Αρχείο

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

The Geek Limbo: Aw come on Superman!





                Για κάποιο λόγο είμαι αρκετά αισιόδοξος για την καινούργια ταινία Superman με τίτλο "Man Of Steel". Βλέπετε, το ότι σκηνοθέτης είναι ο Zack Snyder (που θάψτε τον όσο θέλετε για τα σενάρια του, αλλά σαν σκηνοθέτης είναι απίστευτος) και ένας από τους σεναριογράφους είναι ο Christopher Nolan, μόνο θετικά μπορούν να σε προδιαθέσουν για την νέα τους εκδοχή στην ιστορία του Superman. Το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος όπως το Superman Returns του 2006, δηλαδή μία Superhero ταινία χωρίς δράση και να μην αναλωθούν εξηγώντας ακόμα μία φορά την προέλευση του Superman γιατί δεν υπάρχει κάποιος στη Γη που να μην την ξέρει. Υπάρχει και το Smallville για αυτό και μετράει 10 σεζόν. Αλλά χθες κυκλοφόρησε η επίσημη περίληψη του σεναρίου και μαντέψτε περί τίνος πρόκειται. Όχι σας παρακαλώ μαντέψτε. Θα κλείσω τα αυτιά μου και θα γυρίσω πλάτη μέχρι να το σκεφτείτε.

ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΑΡΞΙΑΚΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
               
                Εντάξει, ακόμα δεν έχουμε δει ούτε καρέ από την ταινία οπότε προφανώς και δε μπορούμε να κρίνουμε το αποτέλεσμα και στην τελική, μία από τις καλύτερες ταινίες του Nolan είναι το Batman Begins, η ιστορία προέλευσης ενός ακόμα χιλιοπαιγμένου ήρωα.  Αλλά όταν υπάρχει ακόμα και σειρά που προβάλλεται αυτή τη στιγμή σχετικά με αυτό το θέμα, πιστεύω ότι μπορούμε να αποφύγουμε τις συστάσεις και να πάμε κατευθείαν στο ψητό: μία ταινία Superman με εντυπωσιακά Snyder-ιστικα visuals και μία ιστορία και διαλόγους στο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει ο Nolan.  Πολλά ζητάμε; Ας ελπίσουμε όμως ότι το δίδυμο Snyder και Nolan δεν θα μας απογοητεύσουν.





Βαγγέλης Σωφρονάς
vsofronas@rouamat.com

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Η κουτσομπόλα μέσα μου: Κι όμως αληθεύει...!





Σοκ στο τηλεοπτικό κοινό, αλλά και γενικότερα στην γαλλική κοινή γνώμη έχει προκαλέσει η είδηση ότι ο 22χρονος Francois Xavier Leuridan, ο οποίος το 2009 συμμετείχε στο γαλλικό Big Brother, αυτοκτόνησε γιατί του έλειπε η δημοσιότητα που είχε μέσα από το ριάλιτι. Το τελευταίο διάστημα, ο Leuridan παρουσίαζε σημάδια κατάθλιψης, ενώ όπως λένε άτομα του στενού το περιβάλλοντος «μπορεί να ακούγεται ασύλληπτο, αλλά προσπαθούσε να συνηθίσει στο γεγονός ότι πλέον δεν είναι γνωστός και κανείς δεν ασχολείται μαζί του». Στην Γαλλία, το Big Brother έχει την ονομασία «Μυστική Ιστορία». Το μόνο στο οποίο διαφέρει από τα άλλα αντίστοιχα ριάλιτι είναι ο τίτλος. Ολοι οι υπόλοιποι συντελεστές και το concept της παραγωγής είναι πανομοιότυπα. Τους τελευταίους 18 μήνες αυτό που είχε καταφέρει ο Leuridan ήταν να βγάλει ένα cd single και να παρουσιάσει μία και μοναδική συλλογή ρούχων με την υπογραφή του. Και τα δύο εγχειρήματα, ωστόσο, στέφθηκαν από παταγώδη αποτυχία. Ετσι, ο παίκτης άρχισε να παρουσιάζει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Τελικά, ο νεαρός έπεσε μπροστά σε ένα αυτοκίνητο που περνούσε με μεγάλη ταχύτητα απ' το δρόμο βάζοντας τέλος στην ζωή του. Τα γαλλικά τηλεοπτικά δίκτυα, που γνωστοποίησαν το θέμα του θανάτου του, έφεραν και πάλι στην επιφάνεια το ζήτημα των υποψηφίων σε τέτοιου είδους σόου που «διψούν» τόσο πολύ για δημοσιότητα, που όταν αυτή αρχίζει να εκλείπει από την ζωή τους φθάνουν στο σημείο να θέλουν να δώσουν τέλος σε όλα. Ομάδα ψυχολόγων έχει ήδη σπεύσει στα μέλη της οικογένειάς του, τα οποία ακόμη αδυνατούν να πιστέψουν αυτό που τους συμβαίνει.




Πηνελόπη
penelope@rouamat.com


Κουβέντες του Στροφαλοθαλάμου: Γενικαί Επισκευαί



“KFBR 392”

MacGruber








Θα μου πεις πάλι ότι κόλλησα, στράβωσε το κεφάλι μου και ότι ασχολούμαι δίχως λόγο με μια κατάσταση που απλά δεν αλλάζει. Εδώ και μια εβδομάδα το σαραβαλάκι του Mr Editor είναι ακινητοποιημένο και παρά το ψευτο-rebuild που έφαγε δεν λέει να στρώσει. Για να μην αρχίσω τη γκρίνια κι επειδή ξυπνά μνήμες από μια μνημειώδους χαζομάρας περιπέτεια με την ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz που είχα προ πενταετίας και βάλε, θα αφιερώσω τις κουβέντες του στροφαλοθαλάμου αυτής της εβδομάδας στο θέμα επισκευή. Να δηλώσω εδώ ότι θα μιλήσω σαν ενημερωμένος καταναλωτής και όχι σαν ειδήμων της μηχανολογικής μουτζούρας ούτε σαν συνδικαλιστικό όργανο των ελλήνων μηχανικών.


On the vergeτου νέου millennium ίσως και πιο πριν η μεγάλη ζήτηση από την αγορά και η ανάγκη για πλήρη αυτοματοποίηση των γραμμών παραγωγής για σταθερή παρακολούθηση και αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών έφεραν στο προσκήνιο την τυποποίηση, ενώ η αλματώδης πρόοδος της μικροηλεκτρονικής έδωσε στον κατασκευαστικό τομέα τα ρομπότ.  Ήδη από τα 70’s φάνηκαν τα οφέλη της στοχευμένης χρήσης εξειδικευμένων εργαλειομηχανών στη συναρμολόγηση αυτοκινήτων, ενώ η πρωτοπόρα για τα ευρωπαϊκά δεδομένα Fiat στο τέλος της δεκαετίας του 1980 παρουσίασε τη σειρά κινητήρων FIRE (από το Fully Integrated Robotized Engine) στο τότε νέο Fiat Panda όπου πέραν από τη μνημειώδη αξιοπιστία τους ήταν αρκούντως φτηνοί και μπορούσαν να παραχθούν μαζικά δίχως, πέραν από το φυσιολογικό, διαφορές ανάλογα με την παρτίδα ή τον συναρμολογητή. Η εξάπλωση της αυτοματοποίησης στον κατασκευαστικό τομέα, αναμενόμενα, έφερε την αυτοματοποίηση και την τυποποίηση στους επισκευαστές. Και εδώ φίλοι είναι το clue της υπόθεσης.

Grease monkeyείναι το αντίστοιχο του δικού μας μουντζουρόγατου και χρησιμοποιείται είτε στην περίπτωση του μανιώδους με τη δουλειά μηχανικού και την αναμενόμενη βρωμιά της, είτε από την άλλη στην περίπτωση του ατζαμή/απρόσεκτου/τσαπατσούλη/κομπογιαννίτη της μηχανολογίας. Η έκφραση είναι αρκετά περιγραφική και σε μεγάλο βαθμό αληθινή αλλά όλα αυτά ίσχυαν μέχρι πρότινος. Προ τινός, όμως? Το αυτοκίνητο είναι μια εκ φύσεως βρωμιάρικη μηχανή και γι’αυτό όσο προχωρούν τα χρόνια ντύνεται με ένα σωρό εντυπωσιακά κουστούμια, πλαστικά καπάκια, γυαλισμένες λεπτομέρειες και λοιπά φρουρού κι αρώματα, για να κρύψει αυτή την εν γένει αδυναμία του σε λεκέδες που βγαίνουν με διαλυτικό, συρματόβουρτσα και που γενικά αν δε προσεχτούν την κατάλληλη στιγμή, μένουν ανεξίτηλοι. Παρολ’αυτά εξαιτίας των γραφομένων στην προηγούμενη παράγραφο αυτές οι καταστάσεις τείνουν να γίνουν ανάμνηση. Όμως είναι αυτός ο ορθός δρόμος προς την σωστή συντήρηση ενός αυτοκίνητου?

OBD, δια πάσα νόσο και πάσα μ*****… Το σύστημα On Board Diagnostics δεν είναι, προς Θεού, καινούργιο μαραφέτι και ήρθε για να εξυπηρετήσει πολύ συγκεκριμένους και αγαθούς σκοπούς. Αντί να γυρνάς όλο το αυτοκίνητο λύνοντας και δένοντας το 25 φορές για να βρεις τη λύση, κοτσάρεις στην εν λόγω διαγνωστική θύρα το διαβαστήρι και ο εγκέφαλος, που είναι συνδεδεμένος με όλα τα υποσυστήματα και τους εγκεφάλους-ελεγκτές τους, ενός σύγχρονου οχήματος σου χαφιεδώνει από το τι δεν δουλεύει σωστά μέχρι το που και το πότε μιας βλάβης. Έτσι ο εκάστοτε μηχανικός δεν χρειάζεται να εφαρμόζει την εις άτοπον απαγωγή για το ποιο ανταλλακτικό θέλει αντικατάσταση ενώ μπορεί να έχει το αυτοκίνητο έτοιμο σε μια μέρα και τον πελάτη ακόμη πιο έτοιμο να τον πληρώσει και να τον εμπιστευθεί με το όχημά του. Όμως τι γίνεται με τις ζημιές που δεν μπορεί να διαγνώσει ο εγκέφαλος, λάθη στον ίδιο τον εγκέφαλο, μηχανικά εξαρτήματα που δεν ελέγχονται αλλά απλά εποπτεύονται από τα ηλεκτρονικά? Μπορεί το 99% από τις ζημιές των σημερινών τελειοποιημένων μηχανών να μπορεί να διαγνωστεί από τους ηλεκτρονικούς κατασκόπους ή ακόμη καλύτερα να προληφθεί είτε από την κατασκευαστική τελειότητα είτε από το καθιερωμένο service που προτείνει η κατασκευάστρια εταιρεία, όμως όταν τα πράγματα σκουρύνουν ο μόνος δρόμος είναι η επιστροφή στις ρίζες.

Roots bloody rootsΜπορεί κάθε τρεις και μια η αυτοκινητοβιομηχανία να μας πασάρει κι από ένα νέο τεχνολογικό μαραφέτι ή κάποιο τρομακτικό τεχνολογικό breakthrough αλλά η αλήθεια είναι ότι οι μηχανολογικές αρχές στις οποίες βασίζονται τα αυτοκίνητα και δη οι κινητήρες τους είναι ίδιες με αυτές που πρωτοδιατυπώθηκαν 1,5 αιώνα πριν. Είναι κάτι σαν τον οικονομικό πόλεμο για τον οποίο μας ζαλίζει τα φρύδια ο Mr Editor τόσους μήνες τώρα, επειδή δεν βγήκαν όπλα και δε χύθηκε αίμα δεν πάει να πει ότι δεν έχει θύματα ούτε πολύ περισσότερο, ότι δεν γίνεται πόλεμος. Δηλαδή, επειδή φτάσαμε τα τελευταία 10 χρόνια να βλέπουμε φτερωτές από inconel, άμεσο ψεκασμό καυσίμου, πολλαπλές χαρτογραφήσεις, κεραμικά υλικά τριβής, carbon λεπτομέρειες δεν πάει να πει ότι είναι καινούργια, ούτε ριζοσπαστικά ούτε ότι διαφέρουν πολύ, όχι μόνο σαν σύλληψη αλλά και σαν εκτέλεση, από τις αρχικές εφαρμογές τους, απλά τώρα φτάσανε σε ένα σημείο όπου κάποιος μπορεί να τα εκμεταλλευτεί και να βγάλει λεφτά από αυτά. Εκεί που θέλω να καταλήξω τέλος πάντων, είναι ότι η πληθώρα των μηχανικών σήμερα είναι καθαρά παιδάκια, που κυκλοφορούν όλη μέρα με το διαγνωστικό στο χέρι , επισκευάζουν, τουλάχιστον, μεγάλο μονοψήφιο αριθμό αυτοκινήτων την ημέρα και γενικά κάνουν  αυτό που θα έκανε οποιοσδήποτε συνειδητοποιημένος επιχειρηματίας σήμερα για να μακροημερεύσει η δουλειά του. Όμως υπάρχουν πάντα αυτές οι μικρές λεπτομέρειες, που ξεχωρίζουν αν θέλετε τα αγόρια από τους άνδρες , που διαχωρίζουν τους καλούς από τους κακούς μηχανικούς, τους συνειδητοποιημένους και ενημερωμένους από αυτούς που απλά έμαθαν μια τέχνη και επιτρέψτε μου, αυτούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα του αυτοκινήτου από αυτούς που είναι γενικότερα στο ελεύθερο επάγγελμα. Είναι λεπτομέρειες όπως το να καθίσεις μια φορά πάνω από τον ανοικτό κινητήρα, να αφουγκραστείς τη λειτουργία του, να τον πιέσεις για να δεις σε ποια φάση κολλάει και γενικότερα να συμπεριφερθείς σαν μηχανολόγος και όχι σαν συνδρομητής του PC magazine.

Featherweighted worldΣε έναν ιδεατό κόσμο που το αυτοκίνητο δεν θα ήταν το κύριο μέσο πλουτισμού ολόκληρων κρατών, ούτε ο καλύτερος τρόπος οικονομικής διείσδυσης σε ξένα κράτη ή τροχός ανάπτυξης οικονομιών με εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους ανά τον πλανήτη αλλά από την άλλη και το κοινό στο οποίο αναφερόταν δεν ήταν αδιάφοροι χρήστες αλλά ενημερωμένοι, καλοδιαβασμένοι με σταθερές απόψεις καταναλωτές, ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά, όμως σε κάθε περίπτωση ακόμη και σήμερα καλά είναι αφενός οι επαγγελματίες του χώρου να καταλάβουν πού δραστηριοποιούνται και γιατί και αφετέρου οι πελάτες να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής συντήρησης του οχήματός τους και να αρχίσουν να ψάχνονται σε σχέση με το γιατί επιλέγουν τον τάδε συνεργάτη και πότε πρέπει να τον αλλάξουν. Κάτι τελευταίο, πολλοί δεν το σκέφτονται ποτέ έτσι αλλά είναι μια μεγάλη αλήθεια, η κατάσταση του οχήματός μας είναι συνυφασμένη με τη ζωή μας. Σκεφτείτε μόνο την ορμή που μαζεύει ένα μέσο supermini του τόννου, κινούμενο με 50km/h και τι δυνάμεις χρειάζονται για να το ελέγξεις ή αντίστοιχα τι καταπόνηση τρώνε τα υποσυστήματα που συνεργάζονται για την κίνησή του. Ένα κακός συντηρητής ή ένας αμελής ιδιοκτήτης ενός οχήματος, μπορεί να προκαλέσει από ένα μικρό ατύχημα μέχρι ένα θανατηφόρο (ακόμη το φυσάει και δεν κρυώνει η Toyota…), γι’αυτό ενημερωθείτε και ψαχτείτε. Καλές βόλτες, καλή εβδομάδα και επιτέλους αποκαλύφθηκε ποιος είχε το πρόβλημα, προς τα πού κινούνται οι σοσιαλιστές και ποιοι οι βαθύτεροι λόγοι της ύφεσης…




Featherweight (featherweight@rouamat.com)

Η κουτσομπόλα μέσα μου: Μην με παρεξηγείτε ένα απλό κόλλημα με τη Gaga είναι...




Αν νομίζατε ότι μετά το φόρεμα με τις μπριζόλες η Gaga δεν θα έβρισκε κάτι εξίσου σοκαριστικό, ορίστε η διάψευση: το clip του «You and I», που έκανε το ντεμπούτο του πριν από λίγες ώρες και ήδη συζητείται. Η Lady Gaga έβαλε νυφικό και παντρεύτηκε! Ο γάμος δεν είναι τίποτε άλλο από μία σκηνή του νέου της clip, όπου η τραγουδίστρια «μεταμορφώνεται» σε διάφορους χαρακτήρες, από γοργόνα μέχρι... αγόρι! Σύμφωνα με το concept, η τραγουδίστρια θέλει να μας δείξει πόσο βασανιστικό είναι να είσαι μακριά από το έτερον ήμισυ, το οποίο υποδύεται στο βίντεο ο σέξι Jo Calderone. Μπήκε , λοιπόν, η Gaga στην μπανιέρα ως γυμνόστηθη γοργόνα, έγινε ξανθιά επαρχιώτισσα, πόζαρε ως αντράκι που καπνίζει με νεύρα ένα τσιγάρο (κάτι σαν τον Prince φανταστείτε), ντύθηκε νυφούλα και... να σου το νέο της clip! Από το βίντεο δεν λείπουν τα γυμνά πλάνα, αλλά και οι πράξεις βίας. Το αξιοσημείωτο πάντως είναι αυτό που είχε αναφέρει και παλιότερα: για τις ανάγκες του clip, η Gaga διέσχισε όλες τις ΗΠΑ, από την Νέα Υόρκη μέχρι την Νεμπράσκα!





Πηνελόπη
penelope@rouamat.com


Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Η ντεμέκ μουσική γωνία: We’re jamming and jamming.




Που λέει και ο Bob Marley. Το jamming πρέπει να είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής ενός μουσικού. Είτε είναι η παρέα στο στούντιο, είτε στην παραλία η οπουδήποτε, ένα jam είναι πάντα ευπρόσδεκτο. Αλλά τι γίνεται όταν είσαι μόνος σου στο σπίτι και θέλεις να jam-άρεις? Worry not, my friends! The Internet is here!



Καλώς τους.

Πάμε να δούμε λοιπόν.

Pro Blues Jam Tracks.


Προσωπικά το αγαπημένο μου. Το site έχει 52 κομμάτια σε διαφορετικά στυλ blues πάνω στα οποία μπορείς να jam-άρεις με άνεση. Φυσικά δεν λείπει ποτέ η ταμπλατούρα με την πεντατονική κλίμακα. Είναι απλό και εύχρηστο. Θα το βρείτε εδω.

Guitar Backing Track.


Άλλο ένα υπέροχο site. Το συγκεκριμένο έχει μια τεράστια λίστα με γνωστά τραγούδια, χωρίς όμως τις κιθάρες. Οπότε ο χρήστης μπορεί να διαλέξει ένα κομμάτι (το crazy train είναι πολύ δημοφιλές) και να παίξει το κομμάτι στην κιθάρα, με τις δικές του αλλαγές και στυλ. Η λίστα είναι αρκετά μεγάλη με τραγούδια από Carlos Santana μέχρι Dethklok. Θα το βρείτε εδω.

Between the Licks: Jam corner.


Πιο εξειδικευμένο από τα προηγούμενα 2 site, το jam corner έχει backing tracks για συγκεκριμένες κλίμακες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να παιχτούν άλλες κλίμακες αλλά ότι το backing track είναι γραμμένο πάνω στην συγκεκριμένη κλίμακα. Funk, Blues, Rock και Jazz κομμάτια είναι έτοιμα να τα κατεβάσετε και να διασκεδάσετε. Θα το βρείτε εδω.


Αυτά για σήμερα. Καλά Jam-αρίσματα!




Άρης Μανωλίδης
amanolidis@rouamat.com

Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Editorial: Καιρός για δουλειά!




Το καλοκαίρι επίσημα τελειώνει σε δύο εβδομάδες και ήρθε ο καιρός για δουλειά και να σταματήσουμε τις διακοπές! …Συγγνώμη, πνίγηκα απλά στην διάρκεια που το έγραφα αυτό. Έτσι λοιπόν θα λέγαμε σε άλλες εποχές, αλλά δυστυχώς στις μέρες αυτό είναι ανέφικτο για δύο πολύ βασικούς λόγους. Πρώτον δεν υπάρχουν πλέον δουλειές για να επιστρέψουμε, 16,3% η ανεργία με 40% στους νέους και όλα αυτά με τον δείκτη της μίας ώρας την εβδομάδα. Δεύτερον δεν υπάρχουν λεφτά για διακοπές που σημαίνει ότι αρκούμαστε σε διασκέδαση τύπου homing.

Περίεργο βέβαια, αποτελεί το γεγονός ότι οι κ.κ. της Βουλής είναι αυτοί που είτε έλεγαν πιο παλιά την παραπάνω φράση, είτε τώρα επισημαίνουν πως τα κεφάλια κάτω και προχωράμε, πολύ παραπάνω δε που επισημαίνουν το πόσο πολύ κουράζονται αυτό το καλοκαίρι που η βουλή δεν έκλεισε για τρεις μήνες λες και είναι σχολείο, είναι η μοναδικοί που έκαναν τις άνετες διακοπές.  Επιπρόσθετα δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται να δουλεύει όλη μέρα ο πρωθυπουργός μας και παρ’ όλα αυτά να καταφέρνει να διατηρείται σαν τον Σταλόνε. Για να μην όμως αναλωνόμαστε σε μικρότητες θα περάσω σε πιο σημαντικά πράγματα.

Η πολιτική σκηνή έχει αρχίσει να με ανησυχεί δεδομένου ότι παρατηρώ μία πλήρη απουσία ενός συγκεκριμένου προσώπου. Ναι, του πρωθυπουργού εννοώ, αφού για όσους δεν το κατάλαβαν, από την στιγμή που διορίστηκε καινούργιος στρατηγός, η χώρα φαίνεται να διοικείται από αλλού. Χωρίς να υπονοώ ότι είναι κακό το ότι κυβερνά ανεπίσημα ο κ. Βενιζέλος, απλά θα προτιμούσα να είναι ξεκάθαρο, όχι μόνο προς την χώρα αλλά και προς τον κόσμο έξω, ποιος κρατάει τα ινία. Στο δια ταύτα, στις 22 Αυγούστου περιμένουμε την αγαπημένη μας τριάδα για να μας επανεξετάσει και αναμενόμενο είναι το ΥΠΟΙΚ να έχει πάρει φωτιά. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει για ακόμα μία φορά να καπελώσει την πλήρη απραγία, η ελληνική αντιπολίτευση να συμμεριστεί αυτή την νοοτροπία και όλοι μαζί να κάνουμε την τρόικα να πιστέψει πως πάμε καλά. Σύμφωνα με δηλώσεις από ΔΝΤ και ΕΕ δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην διεκπεραίωση του σχεδίου διάσωσης της Ελλάδας, αν φυσικά ακολουθηθούν όλα σωστά. Για το συγκεκριμένο θέμα είμαι λίγο επιφυλακτικός ως προς το τι ακριβώς θα γίνει εξ ου και ότι αποφεύγω για την ώρα να μιλήσω και να αναλύσω, μέχρις ότου γίνει ο «έλεγχος».

