για να καλυψει τις αναγκες του ή την ευαισθησια του για το μελλον αλλα για την οικονομικη του επιβιωση. Ενα αλλο πολυ ενδιαφερον στοιχειο ειναι οτι τα πρασινα αλογα του περιβαλλοντικου πολεμου της σοσιαλιστικης κυβερνηρσης ειναι καθ’ολα αβασιμα καθοτι μολις 6,2% των οχηματων που κυκλοφορουν σημερα ειναι μη καταλυτικα, βενζινοβορα θηρια 20ετιας και βαλε ενω η συντριπτικη πλειοψηφια των ελληνικων οχηματων (60%) ειναι Euro 3 και ανω, δηλαδη καινε βενζινη και βγαζουν νερο. Φυσικα δεν θα μιλησω για τα καθε λογης Euro 3, 4, 5, φτου και βγαινω που κυκλοφορουν πιεσωμενα, χωρις καταλυτη (για να μην μεινει κανενα κομματι των compressor maps ανεκμεταλλετο αλλα ουτε και κανενας των δημοσιων ΚΤΕΟ αλαδωτος ) τα οποια για  ο ελληνικο κρατος αποτελουν απλα ακομη ενα ματσο ευρω στο ταμειο του και οχι αντικειμενο στατιστικης μελετης. Παραταυτα το μελλον φαινεται καθαροτερο αν η αποσυρση (και φυσικα αν η δυσπιστια του αγοραστικου κοινου απεναντι της, μετα απο το τελευταιο φιασκο, φυγει) πετυχει και κυκλοφορησουν καθαροτερα και οικονομικοτερα οχηματα αλλα και προπαντος περισσοτερα, καθοτι, το 2010 ειχαμε αμελητεα μεταβολη (της ταξης του +0,7%) στον αριθμο οχηματων που κυκλοφορουν, ενω αναμενεται να προστεθουν 150-160 χιλιαδες παραπανω αυτοκινητα στους ελληνικους δρομους μεσα στο τρεχον ετος σε σχεση με τα περσινα 142 χιλιαδες.

Connect the dots… Πηδωντας ξανα σε αλλο, αλλα καθολου ασχετο, θεμα, ενα αλλο γεγονος ειναι η
αλλαγη κανονων στο WRC αλλα και η πιθανη αλλαγη στη Formula 1. Τα WRC δεχτηκαν μπολικη κριτικη τα τελευταια χρονια και σε αντιθεση με την F1, ο κοσμος πραγματικα γυρισε την πλατη του, οπως και οι ομαδες βεβαια, στο αθλημα και κατεληξε τα τελευταια 3 χρονια με δυο εργοστασιακες (και αλλες 2 ημιεργοστασιακες ) συμμετοχες και τους Γαλλους να τρεχουν μονοι τους και να μην κερδιζουν παντα. Η κατηγορια S2000 ηταν μια καλη αρχη αλλα δεν τραβηξε τον κοσμο που αναμενοταν ουτε απο αποψης θεατων αλλα ουτε και αγωνιζομενων/αγωνιστικων, οποτε το μεγαλο βημα επρεπε να γινει. Τα αγωνιστικα για το 2011 θα αλλαξουν αρδην ( τερμα τα περιπλοκα ηλεκτρονικα και τα ενεργα συστηματα μεταδοσης αλλα και οι 2λιτροι κινητηρες) μπαινοντας πιο πολυ στο κλιμα της εποχης, με κινητηρες 1,6 λιτρων, turbo, αμεσου ψεκασμου, μηχανικο κεντρικο διαφορικο και σειριακο χειροκινητο κιβωτιο, χαμηλοτερο βαρος (κατ’ελαχιστο 1200 kg σε σχεση με τα 1230 των περσινων κανονισμων) αλλα και μικροτερο κοστος εξελιξης, ενω απ΄οτι φαινεται, θα μπει και νεο αιμα στους αγωνες, οπως η MINI και η Fiat. Οσο για τη βασιλισσα τους μηχανοκινητου αθλητισμου F1, ενα εχω να πω, ο νεος προεδρος Todt, προτεινε να μπουν κινητηρες 1,6 λιτρων με turbo στα μονοθεσια και ελπιζω να εννοει τοτε που η Renault και η BMW εβγαζαν 1000ps/lt απο τα μικρα διαμαντακια τους αλλιως κλαφ’τα Χαραλαμπε, αφου θα βλεπουμε Prius με bodykit και μια θεση να τρεχουν. Που κολλαει η επικεφαλιδα θα μου πειτε? Κολλαει στο γεγονος οτι εδω και πολυ καιρο βγαινουν στην επιφανεια ολο και περισσοτεροι κινητηρες σαν αυτους που φαινεται οτι θα τρεξουν στα πρωταθληματα, ολο και περισσοτεροι κατασκευαστες παραγουν μοντελα με σπορ προσανατολισμο και αρκετο χωρο στο τουνελ μεταδοσης, ενω η BMW το πηγε πιο περα και εξελιξε για το Countryman μια αμιγως μηχανικη τετρακινηση με κεντρικο διαφορικο. Για να μην πω οτι φλομωσαμε απο καθε λογης τουρμπ@#&*ια ακομη και σε εκδοση τσεπης (Twinair αγαπη μου) για να προετοιμαστουμε για το υπερπιεσωμενο μελλον μας και να ξεχασουμε μια και καλη τις πρασινοσοσιαλιστικες χαζομαρες περι προστασιας του περιβαλλοντος μεσα στη σκοτωδυνη απο την τουρμποεπιταχυνση των νεων οικολογικων μετρων.

Εν κατακλειδι... Ο σκοπος του πρασινου, σοσιαλιστικου "δικτατορα" της Ελλαδος δεν ηταν αλλος απο το να ικανοποιησει τους αφεντες του (που του χαρισαν και πλακετα και λειαν συντομως κολαρο) και οχι η διασωση καποιου κομματιου της Ελλαδας. Ο Mr. Editor ηταν για ακομη μια φορα σωστος και κατω απο το πρισμα οσων αναφερθηκαν πιο πανω, νομιζω και καθ’ολα προφητικος για το μελλον μας, για να μην πω για την εικονα που συνοδευε το editorial της εβδομαδας. Εμεις λοιπον σαν καλοι καταναλωτες και θεατες της υλοποιησης του σχεδιου, ας περιμενουμε να δουμε τα καθεκαστα απο τις κινησεις της κυβερνησης Ευρωπαϊκης αλληλεγγυης του Παπανδρεου και το aftermath των κινησεων που εγιναν ολα αυτα τα χρονια προς αυτο το σκοπο.

Υ.Γ. : Πως ξερω οτι ο Λουκα ντι Μοντετζεμολο θα ειναι καλος σαν πολιτικος οταν αντικαταστησει τον Μπερλουσκονι στο τιμονι της Ιταλιας? Ειναι μεγαλομανταζερας, γονος αριστοκρατικης οικογενειας, οικογενειαρχης, εμπνεεται απο τους αντιπαλους, δεν εχει οραμα, ακολουθει τις τασεις της μοδας, δεν χαραζει δικη του πορεια, καταστρεφει δουλειες χρονων, κανει κινησεις που μονο ο ιδιος πιστευει οτι ειναι προς το συμφερον της επιχειρησης και πανω απ’ολα βγαζει τετρακινητες, υβριδικες, τετραθεσιες Ferrari που μοιαζουν με station wagon αλλα το κυριοτερο με την Porsche Panamera…



Featherweight

(featherweight@rouamat.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου