Αρχείο

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

2010 fair well...

Κατ' αρχήν να πω Χρόνια Πολλά σε όλους σας και να έχουμε μια καλή χρονιά!!!
Πολλά ήταν αυτά που συνέβησαν φέτος και πολλά αυτά που θα συμβούν. Μιας και ο καθένας από εμάς αποτελεί μια ξεχωριστή προσωπικότητα και αντιλαμβάνεται την οποιαδήποτε αλλαγή διαφορετικά, από την δική του σκοπιά, θα ήθελα να διαβάσουμε κάτι από τον κάθε συντάκτη ξεχωριστά σχετικά με το 2010.

Κωνσταντίνος Μουράτης

Featherweight

Το 2010 ηταν μια χρονια επος! Απο την αυγη του μεχρι και τη ληξη του το συγκεκριμενο διακεκριμενο κομματι χρονου ταραξε νερα και εκοψε πισινους. Πηραμε μια προγευση απο φανταστικα πρωτοτυπα και ιδιατερα previews αλλα κρινοντας απο τα λιγοστα νεα μοντελα του ετους νομιζω οτι θα ειμαστε μια τυχερη γενια αυτοκινητοφιλων... Μια φραση που ταιριαζει αρκετα στην προκειμενη περιπτωση ειναι το “history in the making”. Και το λεω αυτο γιατι απλα οπως λενε και οι turner Bachman Overdrive “ακομη δεν ειδατε τιποτα” και τα καλυτερα ερχονται συμπληρωνω εγω. Βεβαια απο την αλλη οι συνθηκες ειναι τετοιες ωστε αν καποιος εχει τη θεληση μπορουν να γινουν θαυματα αλλα και κατακλυσμιαιες καταστροφες. Μπορει στο μελλον να δουμε απο εκπληκτικες κατασκευες που θα κλεβουν τη δοξα απο το δημιουργο τους στην ατυπη κοντρα του ποιος ειναι πιο τελειο κατασκευασμα ή και να μιλαμε για εκπληκτικες κατασκευες που μας ταραζαν τα μυαλα... παλια που ειχαμε μαλλια. Either way, παντως δεν θα στερεψουμε απο θεματα συζητησης και κρινοντας απο την προετοιμασια που εχει γινει απο την πλευρα των βιομηχανιων τα επομενα χρονια το μονο σιγουρο ειναι οτι θα δουμε καμποσα καινουργια. Το 2010 παντως μεχρι να καταλαβουμε που το πηγαινε ο κοσμος του αυτοκινητου μας αλλαξε τα φωτα και μιλαμε για proper ψυχολογικο mind fuck με δρακους με αιμορροϊδες και ιεριες με περιεργα γουστα στα χορταρικα και οχι χολυγουντιανες αηδιες του M. Night Shyamalan. Απο το υβριδικο 918 Spyder με τα 600+ αλογα του και την οικολογικη συνειδηση και την πολυαναμενομενη Aventador με τον νεο V12 και τα το πρωτοποριακο ISR κιβωτιο της (Independent Shifting Rod, που λενε οτι θα ειναι 2 φορες πιο γρηγορο απο οποιοδηποτε αντιστοιχο διπλου συμπλεκτη) μεχρι τα ταπεινα Twinair και TSI ολα στον κοσμο των τετρατροχων ηταν καταπληκτικα και αξιζουν μεχρι και το τελευταιο δεπτερολεπτο προσμονης μεχρι την ελευση τους. Το τελος της πρωτης δεκαετιας του νεου αιωνα ηταν λιγο επισοδειακο αλλα τουλαχιστον τελειωσε και οι βασεις για το μελλον μπηκαν, εμεις το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι να καθισουμε αναπαυτικα και να απολαυσουμε τη διαδρομη...

Καλη χρονια και καλες βολτες!

Βαγγέλης Σωφρονάς a.k.a. Τhe Geek Limbo

Το 2010 ήταν απο μία τις πιό μυστήριες χρονιές για τους gamers τα τελευταία χρόνια. Όχι πως δε βγήκαν καλά games, αλίμονο. Κάθε χρόνο βγαίνουν εξαιρετικές κυκλοφορίες, άλλες χρονιές περισσότερες και άλλες λιγότερες και όποιος διαφωνεί είναι κολλημένος στο παρελθόν και δεν έχει εξαιρέσεις, αφαιρέσεις, διαιρέσεις.Τι ήταν αυτό όμως που έκανε το 2010 ίσως λιγότερο δημιουργικό από άλλες χρονιές?

1)Πολλά sequels.
Ειλικρινά δε θυμάμαι άλλη χρονιά να μεσουρανούν τόσο sequels η έστω spin-offs κάποιων ήδη υπάρχοντων gaming franchises. Δε ξέρω άμα φταίει η οικονομική κρίση για το γεγονός οτι οι εταιρείες δεν επενδύουν σε τελείως καινούργια concepts και games, πράγμα πολυ πιθανόν, πάντως σαν gamer αισθάνθηκα οτι οι εταιρείες έχουν επαναπαυθεί με το ποια ονόματα είναι ήδη γνωστά στο ευρή κοινό. Μία ματιά στα top games της χρονιάς σε πολλα sites είναι αρκετή για να καταλάβετε τι εννοώ. Mass Effect 2, Starctaft 2, Uncharted 2, Halo Reach, Assassin's Creed 2, Call of Duty: Black Ops, Medal of Honour, Red Dead Redemption ήταν μερικές απτις σημαντικότερες κυκλοφορίες της χρονιάς. Ποιοτικότατες μεν, σε ασφαλή μονοπάτια δε. Θα μ' αρεζε να δω εταιρείες να ρισκάρουν με τελείως νέες ιδέες ακόμα και αν αυτές δε χαρούν τόσο την επιτυχία άλλως κυκλοφοριών. Έτσι προκύπτουν τα κρυμμένα διαμαντάκια άλλωστε.

2)Motion Control Gaming
Oh boy, here we go again...ρε Sony και Microsoft, οι καταναλωτές επέλεξαν τις κονσόλες σας γιατί ΔΕΝ είναι Wii. Το Wii έχει ένα πιό family friendly και party χαρακτήρα γι'αυτό και έχει και το ανάλογο target group. Ναι ρε fanboys μη φωνάζετε, υπάρχουν και hardcore games για το Wii, 5-6 games τουλάχιστον -αχαχούχα-. Το θέμα είναι οτι απ' την αρχή της ανάπτυξης του Wii και των παιχνιδιών του δώθηκε βάρος στην λειτουργικότητα και αξιοπιστία του motion control γιατί πάνω σ'αυτό βάσισε η Nintendo τη κονσόλα της. Δυστυχώς, μερικούς μήνες μετα την κυκλοφορία του PS Move και του Microsoft Kinect, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως δεν ικανοποιήθηκαν οι αναμενόμενες προσδοκίες. Παιχνίδια χωρίς φαντασία, τεχνικά προβλήματα και πολλά άλλα προβλήματα συνόδευσαν την έναρξη τους. Υπάρχουν ακόμα ελπίδες για το Kinect αλλά ελπίζω να μη ταϊσουν για πολύ ακόμα την αγορά με αποτυχημένες απόπειρες motion control gaming.

2010, άπειρα ευχαριστώ για τις 140 τουλάχιστον ώρες που πέρασα παίζοντας Mass Effect 2 (ξέρω, σας έχω πρήξει) και πόσες άλλες παίζοντας δεκάδες άλλες φοβερές κυκλοφορίες. 

Να' μαστε καλά να περνάμε καλά. Καλή χρονιά!

Πηνελόπη

Το 2010 ήταν μια χρονιά με μεγάλη κρίση, όχι μόνο οικονομική αλλά και lifestylική!Γάμοι,χωρισμοί, κερατώματα, γέννες, oscar κλπ. Όλα μαζί για ακόμα μια χρονιά μας έκαναν να έχουμε μια δικαιολογία για να σταθούμε μπροστά από μια τηλεόραση ή έναν υπολογιστή ψάχνοντας λεπτομέρειες πάνω σε αυτά τα θέματα. Εμένα προσωπικά μου φάνηκε μια συνηθισμένη χρονιά μόνο που φέτος καταλάβαμε περισσότερο πως όλοι σφάζονται για όλο και περισσότερη δημοσιότητα, όπως π.χ. η Beyonce ή η Gaga! Με λίγα λόγια κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια... αλλά εμείς ποτέ δεν βαριόμαστε! Έχουμε το κουτσομπολιό μέσα μας! Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο αριθμός των χωρισμών(π.χ.)έμεινε ίδιος μόνο που σε κάθε διαζύγιο έπεσαν λίγο τα λεφτά λόγω κρίσης, μην σκάτε όμως κρίση είναι και περνάει! Μια χρονιά ήταν αυτή, έχουμε ακόμα μπροστά μας ουυυυυ!
Καλή χρονιά σε όλους... όσοι είχατε μια ωραία χρονιά να είναι ίδια και αυτή που μας έρχεται, όσοι πάλι όχι σας εύχομαι τα καλύτερα και παντα με υγεία...

Κωνσταντίνος Μουράτης
Αχχχ, το 2010... Ήρθε κι έφυγε και μας μπήκε και μας βγήκε σαν εραστής (μέρες που είναι το τοποθετώ πιο κόσμια). Τολμώ να πω πως είναι μια χρονιά που πραγματικά στιγμάτισε την παγκόσμια ιστορία και ειδικά την Ελλάδα. Τόσες αλλαγές, τόσες δολοπλοκίες, εντάσεις, συμπλοκές και έρωτες και μίση. Δεν ξέρω τι να πρωτοπιάσω... Από την ανάληψη της κυβέρνησης του Πράσινου Ήλιου που μόνο φως δεν έφερε στην χώρα μας μέχρι την κατακρεούργηση του Ελληνισμού διεθνώς. Τις εκρηκτικές διαπραγματεύσεις για τα πυρηνικά εργοστάσια και όπλα μεταξύ Βόρειας Κορέας και υπόλοιπου κόσμου και την μεγαλύτερη θαλάσσια μόλυνση στην ιστορία με το κόλπου του Μεξικού... 
Αν λοιπόν πρέπει να πω τι είναι αυτό που μου έμεινε απ' το 2010, είναι η συνεχής προσπάθεια να κατηγορούμε άλλους για δικά μας λάθη και να ψάχνουμε αφορμές προκειμένου να πράξουμε όπως εμείς θέλουμε αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Θυμάμαι την κα. Μέρκελ να κατηγορεί επανειλημμένα την Ελλάδα για την κρίση και στην συνέχεια τον κ. Παπανδρέου να κατηγορεί την κρίση για την κατάντια της Ελλάδας. Θυμάμαι επίσης καλοφαγάδες να φοβούνται να παραδεχθούν τα λάθη τους και να δηλώνουν ότι όλοι μαζί τα φάγαμε...
Αν λοιπόν υπάρχει κάτι για το οποίο ελπίζω για το 2011 είναι το εξής: Είθε να γίνουμε πιο υπεύθυνοι και πιο λογικοί. Να ξυπνήσουμε, να δράσουμε και πάνω απ' όλα να γίνουμε πιο ανθρώπινοι. Τέλος εύχομαι όταν ο Σιρινάκης δηλώσει ότι έβγαλε ροζ DVD με διάσημη αυτή η διάσημη να το κάνει και να μην μας κοροϊδεύει! ;-p 
Ευχαριστώ το 2010 για τις αμέτρητες συγκινήσεις που μου χάρισε ως οικονομολόγο με τα spreads να ανεβοκατεβαίνουν και τα οικονομικοπολιτικά παρασκήνια να παίρνουν φωτιά. Εύχομαι σε όλους να έχουν μια καλή χρονιά και να μην δίνουν σημασία στα κανάλια. Τα χειρότερα έπονται λένε άλλα δεν πρέπει ποτέ και για κανένα λόγο να το βάζουμε κάτω. Ηθικόν ακμαιότατον και θα πάμε μπροστά. 

Καλή Χρονιά σε όλους από το RouaMat και σας ευχαριστούμε που μας διαβάζετε και μας στηρίζετε. Ελπίζουμε να σας κρατήσουμε παρέα και φέτος με τις στήλες μας.
Χαρούμενο 2011!



Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Στα πόσα σταματά να λειτουργεί???


Μετά από 84 χρόνια, δύο καθόλου επιτυχημένους γάμους,  τέσσερα  παιδιά και άπειρες γυναίκες ακόμα και στο ίδιο του το σπίτι ο Hugh Hefner δεν σταματά με τίποτα! Λέτε να φταίνε τα viagra?! Ποιος ξέρει καλύτερα από τον ίδιο! 
Η καινούργια γυναίκα που του έκλεψε την καρδιά είναι η 24χρονη Crystal Harris που ήταν playboy playmate του Δεκεμβρίου του 2009. Αφού μετά από τόσο καιρό επιτέλους βγήκε το διαζύγιό του με την δεύτερη γυναίκα του, που ανέφερε ότι κρατούσαν τον γάμο τους λόγω των παιδιών του, δεν έχασε ούτε στιγμή. 
Ο ρομαντικός Hef(όπως τον αποκαλεί η Crystal)σκέφτηκε να κάνει το δώρο που ονειρεύεται κάθε γυναίκα(ή τουλάχιστον αρκετές γυναίκες)σαν δώρο Χριστουγέννων στην καλή του, ένα δαχτυλίδι αρραβώνων. Η ίδια ξέσπασε σε κλάματα και φυσικά δεν μπορούσε να πει όχι στον γνωστό-πλούσιο-γυναικά Hef!
Ο γάμος δεν είναι γνωστό πότε έγινε. Το ζευγάρι το δημοσιοποίησε από το twitter που άλλαξαν την προσωπική τους κατάσταση ως παντρεμένοι και μετά από αυτό οι ειδήσεις πήραν φωτιά. 

Βίος ανθόσπαρτος βρε παιδιά και καλή χρονιά!!!



Πηνελόπη
penelope@rouamat.com

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

The Naughty list!



Έχουμε και λέμε... Η λίστα με τα άτακτα παιδιά για το 2010 περιλαμβάνει:

1) Δικηγόροι
2) Συμβολαιογράφοι
3) Μηχανικοί
4) Λογιστές
5) Αρχιτέκτονες....
..... Αρτοποιοί
Κτηματομεσίτες
Ιδιοκτήτες ταξί
Ιδιοκτήτες λεωφορείων και λιμουζινών...

Όπως βλέπετε η λίστα είναι αρκετά μεγάλη και θα έπρεπε να σας αφιερώσω πολλές γραμμές προκειμένου να αντιληφθείτε τι θα τραβήξει ο Αη-Βασίλης για να διαβάσει την λίστα με τα άτακτα παιδιά του μνημονίου που θα "τιμωρηθούν" με το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων από το 2011.

Η αλήθεια είναι πως η περίπτωση της Ελλάδας δεν σταματάει ποτέ να χάνει το ενδιαφέρον της μπροστά στα μάτια κάποιου που ασχολείται με την οικονομία. Άκουγα στα κεντρικά δελτία ειδήσεων κάθε μέρα από την αρχή της εβδομάδας τρελές δηλώσεις από προέδρους σωματείων οι οποίοι υπερασπίζονταν το δικαίωμα της κλειστής πόρτας σε όποιον ενδιαφέρεται να ενταχθεί στον χώρο τους. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι πολλές φορές το πιο δυνατό επιχείρημα τους ήταν το γεγονός ότι το επάγγελμα τους αποτελεί ένα από τα πιο ανοικτά στον κόσμο, όπως αυτό των φαρμακοποιών σύμφωνα με τον κ. Λουράντο, πρόεδρο φαρμακοιποιών Αττικής!  Αυτό βέβαια συνεπάγεται δύο πράγματα. Είτε θεωρούμαστε από τους κυρίους εκπροσώπους άνθρωποι με υπερβολικά χαμηλό δείκτη νοημοσύνης, είτε είμαστε στην πραγματικότητα. Δυστυχώς βέβαια, δεδομένων των συνθηκών, μου είναι κάπως δύσκολο να ξεχωρίσω την σωστή απάντηση, καθώς μόνο κάποιος διανοητικά περιορισμένων δυνατοτήτων άνθρωπος που διοικεί (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε) θα άφηνε επί δεκαετίες να λειτουργεί μία εταιρεία όπως ο ΟΑΣΑ με εργατικό κόστος να ανέρχεται στο 70% (ΟυΑου!!!) του τζίρου της.

Απ' όποια μεριά λοιπόν κι αν το κοιτάξει κάποιος επενδυτικά το ζήτημα, η επένδυση καθίσταται ασύμφορη. Πως να το κάνουμε?

Και για μιλήσω ποιο σοβαρά ας κοιτάξουμε τα στοιχεία που μας παραθέτει ο ΙΟΒΕ. Αν λοιπόν ανοίξουνε τα επαγγέλματα αυτά μέσα στην επόμενη τετραετία θα έχουμε ενίσχυση του ΑΕΠ γύρω στα 30 δις (ή 13,5 ποσοστιαίες μονάδες), αύξηση ιδιωτικών επενδύσεων κατά 12,4%, αύξηση της κατανάλωσης κατά 15,5% και τέλος ως συνέπεια των παραπάνω την μείωση των τιμών και κατ' επέκταση την μείωση του πληθωρισμού.

Αυτά όμως αποτελούν στοιχεία που ενδεχομένως λίγο πολύ πήρε το αυτί μας. Εγώ θα αναφέρω ενδεικτικά μία πολύ βασική κοινωνική προέκταση που έχει το θέμα που κανένας στα ΜΜΕ αλλά και γενικότερα δεν αναφέρει, ενδεχομένως επειδή δεν τον αγγίζει. Βλέπετε αυτό που στερούν κατά βάση τα κλειστά επαγγέλματα είναι το ξεκίνημα νέων στον χώρο. Για παράδειγμα ποιος ο λόγος να προτιμήσει κάποιος εμένα τον καινούργιο μηχανικό, δικηγόρο, λογιστή κλπ από κάποιον που βρίσκεται στον χώρο χρόνια αν δεν μπορώ να ρίξω την τιμή μου λόγω έλλειψης εμπειρίας; Οδηγούμαστε στο λογικό συμπέρασμα λοιπόν ότι οι "νεοσύλλεκτοι" θα πρέπει θέλοντας και μη να περιμένουν δουλεύοντας σε ένα γραφείο έμπειρου προτού ανοίξουν ένα δικό τους.

Συνοψίζοντας θα αναφέρω τα εξής. Η εν λόγω μεταρρύθμιση δεν είναι παράγωγο βλακείας αυτών που μας διοικούν ούτε και πρόκειται περί επιφοίτησης του πρωθυπουργού μας (ανάθεμα κι αν έκανε ποτέ κάτι σωστό για αυτή την χώρα εσκεμμένα). Παρ' όλα αυτά είναι ο πρώτος που το έκανε και έπρεπε να το κάνει. Δεν γίνεται να μιλάμε στον 21ο αιώνα για ελεύθερη αγορά και ανταγωνισμό όταν ακόμα υπάρχουν χαράτσια σε υπηρεσίες και κλάδοι που ορίζουν τις θέσεις τοποθέτησης καταστημάτων και περιθωρίων κέρδους. Καλά θα κάνουμε λοιπόν, φέτος μαζί με τα μελομακάρονα να χωνέψουμε και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων!

Μέχρι βέβαια να γίνουν αυτά πολλά έπονται κι εγώ λαχταρώ μεγάαααλους μισθούς. Γι' αυτό σκίζω τα πτυχία μου και πάω να βγάλω δίπλωμα για λεωφορείο. Άκουσα κάτι για παχυλούς μισθούς!

Καλές γιορτές!





Κωνσταντίνος Μουράτης
kmouratis@rouamat.com

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

The Geek Limbo: Christmas time is video games time!

Δε ξέρω για σας αλλά τα Χριστούγεννα πάντα σήμαιναν για μένα εκτός των άλλων: “VIDEOGAMESWITHFRIENDS”. Ναι, μία λέξη και caps lock. Πρέπει να τονίσω την αξία αυτού του θεσμού γιατί στην τελική video games= good old fashioned fun, πράγμα που πολλοί fanboys, developers και γενικά κόσμος φαίνεται να το ξεχνάει. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο fun (πιο ξενέρωτη λέξη την άλλη φορά) από co-op games, mutliplayer games δηλαδή που δε χρειάζεσαι internet για να παίξεις με άλλους, αλλά μερικά εξτρά χειριστήρια για τους φίλους σου. Πρόσφατα έπεσε στην υπόληψη μου το εξής site-διαμαντάκι http://www.co-optimus.com/. Σ' αυτό το site μπορείτε να βρείτε λίστες με τόσο offline όσο και online co-op games για όλες τις πλατφόρμες και όλα τα γούστα. Τσεκάρετε το, θα πάρετε μερικές πολύ καλές ιδέες για το ποια games θα λιώσετε με την παρέα σας αυτές τις διακοπές.
Μιας που το φερε η κουβέντα, ορίστε μερικά απ' τα αγαπημένα μου co-op games για το pc:

1)Lord of the Rings: Return Of The King
Το συγκεκριμένο game το χω συνδυάσει και με Χριστούγεννα καθώς από τότε που βγήκε το 2003 σχεδόν κάθε περίοδο Χριστουγέννων το ρίχνω ένα re-install. Action game, αρκετά γραμμικό και μια τυπική ανάπτυξη χαρακτήρων, σας επιτρέπει να ξαναζήσετε τις επικές μάχες απ το 3ο μέρος της τριλογίας Lord of the Rings διαλέγοντας, ανάλογα με τη μάχη, χαρακτήρες απτην ταινία. Απλά πράγματα, χώνεσαι και σφαγιάζεις ορδές από goblins, orcs, trolls και άλλες ομορφιές.

2)Marvel Ultimate Alliance
Παιχνιδάρα απ τις λίγες. Action-RPG που περιέχει μεγάλο roster της Marvel, και όχι μόνο τις κλασσικές ομάδες υπερηρώων. Το σενάριο είναι αξιοπρεπές αλλα όχι τόσο αξιομνημόνευτο, υπάρχει όμως ένα έντονο άρωμα old school arcade παιχνιδιού που σε συνδυασμό με τις super εφετζίδικες κινήσεις των ηρώων και το αρκετά smooth gameplay, εγγυάται μπόλικες ώρες ξύλου και διασκέδασης.


3)Trine
Side scroller Platform-RPG, ιδιαίτερα εθιστικό gameplay και 3 χαρακτήρες (mage, rogue και warrior) με τελείως διαφορετικό τρόπο παιξίματος. Ξέρω δεν ακούγεται κάτι πρωτότυπο αλλά απ τα πρώτα λεπτά παιχνιδιού, ο τρόπος που πρέπει όλοι οι χαρακτήρες να συνδυάσουν τις κινήσεις τους για να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο σας υπόσχομαι ότι θα σας καθηλώσει. Καλά δεν σας υπόσχομαι κιόλας, μπορεί να 'στε και τίποτα ξενέρωτοι.


Bonus Entry - Sonic & Sega All-Star Racing
Το ξέρω, δεν είναι ακριβώς co-op game, αλλά το να παίζεις έως 4 άτομα σε split screen ένα racing game στο στιλ του Mario Kart και Crash Team Racing είναι μια ιδιαίτερα δελεαστική ιδέα, όχι? Και η Sega έχει πολύ πιο cool χαρακτήρες απ τη Nintendo και τη Sony. Lalalalalala I'm not listening!!





Βαγγέλης Σωφρονάς
vsofronas@rouamat.com

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Gaga kills Santa...!

H Lady Gaga έκανε ένα κακό για τις διακοπές κατά τη διάρκεια μιας από τις στάσεις του Λονδίνου της παγκόσμιας περιοδείας της Monster Ball(Δεκ 16).H τραγουδιστρια χαιρετισε τους θαυμαστές της στην πρώτη σειρά, όταν βρήκε μια κούκλα Santa ριγμένη στη σκηνή. «Μου αρέσουν τα Χριστούγεννα», παραδέχτηκε, ενώ κρατούσε την κούκλα », αλλά για όσους από εσάς αισθάνονται μοναξιά αυτά τα Χριστούγεννα ..."και στη συνέχεια η Gaga έβγαλε κομμάτι από το κεφάλι της κούκλας.Και σαν να μην ήταν αρκετά σκληρή, που συνέτριψε το υπόλοιπο μέρος της κούκλας με το ψηλό τακούνι της, φωνάζοντας, "Μισώ τις διακοπές! Είμαι μόνη και δυστυχισμένη,γ** χαζέ βασιλιά,κομμάτι παιχνιδιού!"
Poor Santa...





Πηνελόπη
penelope@rouamat.com

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

The Nightmare before, on and after Christmas...

The cause… Ορμωμενος απο ενα ατυχες γεγονος, που ευτυχως δεν στοιχισε σε αιμα αλλα σε
σιδερα και απο την, ελπιζω οχι, ολοκληρωτικη καταστροφη του αγαπημενου μου οχηματος
θα ηθελα αυτη την εβδομαδα να μιλησoυμε για την οδικη ασφαλεια. Και φυσικα οχι σαν
δευτεροκλασατοι τουρμπομπατσοι ή υπουργοι της οδικης ασχετοσυνης και ανασφαλειας,
αλλα με το μοναδικο τροπο που αυτη η στηλη σχολιαζει τα πραγματα.
Christmas is coming to town… Along with massacre, πρεπει να προσθεσω. Κακα τα ψεματα σε καθε
μεγαλη εξοδο εκδρομεων, οπως ονομαζουν το φαινομενο τα τηλεανδρεικελα, η ασφαλτος
ανα την επικρατεια αλλαζει χρωμα και τα φαναρτζιδικα πιανουν δουλεια. Ειδικα μεγαλες
γιορτες οπως τα Χριστουγεννα που ο καθενας θελει να ξεσκασει, να δει την μανα ή και να
κυνηγησει γκνου, οι δρομοι κατακλυζονται απο βαρυφορτωμενα οχηματα παντος τυπου
που ξεχυνονται προς αναζητηση περισσοτερου Ιησου για την ανοιχτη πορτα της καρδιας
τους.
Shhhh, I think I saw a wabbit… Ή ηλιθιο στην δικη μας περιπτωση. Κυκλοφορουν αναμεσα μας, ζουν διπλα μας, διαιρουνται με το μηδεν και κανουν τους τοιχους θρυψαλα με καθε χτυπημα του
κεφαλιου τους. Στρατιες εραστων της αριστερης λωριδας, σαλιγκαρων του
σαββατοκυριακου και γενικα οδηγων που δεν εμαθαν ποτε, δε σεβαστηκαν ποτε ή και που,
ρε αδερφε, δεν το κατειχαν και ποτε, βγαινουν μετα οικογενειας, πεθερας και λοιπων
συμπραγκαλων στο δρομο για το el dorado της βασιλοπιτας, του κουραμπιε και της
γεμιστης γαλοπουλας.
Black Friday… Τα αμερικανακια τη γιορταζουν μια φορα το χρονο αγοραζοντας Playstation
και ταχυρυθμα προγραμματα αδυνατισματος την επομενη μερα των Ευχαριστιων αλλα
εμεις τη γιορταζουμε σε καθε μεγαλη εορτη. Λιγο το αλκοολ, λιγο ο εκνευρισμος απο την
κινηση και τα παραλογα διοδια, λιγο τα μουλικα και η πεθερα που δεν λενε να σκασουν σε
ολο το ταξιδι, ολα συνηγορουν στο να χασει τη ψυχραιμια του ο οδηγος και το λαθος να
γινει. Βαλε και το αμαξι στην εξισωση, που εχει ακομη τα λαστιχα πρωτης τοποθετησης και
τα τακακια απο το καλοκαιρινο service και καταλαβαινεις γιατι δεν θελει και πολυ για να
φυγει στις ασυντηρητες νεροτσουλιθρες με τα αγωνιστικου τυπου νεροφαγωματα και
επιπεδου F1 curbs-εξογκωματα απο τις τσαπατσουλιες των εργολαβων στις στροφες που
ονομαζει το Ελληνικο κρατος οδικο δικτυο και αξιωνει να εισπραξει και διοδια για τη χρηση
του. Το μεσαιο μου ονομα ειναι «γκρινια» και αντι για καφε καθε πρωι, πινω ξυδι για να
ξεθυμανω, αλλα θα σταματησω εδω, μερες που ειναι και θα ηθελα να επισημανω μερικα
πραγματακια, σχεδον αυτονοητα αλλα πολλακις αμελουμενα απο την πλειοψηφια των
οδηγων.
Οδηγιες προς ναυτιλομενους... Αυτος που σε καθε περιπτωση ειναι ο κυριοτερος
παραγοντας που μπορει να αποτρεψει, ή και να εκτρεψει, μια κατασταση ειναι ο οδηγος
του εκαστοτε οχηματος. Σε καθε περιπτωση ο οδηγος πρεπει να ειναι νηφαλιος,
ξεκουραστος και ορεξατος, ή τουλαχιστον σχεδον, για να μπορει να κανει τη «δουλεια» του
απερισπαστα χωρις περιττα σχολια, γκρινιες και υποδειξεις (στο κατω-κατω προσφερθηκε
να κανει την αγγαρεια) οποτε λιγος σεβασμος. Σεβασμο, ομως, πρεπει να δειχνει και ο
οδηγος προς τους fellow ατυχους οδηγους που δεν εχουν την πολυποθητη ηρεμια ή και την
απαραιτητη διανοια για να διεκπεραιωσουν το τοσο απλο task του χειρισμου ενος οχηματος
και ειτε να τους αποφευγει ειτε να μην τους «κουρδιζει» με σφηνες ή αναλγησια για τον
πονο τους (ποσες και ποσες φορες Mercedes-Benz-αγορα-λογω-εφαπαξ με εχουν παει
καροτσα επειδη απλα ο οδηγος δεν ηθελε...). Επιπλεον, σεβασμος πρεπει να δειχνεται και
στις συνθηκες του περιβαλλοντος που κινειται το οχημα, ειτε αυτες ειναι καιρικες, ειτε
οδικες, ειτε κινησης. Μην πας να προσπερασεις δηλαδη με 90km/h, απο τη δεξια, πανω στη
στροφη, κατω απο τη γεφυρα στην εξοδο απο την Περιφερειακη στην Μουδανιων, 10 το
πρωι με νωπο ακομη δρομο...Ειναι σχεδον σιγουρο οτι κατι κακο θα συμβει και ιδιατερα,
οταν δεν το πολυ-κατεχεις. Ο δευτερος πιο σημαντικος παραγοντας για την ασφαλη
οδηγηση ενος οχηματος ειναι η κατασταση του ιδιου του οχηματος. Με τις υπαρχουσες
συνθηκες κανεις δεν μπορει να εχει το αυτοκινητο του στην «πενα», αλλα αυτο, οπως
παντα, θα κανει τα αδυνατα-δυνατα για να κρατησει ακομη και τους αμελεις ιδιοκτητες
σωους και αβλαβεις. Παρ’ολα αυτα, υπαρχουν μερικα πραγματα που ειναι ανεξοδα αλλα
καθολα σωτηρια. Ακομη κι αν ο προϋπολογισμος του ταξιδιου δεν περιλαμβανει σταση στο
συνεργειο καλο θα ειναι, τουλαχιστον, οι πιεσεις των ελαστικων να ειναι στα εργοστασιακα
(ή κοντα σε αυτα) επιπεδα, τα υγρα του αυτοκινητου (φρενων/τιμονιου, ψυγειου,
μπαταριας, λαδακια) να ειναι σε ανεκτα επιπεδα κοπωσης και ποσοτητας ενω, τελος
αν «παιρνει οικονομικα» τον ιδιοκτητη, καλο θα ηταν να ελεγχθουν τα τακακια των φρενων
και τα μπουζι. Αυτες ειναι οι βασικες προϋποθεσεις που πρεπει να πληρει ενα οχημα για να
ταξιδεψει με καμποση ασφαλεια, που επουδενι λογο, ομως, δεν μπορουν να
υποκαταστησουν τον ελεγχο και τη συντηρηση του οχηματος απο εναν (ή και μια, I’m just
sayin’…) εξειδικευμενο μηχανικο.
My hot white trend lines… Σε γενικες γραμμες το θεμα «ασφαλες ταξιδι» ειναι καθαρα
θεμα προσωπικων επιλογων του εκαστοτε χρηστη του δρομου και η ευθυνη βαραινει
καθαρα εκεινον/η. Ο σεβασμος και η κατανοηση προς την κατασκευη (και τα κουσουρια της)
που χειριζεται ο καθενας καθως και η προσαρμογη στις εκαστοτε συνθηκες οδηγησης ειναι,
νομιζω, κατι περιττο να αναφερω και τελος παντων, συν Αθηνα και χειρα κινει, δηλαδη ας
βοηθησουμε ολοι την κατασταση να μην γινει, τουλαχιστον, δυσαρεστη και να γινει, επισης
τουλαχιστον, επαναληψιμη. After all, you only need a parachute if you want to jump twice…

Καλες γιορτες και αναιμακτη εξοδο εκδρομεων (α ρε κουφ@λ@ Εισαγγελατε τι με βαζεις
και λεω...)!!




Υ.Γ.: Γιορτινο μυνημα προς καποιους-καποιους υπερανω που νομιζουν οτι το αυτοκινητο
ειναι Χ.Υ.Τ.Α. και οτι τα υπολλειματα γλυφιτζουριου στην ποτηροθηκη και τα περιτυλιγματα
γνωστης μαστιχας-στοματικου διαλυματος κατω απο τη θεση ειναι cult: Αν πεταξετε
τη συσσωρευμενη αηδια του αυτοκινητου σας ειτε σαν ελληναρας στο δρομο ειτε σαν
κεντροευρωπαιος σε κοντινο καδο απορριματων, θα δωσετε εναν εξτρα λογο στους
τεμπεληδες των Ο.Τ.Α. να κανουν απεργια, εναν λογο παραπανω στην Ε.Ε. να μας ταραξει
στα προστιμα, εναυσμα για περεταιρω υποβαθμιση της χωρας και κατ’επεκταση του
βιωτικου μας επιπεδου, απο ελεγχομενα συμφεροντα και ξενα trusts εξουσιας και τελος,
ψυχολογικη ηρεμια σε μια αδελφη ψυχη με ψυχωση στην ταξη και την καθαριοτητα.
Σκεφτειτε το και οικονομοτεχνικα μια δικη σας πραξη μπορει και να αλλαξει την παγκοσμια
οικονομια...Αυτο αλλωστε δεν ειναι το πνευμα των Χριστουγεννων?



Featherweight
featherweight@rouamat.com

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Editorial: A Christmas Carol...

 Στους καιρούς που ζούμε είναι λίγο εώς πολύ δύσκολο να γράψεις ένα άρθρο αυτή την εποχή, καθώς μπαίνεις σε ένα δίλημμα, Από την μία έχεις τόσα πολλά να συμβαίνουν γύρω σου και κάθε άλλο παρά να σου ανεβάζουν την διάθεση και από την άλλη έχεις Χριστούγεννααααααα!!! Ναι ήρθαν πάλι και γι' αυτό δεν ξέρω αν πρέπει να γράψω κάτι ευχάριστο μέρες που είναι ή να ασχοληθώ με αυτά που συμβαίνουν. Αποφάσισα λοιπόν να πω τα πράγματα ως έχουν με ένα διαφορετικό στιλ...