Ένα πολύ σημαντικό θέμα το οποίο είδα να προσπεράστηκε πολύ επιπόλαια αποτελεί η αύξηση του ΦΠΑ σε 23% σε αναψυκτικά κλπ. Σημαντικό θα μου πείτε γιατί; Επειδή ακριβώς αποτελούν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και πάνω σε αυτά στηρίζονται τα περισσότερα μαγαζιά διασκέδασης. Το σχέδιο αποσκοπεί στην συσσώρευση εσόδων ύψους 300 για το 2011 και 400 για το 2012 εκατομμυρίων ευρώ. Για όσους θεωρούν ότι το ποσό είναι φαινομενικά μεγάλο του διαψεύδω καθώς αποτελούν μία σταλιά. Από την άλλη θεωρείται ότι οι επιπτώσεις του μέτρου αυτού θα είναι αρκετά επίπονες. Αφού, αν το υπερβάλλον κόστος οι μαγαζάτορες το μετακυλήσουν στους καταναλωτές τότε ενδεχομένως να έχουν πτώση τζίρου (από την μειωμένη κατανάλωση) που πολύ πιθανό να οδηγήσει σε περικοπές σε προσωπικό σε προμήθειες σε νοίκια κλπ, ή στην περίπτωση που αποφασίσουν να το απορροφήσουν θα έχουν μειωμένα κέρδη κάτι που ενδεχομένως πάλι να οδηγήσει σε περικοπές προσωπικού κλπ. Γιατί τονίζω τόσο τις περικοπές προσωπικού; Παρ’ ότι το κόκκινο είναι ένα από τα χρώματα που αγαπώ, δεν έχει να κάνει με τις πολιτικές μου πεποιθήσεις… Είναι πάρα πολύ απλό, λιγότερο προσωπικό και λιγότερα κέρδη για τους μαγαζάτορες, θα επιφέρει μείωση στην  κατανάλωση από την μεριά και των δύο που ενδεχομένως (λόγω της οικονομικής αλυσίδας) να δημιουργήσει μία μικρή τρύπα κάπου αλλού. Επιπλέον, δεδομένου ότι κατά βάση το προσωπικό σε αυτές τις επιχειρήσεις αποτελείται από φοιτητές και νεαρά άτομα θα έχει μία σοβαρή επίπτωση στο οικογενειακό εισόδημα.

Δεύτερο θέμα που με χαροποίησε αυτή την φορά, αποτελεί η ανεπίσημη (ευελπιστώ πως σύντομα θα γίνει και η επίσημη) ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ ότι το ΦΠΑ για τα ακίνητα θα επιστρέψει στο 10% από 23% που είχε πάει, με σκοπό να δοθεί μία πνοή ανάπτυξης στην αγορά των ακινήτων μιας και πίσω από τον συγκεκριμένο χώρο στηρίζονται πάνω από χίλια επαγγέλματα. Θεωρητικά πάντα, αν αυτή η αλλαγή γίνει πριν να είναι πολύ αργά θα μπούμε και πάλι σε κάποιους υποτυπώδεις ρυθμούς ανάπτυξης. Εγώ πρέπει βέβαια να επιστήσω την προσοχή σας στο γεγονός ότι όλα αυτά έχουν βάση αν οι τράπεζες μπούνε στο παιχνίδι και επανεκκινήσουν  το σύστημα δανειοδότησης σε επιχειρήσεις, καθώς όσο και να επαναλαμβάνει την φράση του πρωθυπουργού ο κ. Βενιζέλος (αναφερόμενος στους πλούσιους πλοιοκτήτες και τους ανθρώπους του απόδημου ελληνισμού) λεφτά δεν υπάρχουν!

Τελευταίο και καλύτερο αποτελεί η κατάσταση, στην οποία έχει βρεθεί η Ευρώπη εν γένει. Τι εννοώ… Επί σειρά δύο ετών η Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως σάπια οικονομία (σωστά κατ’ εμέ) και υπαίτια για όλα τα κακά της Ευρώπης (εδώ διαφωνούμε). Μπαίνοντας πλέον στο προσκήνιο οι μεγάλες οικονομίες που πραγματικά απειλούν την υπόσταση του Ευρώ, ο κόσμος επιτέλους αντιλήφθηκε τι πραγματικά συμβαίνει. Πολύ παραπάνω με την μαμά Αμερική να προσπαθεί να ισορροπήσει και μέχρι πριν από δύο βδομάδες να σκέφτεται στάση πληρωμών, ομολογώ να πω πως νιώθω μία βαθιά ηθική ικανοποίηση. Αλλά φυσικά και η Γερμανία δεν μένει εκτός. Σήμερα διάβασα μία δήλωση του νομπελίστα οικονομολόγου, ότι η Γερμανία καλύτερα να βγει εκτός Ευρώ παρά κάποια από τις προβληματικές, καθώς η διάσωση της Ελλάδας αλλά και των υπόλοιπων «γουρουνιών» μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή της Γερμανικής οικονομίας. Τα συμπεράσματα δικά σας…

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Υ.Γ. Οι εφοριακοί θα κάνουν απεργία λόγω μείωσης μισθών. Οπότε ησυχάστε, δεν θα χρειαστεί να λαδώσετε και να σας εκβιάσουν για δύο 24ωρα.





Κωνσταντίνος Μουράτης
kmouratis@rouamat.com

Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

Five Plus One Elements: Για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφ. Νίκης





Εγώ δεν επέστρεψα ακόμα από τις διακοπές μου και απολαμβάνω τον βουνίσιο αέρα στα Πιέρια. Θα πάρω πολλές βαθιές ανάσες για να βουτήξω από βδομάδα στην πόλη. Θα πάρω το ποδήλατο μου και θα πάω για βόλτα  στη παραλία και ξαφνικά θα πεταχτεί ένας τύπος μέσα στον ποδηλατόδρομο κρατώντας μαλλί της γριάς, θα με δει, θα τρομάξει και θα με διαολοστείλει. Αυτό είναι ένα παράδειγμα για το τι συμβαίνει στους ποδηλατοδρόμους στη Θεσσαλονίκη.

  Το παρακάτω κείμενο είναι μια επιστολή από τους ποδηλάτες Θεσσαλονίκης προς τον Αντιδήμαρχο Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων κ. Ανδρέα Κουράκη που αφορά στη δημιουργία ποδηλατοδρόμου επί της αριστερής πλευράς της Λεωφ. Νίκης.


“Αγαπητέ κύριε Κουράκη,

  Θα θέλαμε καταρχήν να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη συμμετοχή σας στην Ημερίδα των Ποδηλατών Θεσσαλονίκης. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάσαμε ένα σχέδιο-πρόταση για την δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας, το οποίο και σκοπεύουμε να σας κοινοποιήσουμε στο άμεσο μέλλον με μία συνάντηση μαζί σας.

  Κατά την διάρκεια της ημερίδας, ανακοινώσατε προς μεγάλη μας χαρά την μεταφορά του ποδηλατοδρόμου της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα της Λεωφόρου Νίκης. Ωστόσο, σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, ο ποδηλατόδρομος θα τοποθετηθεί από την πλευρά των καταστημάτων (αριστερά) και όχι από την πλευρά της παραλίας όπως σας έχουμε ζητήσει σε προηγούμενη συνάντηση μας.

  Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας σε μερικά μόνο από τα προβλήματα που θα προκαλέσει αυτή η κίνηση:

• Μπορούμε να δούμε προφητικά και με σχετική ευκολία την εικόνα του ποδηλατοδρόμου στην αριστερή πλευρά του οδοστρώματος. Γνωρίζετε και εσείς ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων θα εξακολουθήσουν να παρκάρουν στον ποδηλατόδρομο, προκαλώντας εντάσεις και διαμάχες με τους ποδηλάτες που θα διεκδικούν την θέση και τον χώρο τους.

• Η αριστερή λωρίδα της Λ. Νίκης ως γνωστόν χρησιμοποιείται για φορτοεκφορτώσεις των καταστημάτων κάποιες συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, όποτε θα καταλαμβάνεται από τα οχήματα και νόμιμα. Οι ποδηλάτες σε κάθε περίπτωση θα είναι αναγκασμένοι να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς και να εκτίθενται σε έναν δρόμο σχετικά ταχείας κυκλοφορίας, ώστε να συνεχίσουν την πορεία τους στον ποδηλατόδρομο.

• Η ύπαρξη κάδων απορριμμάτων θα αποτελεί πρόβλημα και θα ανακόπτουν την συνέχεια του ποδηλατοδρομου, όπως ήδη συμβαίνει στο υπάρχον δίκτυο.

• Ένα σοβαρότατο ζήτημα που πρέπει να λάβετε υπόψη σας είναι η ασφάλεια κατά τη μετακίνηση των ποδηλατών: στην περίπτωση που τα οχήματα στρίβουν αριστερά προς τις κάθετες προς την Λ. Νίκης οδούς, θα ανακόπτουν την πορεία των ποδηλατών και θα προκύψει αυξημένη πιθανότητα για ατυχήματα.