Μία φορά και ένα καιρό γεννήθηκε ένα παιδί, ας τον λέμε Γιώργο, που προερχόταν από μία πολύ σημαντική οικογένεια. Ο πατέρας του για την ακρίβεια ήταν Θεός στα μάτια πολλών από εμάς και φάνηκε να μας δίνει φως εκεί που υπήρχε σκοτάδι. Όταν λοιπόν άρχισε να μεγαλώνει αυτό το παιδί και να διαπρέπει άρχισαν να πιστεύουν και στον ίδιο. Ο καιρός που πίστευαν στον πατέρα του και σε ότι αυτός πρέσβευε είχε πια περάσει και ο κόσμος είχε και πάλι βυθιστεί στην άγνοια και το σκοτάδι. Έτσι λοιπόν έφτασε η ώρα του, το αστέρι του να λάμψει και σαν μεσσίας εμφανίστηκε να μας σώσει απ' όλα τα κακά που έμελλαν να συμβούν στον τόπο του.

Εμείς όντας αμνοί πιστέψαμε στον μέλλοντα βοσκό μας και χωρίς να βγάλουμε άχνα (ως συνήθως!) τον ακολουθήσαμε και ρίξαμε στον Καιάδα τον χοντρό, χμ, συγγνώμη, κακό τύραννο που μέχρι πρότινος μας κορόιδευε και στα μουλωχτά μας οδηγούσε στην σφαγή. Είδαμε λοιπόν το αστέρι του να ανατέλλει και να γίνεται ένας τεράστιος πράσινος ήλιος που όπως άλλοτε θα μας φώτιζε και πάλι.

Πάνω στο ξεκίνημα του, τη δεύετρη του γέννηση όπως κάποιοι θα έλεγαν, ακολουθώντας τον ήλιο του που πλέον φαινόταν εώς τα πέρατα του κόσμου τρεις μάγοι έφτασαν στην καλύβα του με τα πρόβατα του, για να του δώσουν τρία δώρα. Ας πούμε ότι αυτά τα δώρα ήταν αξίας 110 δις ευρώ. Ο Γιώργος λοιπόν πήρε τα δώρα τους με μια υπόσχεση ότι θα τα χρησιμοποιήσει για την καλύτερη ευημερία του λαού του. Θα έκανε την καλύβα βίλα, το σανό χλωρό χορτάρι, τους συρμάτινους φράχτες του χωραφιού τοίχους και θα ήταν αυτός και τα πρόβατά του καλά. Επιπλέον έδωσε την υπόσχεση ότι θα επιστρέψει στους τρεις μάγους δώρα πολύ μεγαλύτερης αξίας ως ένδειξη ευγνωμοσύνης.

Λίγο καιρό μετά και η καλύβα δεν είχε αλλάξει καθόλου και ήρθαν λοιπόν οι τρεις μάγοι να εγκατασταθούν για να τον βοηθήσουν να διορθωθεί, ώστε κάποια στιγμή να τους ανταποδώσει την χάρη που του έκαναν στο παρελθόν. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε και άρχισαν να φαίνονται όλα... Η καλύβα είχε πια σαπίσει και ήταν ετοιμόρροπη, το χωράφι ήταν πλέον άγονο και πολλά πρόβατα είτε δεν μπορούσαν να δουλέψουν είτε ήταν πολύ απασχολημένα με το να παραπονιούνται για την κατάσταση. Μα ο Γιώργος εκεί ψηλά σαν βασιλιάς να κάθεται με τους τρεις μάγους να του ψιθυρίζουν στο αυτί τι να κάνει. Ο φράχτης δεν κράτησε τους λύκους απ' έξω και αυτοί μετρούν τις ώρες πριν ο πράσινος ήλιος δύσει και φάνε όλα τα πρόβατα μέσα σε μία νύχτα...


*Τα ονόματα και τα πρόσωπα που αναφέρονται στην συγκεκριμένη ιστορία είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά είναι καθαρά συμπτωματική ;-p


Υ.Γ. Δεν θα πω για ότι συμβαίνει αυτή την εβδομάδα θα τα δείτε όλα στο Last week...
Υ.Γ.1 Μία συμβουλή σαν οικονομολόγος για τα Χριστούγεννα. Μην ξοδέψετε πολλά λεφτά σε δώρα ακόμη και αν έχετε και προπαντός μην δέχεστε αγορές με πιστωτικές κάρτες. Έρχονται δύσκολοι καιροί και εκπτώσεις επίσης. Παρ' όλα αυτά κάντε μερικές αγορές και μέσα στα Χριστούγεννα για να κινηθεί όσο μπορεί η αγορά, καθώς ο τώρα πωλητής σου θα είναι ο πελάτης σου αύριο. Αν λοιπόν δεν δώσουμε λεφτά σήμερα δεν θα πάρουμε αύριο. Επίσης αν γίνουν αγορές θα ανεβεί γενικά η ψυχολογία της αγοράς και θα ανοίξει καλύτερα η χρονιά.
Υ.Γ.2 Τέλος αν σκοπεύετε να συμμετέχετε σε στάσεις εργασίας δεν μπορώ να σας πω να μην το κάνετε, απλά σκεφτείτε πόσο κακό θα κάνετε στους ανθρώπους που έχουν επιχειρήσεις αλλά και σε αυτούς που εργάζονται σε αυτές, οι οποίοι περιμένουν μία τελευταία αναπνοή μήπως κάνουν και αυτοί Χριστούγεννα.

Καλή εβδομάδα σε όλους και καλά Χριστούγεννα!



Κωνσταντίνος Μουράτης
kmouratis@rouamat.com