• Οι φωτεινοί σηματοδότες θα ανακόπτουν την κίνηση των ποδηλατών που κινούνται στην αριστερή λωρίδα, καθώς θα ξεκινάει η διέλευση οχημάτων από τις κάθετες οδούς, ενώ στην περίπτωση που ο ποδηλατόδρομος τοποθετηθεί στα δεξιά, θα μπορούν να έχουν μία απρόσκοπτη μετακίνηση παραπλεύρως του κρασπέδου της παραλίας.

• Ένα κομβικό σημείο του νέου αυτού ποδηλατόδρομου θα είναι βεβαίως η σύνδεση του με τον ποδηλατόδρομο που έρχεται από τη νέα παραλία και τελειώνει στο ύψος του Λευκού Πύργου. Στο σημείο αυτό θα προκύπτουν προβλήματα συμφόρησης κατά την προσπάθεια των ποδηλατών να περάσουν στο απέναντι ρεύμα, προς την πλευρά των καταστημάτων, για να ενταχθούν και πάλι στον ποδηλατόδρομο. Αντιθέτως, πού πιο εύκολα και ομαλά θα συνδέονται από τον Λευκό Πύργο στον ποδηλατόδρομο που θα βρίσκεται παρακείμενα στην παραλία, χωρίς καμία κάθετη επαφή με τα διερχόμενα οχήματα και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε σήμανση.

  Αντίθετα, πιστεύουμε πως η μεταφορά του ποδηλατοδρόμου στην δεξιά λωρίδα, προς την πλευρά της παραλίας θα επιτύχει άμεσα:

• Συνεχή και απρόσκοπτη ροή μετακίνησης για τους ποδηλάτες.

• Στην περίπτωση που οι οδηγοί των ΙΧ δεν συμμορφωθούν στη νέα δομή της Λεωφόρου Νίκης και εξακολουθήσουν να παρκάρουν παράνομα στην αριστερή λωρίδα, είναι προφανές πως η απουσία ενός ρεύματος της λεωφόρου θα καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την κίνηση των αυτοκινήτων. Έτσι θα δημιουργηθούν συνθήκες αποτρεπτικές για την χρήση του αυτοκινήτου, γεγονός που αποτελεί και τον πυρήνα στο όραμα όλων μας για την δημιουργία ήπιας μετακίνησης στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

  Θεωρούμε επίσης πως ο όλος σχεδιασμός του ποδηλατόδρομου αυτού πρέπει να είναι ανάλογος με τις συνθήκες που έχουμε στους δρόμους μας. Αναλυτικότερα, είναι επιτακτική ανάγκη η μέριμνα από την πλευρά σας για:

• Τοποθέτηση φυσικών εμποδίων (παρτέρια, δενδρύλλια) ώστε να μην εισέρχονται τα αυτοκίνητα και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα στον ποδηλατόδρομο

• Ποδηλατόδρομο αμφίδρομης κυκλοφορίας ο οποίος να εφάπτεται με το κράσπεδο της παραλίας

• Φάρδος ποδηλατόδρομου τουλάχιστον 2,75μ (μία λωρίδα της λεωφόρου)

• Ειδική σήμανση και σηματοδότηση για ασφαλή και εύκολη μετακίνηση των ποδηλατών

• Δημιουργία εσοχών στάθμευσης ανά τακτές αποστάσεις, ώστε να μπορεί ένας ποδηλάτης να σταματήσει την κίνηση του, χωρίς να εμποδίζει την πορεία αυτών που ακολουθούν.”





  Εγώ θα ήθελα να αναφέρω την υπερβολικά ανέμελη συμπεριφορά των πεζών στην παραλία. Μου έχει τύχει πολλές φορές όταν είμαι με το ποδήλατο εντός ποδηλατοδρόμου να πετάγονται παιδικά καροτσάκια, παιδάκια αλλά και ενήλικες για να διασχίσουν το ποδηλατόδρομο, πράγμα ιδιαίτερα επικίνδυνο ΚΑΙ για τον ποδηλάτη. Βέβαια κατακρίνω και κάποιους ποδηλάτες, που από τη στιγμή που ο μόνος διαχωρισμός ποδηλατόδρομου και παραλίας είναι δύο κίτρινες  γραμμές, τρέχουν τόσο λες και βρίσκονται σε βελοδρόμιο. Οπότε πιστεύω ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες για μια όμορφη συνύπαρξη πεζού και ποδηλάτη πρέπει να συμβάλλουν  και οι δύο…




Γιάννης Βασσάρας
gvassaras@rouamat.com